Gå til innhold

Slankere,nå er det helg! :_)

Anbefalte innlegg

Gjest doltravern

Sikkert veldig iuniteressant for de fleste,men:

Har vel aldri gledet meg så mye til helgen som etter at jeg begynte min nye livsstil nå i januar!

Nå er det nemlig bare lov med brød/gjærbakst,sjokolade og annet snask i helgene.

Riktignok begynner jeg helgen på fredag,men det er vel like greit å kose seg med litt fredag og lørdag enn å spise alt godiset på én dag?

Idag skal jeg kose meg med stooort,grovt bakeriferskt rundstykke,med hva jeg vil på.

Imorgen skal mor kose seg med en pose yoghurtnøtter og på søndag skal mor spise en stor nydelig hjemmebakt bolle som ei venninne lager.

Jepps,det er helgens utskeielser,er det ille?

Jeg skal spise sunt og magert ellers og ha magre mellommåltider + drikke rikelig med vann OG trene.

Man skal jo leve selv om man slanker seg,eller hur?

Og idag kommer samboeren hjem fra London og har sikkert masse godis med,men det får jeg spare til neste helg!

God helg alle sammen,nå skal vi ut og lete etter solen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89707-slankeren%C3%A5-er-det-helg-_/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest doltravern

Så standhaftig du er *s*

Kan jeg få spørre deg om du følger et opplegg, eller om du holder på selv ?

hilsen

Hei!

Nei,jeg følger ingen spsiell slankekur.har 15 kilo som jeg skal kvitte meg med ved å sakte men sikkert endre kostvaner.

Skille mellom helg og hverdag.Kos og hverdagsmat.

Og mosjon selvsagt.

Jeg blir aldri så opphengt i sjokolade og snacks som når jeg slanker meg så jeg gir opp dietter hvor ting er lagt opp som ja og nei mat.

Moderasjon tror jeg er et ord jeg må lære meg :)

Kos deg i helgen og husk;det kommer flere helger,vi trenger ikke å tømme godtehylla på en helg :)

Gjest en annen slankist

Du er kjempeflink! Fortsetter du slik, vil du helt sikkert nå ditt mål sakte men sikkert. Er helt enig i at det viktigste er at hverdagsmaten er sunn, og at man må få lov å skeie ut en gang i blant.

Et tips til (i tilfelle du ikke kjenner til det): Ta daglig en tablett med krom (fås kjøpt i helsekost), det demper etterhvert søthungeren!

Hva spiser du forresten på hverdager istedenfor brød? Jeg tåler heller ikke gjær særlig godt. Men tåler knekkebrød bedre enn brød (selv om det er gjær i knekkebrød også). Ellers er jo Ryvita uten gjær. Får også i meg korn ved å spise frokostblanding. Skal jeg kose meg, spiser jeg tørkede kavringer (skonrokker) uten sukker (men noe gjær), med brunost på, det er kjempegodt!

Av sjokolade spiser jeg Nutrilett sine, de er ikke så fetende.

Lykke til videre!

Gjest doltravern

Du er kjempeflink! Fortsetter du slik, vil du helt sikkert nå ditt mål sakte men sikkert. Er helt enig i at det viktigste er at hverdagsmaten er sunn, og at man må få lov å skeie ut en gang i blant.

Et tips til (i tilfelle du ikke kjenner til det): Ta daglig en tablett med krom (fås kjøpt i helsekost), det demper etterhvert søthungeren!

Hva spiser du forresten på hverdager istedenfor brød? Jeg tåler heller ikke gjær særlig godt. Men tåler knekkebrød bedre enn brød (selv om det er gjær i knekkebrød også). Ellers er jo Ryvita uten gjær. Får også i meg korn ved å spise frokostblanding. Skal jeg kose meg, spiser jeg tørkede kavringer (skonrokker) uten sukker (men noe gjær), med brunost på, det er kjempegodt!

Av sjokolade spiser jeg Nutrilett sine, de er ikke så fetende.

Lykke til videre!

Hei!

I utgangspunktet slanker jeg meg etter prinsippet "Alt er lov,men ikke Alltid!" Og så prøver jeg å holde meg til en proteinrik kost fordi jeg føler det metter mer.

