Gå til innhold

Juss: møblene beslaglagt av lagereieren

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg leide Briskeby Flyttebyrå som kjørte og lagret mine møbler i et lager/låve tilhørende Jølsen Gård som de hadde avtale med. Jeg betalte bare transporten kontant til byrået.

Jeg betalte med vilje senere all lagerleien direkte til gårdens konto, og ikke til flyttebyrået.

Flyttebyrået er nå konkurs og gården har visst ikke fått oppgjør for et eller annet fra flyttebyrået.

Gårdens advokat skriver til meg at jeg må betale kr 5000 for å få tilbake mine møbler for å dekke gårdens utgifter, gårdeier gir seg ikke, og nekter å utlevere før løsepengene er betalt.

Men jeg har betalt leie for hele perioden direkte til gården, likevel skal de ha løsepenger for å levere ut.

De andre leietakerne har kanskje betalt leie til flyttebyrået, og da er nok de pengene tapt for gården. Men skal jeg måtte unngjelde for det ?

Selv om jeg HADDE betalt til flyttebyrået, så har vel ikke gården rett til å beslaglegge mine møbler og kreve løsepenger ?

Det fins ingen avtale.

Politiet ?

Skrevet

Du trenger en advokat.

Du kan låne min. Send en mail.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du trenger en advokat.

Du kan låne min. Send en mail.

Har advokat, som sier at gårdeier ikke har rett til noen godtgjørelse av noe som helst, bare leie fra den dagen møblene ble satt der til og med måneden jeg henter dem. De kan ikke ta noe for andre tjenester hvis det ikke er avtalt. Det hadde ikke hatt noen betydning om jeg betalte til byrået eller gården, bare jeg betalte dit jeg fikk beskjed om i faktura. Jeg gjorde noe enda bedre: jeg betalte direkte til gården og det skal gårdeier bare være glad for. Jeg fortjener en takk i stedet.

Skrevet

Har advokat, som sier at gårdeier ikke har rett til noen godtgjørelse av noe som helst, bare leie fra den dagen møblene ble satt der til og med måneden jeg henter dem. De kan ikke ta noe for andre tjenester hvis det ikke er avtalt. Det hadde ikke hatt noen betydning om jeg betalte til byrået eller gården, bare jeg betalte dit jeg fikk beskjed om i faktura. Jeg gjorde noe enda bedre: jeg betalte direkte til gården og det skal gårdeier bare være glad for. Jeg fortjener en takk i stedet.

En advokat sier én ting, en annen sier en annen ting.

Da er vel alternativet ikke noe annet enn å gå rettens vei. Det første er nok forliksrådet.

Jeg tviler på om en politianmeldelse vil føre noen steder...

Skrevet

Sier de noe om hva disse pengene er for noe? Bortsett fra det kan jeg ikke skjønne at du skal bli dratt inn i den konkursen. Det er en sak mellom gården og firmaet.

Møt opp å hent møblene, tilkall politi hvis noen lager hindringer.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Sier de noe om hva disse pengene er for noe? Bortsett fra det kan jeg ikke skjønne at du skal bli dratt inn i den konkursen. Det er en sak mellom gården og firmaet.

Jeg skal hente dem til onsdag, har varslet gårdeier om det. Lokalvisen skal visst bli med for å høre hva dette er for noe tull :-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Pengene skal dekke tapet gårdeier fikk ved konkursen. Han mener jeg skal være med å dekke det.

Skrevet

Pengene skal dekke tapet gårdeier fikk ved konkursen. Han mener jeg skal være med å dekke det.

Dummeste jeg har hørt. For en tulling!

Skrevet

Det er jo bare tull. Selvfølgelgi skal ikke du dekke kostnader gårdeier har pga en annens konkurs.

Men hvorfor vil du hente møblene? Har du betalt leie for lenge? Det blir jo en litn "seier" for gårdeieren om du henter møblene før leietidens slutt. Det ville jeg ikke unnt ham?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det er jo bare tull. Selvfølgelgi skal ikke du dekke kostnader gårdeier har pga en annens konkurs.

Men hvorfor vil du hente møblene? Har du betalt leie for lenge? Det blir jo en litn "seier" for gårdeieren om du henter møblene før leietidens slutt. Det ville jeg ikke unnt ham?

