Gå til innhold

Hvorfor er ferdigpillede reker fra fabrikk så deigete?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er sikkert fordi de er gamle.

Ferdigpillede reker er ufine greier, og det spises ikke med mindre man er veldig veldig sulten.

Nei, takke meg til en deilig sommerkveld, mye reker, iskald øl, hvitvin og trivelig selskap.

Reker dytter man i seg på sommeren, og ikke i pillet variant på vinteren!

Ferdigpillede reker er ufine greier, og det spises ikke med mindre man er veldig veldig sulten.

Nei, takke meg til en deilig sommerkveld, mye reker, iskald øl, hvitvin og trivelig selskap.

Her har rekefiskerne ferie om sommern (!!)

Så det blir mest om vinteren.

Ferske reker selges 10 meter nedenfor huset mitt, fra båt. Hver fredag og Lørdag.

Høst, vinter, vår og en og annen sommer.

Prisen derimot .. det er ikke noe særlig. 50 kr literen. Så det blir en del .. frosne *gulp* for å døyve abstinensene. hihi.

*hive i seg to loffskiver med ferske reker*

Fra alle de "lokale" sjømat bedriftene, om enn på boks og i lake, så er faktisk rekene gode. Men da er de til gjengjeld UTROLIG dyre.

Her har rekefiskerne ferie om sommern (!!)

Så det blir mest om vinteren.

Ferske reker selges 10 meter nedenfor huset mitt, fra båt. Hver fredag og Lørdag.

Høst, vinter, vår og en og annen sommer.

Prisen derimot .. det er ikke noe særlig. 50 kr literen. Så det blir en del .. frosne *gulp* for å døyve abstinensene. hihi.

*hive i seg to loffskiver med ferske reker*

Rekefiskerne har ferie om sommer? Hva slags sted er dette? Er det ikke om sommeren det er kos å dra på kaia og kjøpe ferske reker?

Fersk loff med ferske reker og majones er i hvertfall jævla godt, men det hører lissom sommeren til :)

Reker på lake er grusomt...

Rekefiskerne har ferie om sommer? Hva slags sted er dette? Er det ikke om sommeren det er kos å dra på kaia og kjøpe ferske reker?

Fersk loff med ferske reker og majones er i hvertfall jævla godt, men det hører lissom sommeren til :)

Reker på lake er grusomt...

Ja ikke sant. Nordland, skulle ikke tro det. hihi.

Men det ble vel slikt bråk de somrene de forsvant, så i fjor kom det opp en annen båt fra vestlandet og solgte her i stedet.

Annonse

Ja ikke sant. Nordland, skulle ikke tro det. hihi.

Men det ble vel slikt bråk de somrene de forsvant, så i fjor kom det opp en annen båt fra vestlandet og solgte her i stedet.

Kanskje rekefiskerne stikker sørover på sommern, siden vi her nede er av den merkelige oppfatelsen av at reker skal spises så mye som mulig av bare om sommeren :)

Jeg skjønner ikke hvorfor folk foretrekker reker på sommeren, når de er på sitt dyreste og dårligste, relativt da ;o)

Nei, rekene er enormt mye bedre på vinteren. Spesielt i desember-februar, når en får inn den store rognreka. da kan ingenting måle seg mot nykokte reker rett fra båten, en kald pils eller to og bare sitte og snakse reker.

Pillede reker derimot, varierer veldig på kvaliteten og du får absolutt den kvaliteten du betaler for.

Ulv I Faarikaal

Rekene ligger i en lake av sukker, eddik og salt, akkurat så konsentrert at bakterier ikke kan utvikle seg. Sukkeret løser opp reka tror jeg, og pillemaskinen rufser dem opp litt også. Prøv å skylle dem med ferskvann og litt saltvann etterpå, det hjelper.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk foretrekker reker på sommeren, når de er på sitt dyreste og dårligste, relativt da ;o)

Nei, rekene er enormt mye bedre på vinteren. Spesielt i desember-februar, når en får inn den store rognreka. da kan ingenting måle seg mot nykokte reker rett fra båten, en kald pils eller to og bare sitte og snakse reker.

Pillede reker derimot, varierer veldig på kvaliteten og du får absolutt den kvaliteten du betaler for.

Det er godt mulig at du har mer erfaring med reker enn hva jeg har for jeg visste ikke at kvaliteten var dårligere om sommeren. Men nå må det sies at man i perioder har opplevd til dels ulumske tilfeller av reker, så det kan fint være noe i det du sier!

Annonse

Det er godt mulig at du har mer erfaring med reker enn hva jeg har for jeg visste ikke at kvaliteten var dårligere om sommeren. Men nå må det sies at man i perioder har opplevd til dels ulumske tilfeller av reker, så det kan fint være noe i det du sier!

Rekekvalitet er noe som ligger under allmenndannelsen her på kysten av sørvestlandet ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...