Gå til innhold

Mobbing: Fem ting man aldri trenger å spørre en Nordlending om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javel, men snøfonnenes by har sin sjarm, onkern min gravde tunnell fra veien i stedet for å brøyte, senere måtte de entre huset fra 2. etg dvs terrassen.

Had'n venta til vår'n, hadd'n spart seg for mye arb'e...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

19

• Femma

14

• Ulv I Faarikaal

9

• Amiga

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Typisk kartlesere å unnskylde seg. Min kartleser, som ene og alene var skyld i at vi kom 4 timer for sent den dagen, prøvde seg han også. Jeg mente selvsagt at det at han sov var en syltynn grunn, og likevel fikk jeg skylda.

Selvfølgelig er det ikke kartleseren sin skyld hvis kartleseren sover, dessuten så er det ganske logisk hvor man skal ta av på Dombås. Og det er skiltetfor de somkan lese. :-Þ

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen har prøvd å gifte meg bort, og når jeg tenker etter så tar jeg ikke det som et kompliment.

Men hvordan funker det her til lands da? kommer du et stykke sørover i verden vil man kunne bestikkes eventuellt med en kamel eller noe, men det skjer jo ikke her. Dersom du skulle overtales til å gifte deg med et lokalt budeieemne kan du jo bare glemme at far bonden vil av med husdyra sine. Bare for ei ku eller en sau får han jo subsidier nok til å fore på mannfolka nok øl, konjakk og god mat til han er fortapt til de styggeste døtre.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke kartleseren sin skyld hvis kartleseren sover, dessuten så er det ganske logisk hvor man skal ta av på Dombås. Og det er skiltetfor de somkan lese. :-Þ

Nå hadde jeg heldigvis en så hyggelig kartleser at han tok på seg deler av skylda. Han våknet nemlig like etter at vi hadde kjørt forbi Dombås, og siden det går i svingete nedoverbakker i ca 2 timer etter Dombås, så burde vi tatt hintet i og med at vi jo visste at vi skulle OPP på et fjell. Ikke NED av et fjell :)

Skrevet

Men hvordan funker det her til lands da? kommer du et stykke sørover i verden vil man kunne bestikkes eventuellt med en kamel eller noe, men det skjer jo ikke her. Dersom du skulle overtales til å gifte deg med et lokalt budeieemne kan du jo bare glemme at far bonden vil av med husdyra sine. Bare for ei ku eller en sau får han jo subsidier nok til å fore på mannfolka nok øl, konjakk og god mat til han er fortapt til de styggeste døtre.

Jeg har aldri forstått det der med kameler. Når man f.eks. ser på tv så ser man at det er tjukt av kameler som flyr rundt de folka som sulter i Sudan, men spiser de kamelene? Neida. Drikker de vannet i kamelene? Neida.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Pøh ;o)

Snakk med Bondeviken, han skulle få slutt på all mobbing.

Skrevet

Mitt problem med nordlendinger er at jeg alltid kaller dem samer og mobber dem. Enkelte som ikke kjenner meg tror nok at jeg hater samejævlene, og at jeg tror alle nordlendinger går i selskinnsvester og tilbringer store deler av livet i en fiskebåt. Det er jo ikke det at jeg tar feil, men jeg er ikke noe flink til å være snill mot nordlendinger.

Det er bare fordi du ennå ikke har møtt meg.........*Smiler søtt*

Skrevet

Det er bare fordi du ennå ikke har møtt meg.........*Smiler søtt*

Men jeg har sett bilde av deg, og du så koselig ut :)

Det er derimot denne skotfetishen din jeg er noe skeptisk til.

Skrevet

Snakk med Bondeviken, han skulle få slutt på all mobbing.

Ja, det var en fantstisk tanke han hadde fått. God, men naiv.

PS. Som nordlending, blir jeg i alle fall ikke mobbet ;o)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ja, det var en fantstisk tanke han hadde fått. God, men naiv.

PS. Som nordlending, blir jeg i alle fall ikke mobbet ;o)

Jeg hadde en kollega, sort som natten og med et digert hvitt glis, med navn Embala. Han likte seg godt i Norge men syns vi ikke skulle snakke så stygt om nordlendinger :-) det var nå bare fleip han hørte, og våre to nordlandske kolleger visste å ta igjen.

Min nå avdøde bestemor leide ut boliger og i annonsene sto det den gangen, før krigen: Hybel til leie, ikke nordlendinger :-) det var tider det.

Skrevet

Men jeg har sett bilde av deg, og du så koselig ut :)

Det er derimot denne skotfetishen din jeg er noe skeptisk til.

Slapp av, jeg skulle ledet deg gjennom så ehm, mye, at resten av deg aldri ble den samme igjen;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...