Jeg sier til meg selv hver eneste dag: "Idag har du 1200 kalorier som du kan fordele på akkurat det du vil.Du kan spise sjokolade og nøtter for dem,eller du kan velge masse sunn og mager mat som vil gjøre at du føler deg bedre og føler deg mer mett,your choice!"

Hehe..og da ender man jo som oftest opp med det man kan få mest for kaloriene for :)

Dette prinsippet er viktig for meg fordi jeg dermed slipper dårlig samvittighet om jeg tar en sjokolade en dag.

En liten Bocca sjokolade,eller en new energy er tross alt "bare" 200 kalorier og det er _ikke_ verdens undergang om man unner seg slikt iblant.

Jeg spiser mye ryvita,og også havregryn.Yoghurt med 0,1% fett og litt kli oppi er under 100 kalorier og et ypperlig lite mellommåltid.

Fruktsalat med noen valnøtter oppi,cottage cheese,tunfisk,kylling,gode og magre proteinkilder som "gjør seg" mer i magen.

For å ikke snakke om at jeg ofte koser meg en confecta sjokoladedrikk md bare 40 kalorier!

Dette går det sport i,og det beste er at jeg får utrolig masse overskudd av å leve sunnere :)

God helg til deg også :)

Annonse

Gjest doltravern

Hva er yoghurtnøtter og hvor kjøper du det?

Den lille nøttefabrikken tror jeg den er fra. Sånne gule poser med nøtter man får på Meny.

Yoghurtnøtter er forskjellige nøttetyper med yoghurttrekk.

Det er 546 kalorier i en pose på 100 gram,men det er jo i det minste sunt fett :)

Anbefales :)

Gjest en annen slankist

Hei!

I utgangspunktet slanker jeg meg etter prinsippet "Alt er lov,men ikke Alltid!" Og så prøver jeg å holde meg til en proteinrik kost fordi jeg føler det metter mer.

Jeg sier til meg selv hver eneste dag: "Idag har du 1200 kalorier som du kan fordele på akkurat det du vil.Du kan spise sjokolade og nøtter for dem,eller du kan velge masse sunn og mager mat som vil gjøre at du føler deg bedre og føler deg mer mett,your choice!"

Hehe..og da ender man jo som oftest opp med det man kan få mest for kaloriene for :)

Dette prinsippet er viktig for meg fordi jeg dermed slipper dårlig samvittighet om jeg tar en sjokolade en dag.

En liten Bocca sjokolade,eller en new energy er tross alt "bare" 200 kalorier og det er _ikke_ verdens undergang om man unner seg slikt iblant.

Jeg spiser mye ryvita,og også havregryn.Yoghurt med 0,1% fett og litt kli oppi er under 100 kalorier og et ypperlig lite mellommåltid.

Fruktsalat med noen valnøtter oppi,cottage cheese,tunfisk,kylling,gode og magre proteinkilder som "gjør seg" mer i magen.

For å ikke snakke om at jeg ofte koser meg en confecta sjokoladedrikk md bare 40 kalorier!

Dette går det sport i,og det beste er at jeg får utrolig masse overskudd av å leve sunnere :)

God helg til deg også :)

Vet du forresten om noe nettsted det jeg kan finne oversikt over kalorinnhold i forskjellig mat? Skulle gjerne også hatt en oversikt over hvor mye kalorier jeg forbruker på ulik form for trening.

Har du (eller noen andre her) greie på dette?

Vet du forresten om noe nettsted det jeg kan finne oversikt over kalorinnhold i forskjellig mat? Skulle gjerne også hatt en oversikt over hvor mye kalorier jeg forbruker på ulik form for trening.

Har du (eller noen andre her) greie på dette?

www.iform.no

Jeg har egentlig ikke vært på dette nettstedet på et par år, men vet at det da fantes en slik tabell der. Den finnes nok rimelig sikkert der enda.

Gjest en annen slankist

www.iform.no

Jeg har egentlig ikke vært på dette nettstedet på et par år, men vet at det da fantes en slik tabell der. Den finnes nok rimelig sikkert der enda.

Takk! Den har en interaktiv side der man kan legge inn type mat og få vite hva den består av inkl. kalorier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...