>>Det er jo bare tull. Selvfølgelgi skal ikke du dekke kostnader gårdeier har pga en annens konkurs.

Er så enig så enig.

>>Men hvorfor vil du hente møblene?

Jeg flytter neste uke til noe større og trenger da sakene for å ha en seng og en sofa å slange meg i. Skia mine er der også, men føret er litt dårlig nå da.

>>Har du betalt leie for lenge?

Neida, jeg skylder nok litt leie, men _det_ skal jeg betale selvsagt. 2-300 kr.

>>Det blir jo en liten "seier" for gårdeieren om du henter møblene før leietidens slutt. Det ville jeg ikke unnt ham?

Jeg "glemte" å fortelle han at jeg betalte all leie punktlig til hans gårdskonto i stedet for til byrået som gikk konkurs, så han har ikke tapt penger på meg. Morsomt når folk ikke har orden i regnskapene og buser på som denne dusten gjør. De pengene har han ikke skjønt hva var og putta dem i lomma. hehe

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. For en tulling!

Vil ta seg godt ut i Romerikes Blad ?

Overskrift: Godseieren prøvde å presse Ulv for penger, men må bite i det sure gresset.

Forsikringsselskapet dekker advokat via innboforsikringen tror jeg. Står i vilkårene.

Skrevet

Har du en kvittering på den innbetalte lagerleien, så kan vel ikke eieren av låven nekte deg å få ut dine egne saker.

Alt annet er ulogisk.

Skrevet

>>Det er jo bare tull. Selvfølgelgi skal ikke du dekke kostnader gårdeier har pga en annens konkurs.

Er så enig så enig.

>>Men hvorfor vil du hente møblene?

Jeg flytter neste uke til noe større og trenger da sakene for å ha en seng og en sofa å slange meg i. Skia mine er der også, men føret er litt dårlig nå da.

>>Har du betalt leie for lenge?

Neida, jeg skylder nok litt leie, men _det_ skal jeg betale selvsagt. 2-300 kr.

>>Det blir jo en liten "seier" for gårdeieren om du henter møblene før leietidens slutt. Det ville jeg ikke unnt ham?

Jeg "glemte" å fortelle han at jeg betalte all leie punktlig til hans gårdskonto i stedet for til byrået som gikk konkurs, så han har ikke tapt penger på meg. Morsomt når folk ikke har orden i regnskapene og buser på som denne dusten gjør. De pengene har han ikke skjønt hva var og putta dem i lomma. hehe

Da kan du jo bare ta med kontoutskrifter, og peke på de månedelige (?) innbetalingene som har gått til kontonummeret (står jo der svart på hvitt) til bonden! Ta kopier og send til denne konkursbestyreren først. Sammen med et krasst brev med uttalelser i retning av "Tv2 hjelper deg" også videre....

Skrevet

Det har du rett i, og du kommer veldig langt hvis du har tatt vare på kvitteringene da du betalte. Og det har selvfølgelig en smart ulv gjort, ikke sant?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Har du en kvittering på den innbetalte lagerleien, så kan vel ikke eieren av låven nekte deg å få ut dine egne saker.

Alt annet er ulogisk.

Fint du er enig, er det ikke litt sleipt ?

Lov å prøve seg ? Nei det er ikke det.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Da kan du jo bare ta med kontoutskrifter, og peke på de månedelige (?) innbetalingene som har gått til kontonummeret (står jo der svart på hvitt) til bonden! Ta kopier og send til denne konkursbestyreren først. Sammen med et krasst brev med uttalelser i retning av "Tv2 hjelper deg" også videre....

Konkursbestyreren er ikke med i valsen, da møblene er mine og ikke det konkursrammede byrået sine. Det er altså ikke en del av boet, dtte er en sak mellom meg og Jølsen Gård. Det han gjør er selvtekt, dvs han beslaglegger eiendeler han ikke har rett til. Ogsaå kalt forsøk på underslag av betrodde ting.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det har du rett i, og du kommer veldig langt hvis du har tatt vare på kvitteringene da du betalte. Og det har selvfølgelig en smart ulv gjort, ikke sant?

Joda, banken kan bevitne det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...