Gå til innhold

Mobbing: Fem ting man aldri trenger å spørre en Nordlending om

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

19

• Femma

14

• Ulv I Faarikaal

9

• Amiga

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal skrev (På 18.1.2003 den 1.14):

Ikke røp dette for noen, men jeg tror jeg har ca 100 slektninger i Hammerfest. Problemet er at jeg ikke klarer drikke 5 liter kaffe, spise 100 småkaker og 3 middager pr dag. Derfor må jeg holde meg unna.

Ja, det har jeg alltid lurt på når jeg er på bygda. De har et sykelig forhold til kaker med engang man beveger seg noen mil nord for Oslo. Merklig det der.

Femma skrev (På 18.1.2003 den 1.14):

*gliser*...du må da skjønne det...OM du følger skiltinga...

hehe, treskalle.....

Men ok, Trollveggen er kjempefin :-) Verdt en ekstra tur den...

Ja, det var verdt å se den, og det var akkurat det vi prøvde å forklare til de to bilene som ikke hadde kjørt feil, og som ikke hadde nøkkelen til hytta :)

Femma skrev (På 18.1.2003 den 1.20):

Nå får'u gi'rei...

Du får følge med på kjøringa neste gang..*gliser*

Jeg var bare kartleser men var opptatt med noe annet, det var jeg som oppdaget i siste liten at mamma tok feil og var på vei sørover i stedet for vestover.

SierDuDet skrev (På 18.1.2003 den 1.22):

Ja, det var verdt å se den, og det var akkurat det vi prøvde å forklare til de to bilene som ikke hadde kjørt feil, og som ikke hadde nøkkelen til hytta :)

kanske de ikke de hadde sans for den humoren på det tidspunktet..*s*

Annonse

Ulv I Faarikaal
  SierDuDet skrev (På 18.1.2003 den 1.21):

Ja, det har jeg alltid lurt på når jeg er på bygda. De har et sykelig forhold til kaker med engang man beveger seg noen mil nord for Oslo. Merklig det der.

De har en gjestfrihet som kan kvæle en innsnevra Oslokæll. Ikke bare det, men de forsøker å gifte deg bort til halve byen også !

Amiga skrev (På 18.1.2003 den 1.25):

Jeg var bare kartleser men var opptatt med noe annet, det var jeg som oppdaget i siste liten at mamma tok feil og var på vei sørover i stedet for vestover.

Typisk kartlesere å unnskylde seg. Min kartleser, som ene og alene var skyld i at vi kom 4 timer for sent den dagen, prøvde seg han også. Jeg mente selvsagt at det at han sov var en syltynn grunn, og likevel fikk jeg skylda.

Ulv I Faarikaal skrev (På 18.1.2003 den 1.27):

De har en gjestfrihet som kan kvæle en innsnevra Oslokæll. Ikke bare det, men de forsøker å gifte deg bort til halve byen også !

Jeg har aldri opplevd at noen har prøvd å gifte meg bort, og når jeg tenker etter så tar jeg ikke det som et kompliment.

SierDuDet skrev (På 18.1.2003 den 1.03):

Jeg har en hel bråte med slektsfolk oppe i gudbransdalen. Det er vel nesten noe av det samme. Skjønner ikke et ord av hva noen av dem sier.

Berre putt bætten på stuppen mæns du hænte mjølka i butten.

Det er ikke et annet sted i landet vi snakker om her, men en helt annen planet.

Ulv I Faarikaal skrev (På 18.1.2003 den 1.27):

#forsøker å gifte deg bort til halve byen også !#

Det eneste som er "by" oppi dal'n er Otta...

*mener jeg på nåværende tidspunkt*

Femma skrev (På 18.1.2003 den 1.27):

Nei, akkurat da så forsto de ikke humoren i vår lille utflukt, men nå synes de det er veldig morsomt å dra denne lille historien fram hver gang jeg skal kjøre bil til ettellerannet sted.

Femma skrev (På 18.1.2003 den 1.27):

Nei, akkurat da så forsto de ikke humoren i vår lille utflukt, men nå synes de det er veldig morsomt å dra denne lille historien fram hver gang jeg skal kjøre bil til ettellerannet sted.

Annonse

Femma skrev (På 18.1.2003 den 0.50):

De kaller "oss" søringer.....*huh*

Å dem klage på at det er vårres feil at de har de kleine torskekvotan som dæm har. Enda det blei innført 10 000 liter metanol fekk ikkje nordlendingan ei einaste dram makan tæ diskriminering! No må vi sørge for at Bastesen blir sittandes ei periode tel!

Amiga skrev (På 18.1.2003 den 1.25):

mamma du mæssom......*lol*........

*dukker*

Pappa Bjørn skrev (På 18.1.2003 den 1.30):

Berre putt bætten på stuppen mæns du hænte mjølka i butten.

Det er ikke et annet sted i landet vi snakker om her, men en helt annen planet.

Jeg vet. Når jeg er i Sjåk må jeg snakke engelsk. Nesten verre enn i Danmark.

Ulv I Faarikaal
  Femma skrev (På 18.1.2003 den 1.30):

#forsøker å gifte deg bort til halve byen også !#

Det eneste som er "by" oppi dal'n er Otta...

*mener jeg på nåværende tidspunkt*

Hammerfest er by, verdens nordligste har jeg hørt. Og den første som fikk gatelys i Norge.

Pappa Bjørn skrev (På 18.1.2003 den 1.32):

Å dem klage på at det er vårres feil at de har de kleine torskekvotan som dæm har. Enda det blei innført 10 000 liter metanol fekk ikkje nordlendingan ei einaste dram makan tæ diskriminering! No må vi sørge for at Bastesen blir sittandes ei periode tel!

Bastesen er morsom han...

Traff'n på Mjøsrunda (Mjøsa Rundt 1 mai på mc) i 2001...

Han var bare passasjer...(pingle??)

Ulv I Faarikaal
  Femma skrev (På 18.1.2003 den 1.38):

Bla-bla-bla...er i Gudbrandsdalen enda je'...

Javel, men snøfonnenes by har sin sjarm, onkern min gravde tunnell fra veien i stedet for å brøyte, senere måtte de entre huset fra 2. etg dvs terrassen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...