Gå til innhold

Folkehøyskole - vanskelig valg

Anbefalte innlegg

Heisann, nå har jeg bladd igjennom de mange brosjyrene jeg har skaffet meg om ulike folkehøyskoler. Jeg har tenkt/vurdert fram og tilbake men jeg er fremdeles like usikker. Det eneste jeg vet at jeg vil er å gå på musikklinje. Og så er det jo sånn at de fleste musikklinjene har en teaterdel også. Noe som jeg ikke vet om jeg passer for.

Har alltid vært sjenert, men likevel flink til å presse meg selv om det er noe jeg virkelig har lyst til.

Husker at når jeg var liten fikk jeg skryt for sceneprestasjonene mine på skuespill oppsetninger i forbindelse med skolen o.s.v. Og jeg syntest at det var kjempegøy! Siden har jeg ikke drevet noe på med teater, men det hadde vært gøy å prøve.

Men hva visst jeg finner ut at dette ikke er noe for meg i det hele tatt!?! Nå skal jeg jo velge en skole der jeg kan legge mest vekt på musikkdelen visst jeg vil, og jeg får også privattimer på hovedinstrumentet mitt. Faren min sier at han tror teaterdelen vil bli en plage for meg, som med fotballen sier han. Han sier at det har en sammenheng.

Er det bare de mest frampå og utadvendte som bør velge musikk/teater?

I tilleg liker jeg å synge (noe jeg aldri har gjor offentlig) og håper på at jeg kan få prøvd dette i ulike sammenhenger.

Noen som har gått på, eller hørt noe om disse folkehøyskolene:

Åsane Folkehøyskole - Bergen

Ringerike Folkehøyskole

Romerike FH

Nordmøre FH

Eller vet dere andre folkehøyskoler? Litt på jakt etter rene musikk linjer nå, men de jeg har sett på virker så kjedelige.

Noen som vet hvor mye man får i stipend nå egentlig? Og man må vel ikke betale alt på en gang?

Håper noen kan hjelpe meg litt med dette!?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89763-folkeh%C3%B8yskole-vanskelig-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

Nordmøre FHS gikk eksen min på, og det de gjorde der var å kjede seg og røyke hasj og fantasere om å røyke heroin også. Øde, grå, fæl plass.. Nå ble han visstnok utvist til slutt pga hasjen da, så mulig ikke alle på Nordmøre FHS driver med det.

Gjest folkehøgskolefan

Romerike folkehøgskole er en fantastisk bra folkehøgskole som har teater som sitt hovedtema, men med gode lærere i musikkfag også ! Anbefales veldig. I tillegg dersom det er musikk du primært ønsker, så hvorfor ikke lukte litt på Toneheim folkehøgskole i nærheten av Hamar, eller dersom du spiller et messinginstrument: Manger folkehøgskole utenfor Bergen.

Lykke til med valget !!

Viken!

Ikke bare musikklinje - men en ren musikkfolkehøgskole. Det gjør at man har vanvittig mye flinke folk (både lærere og elever) rundt seg som alle har stor musikkinteresse! Du kan velge ulike linjer etter hva du er mest interessert i, og du får individuell hovedinstrumentundervisning.

http://www.viken.fhs.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...