Gå til innhold

Crisis ? What crisis ? Innvandringen eksploderer, strukturen bryter sammen

Anbefalte innlegg

Nei det har det ikke.

Nok et bevis på at du kun er ute etter meg, ikke saken.

Jeg er ikke "ute etter deg" (du, derimot, har innrømmet at du skrev det du skrev for å "erte" meg.), men for å avsløre dine løgnaktige påstander om "systemer som bryter sammen" osv i det uendelige.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

109

• Ulv I Faarikaal

89

• Ha-vanskelig

18

• Zakk Wylde

9

Mest aktive i denne tråden

Jeg liker ikke å refere til artikler da det kan oppfattes som jeg har den meningen som journalisten vil forfekte, men dette får stå som et eksempel.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article.jhtml?articleID=424183

...eh... ja??

Og relevansen for "familiegjenforening" var?

Eller var det narkomane, sinnslidende, eller Frp'ere?

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hvor mange ganger mener du man skal gjøre det? (Når "fremmedfrykten" kommer gang etter gang som løgn og halvsannheter fra samme person...)

Med vennlig hilsen

En tidligere kollega var sort som natten og to meter høy. Han visste godt at f eks noen gamle damer ble vettskremte når de møtte han på en trang plass. Det var han forferdelig lei seg for, siden han er en meget snill, høflig og seriøs mann.

Jeg ble ikke redd da jeg møtte han for første gang, mer nysgjerrig på hva fyren sto for. Det viste seg at han er en mester i sitt fag og kona er en mester i å lage mat. To små skravelebøtter til barn som så mange andre :-)

Hvor er denne fremmedfrykten jeg har ?

Gjest mislykket

Hei,

Det er begrenset hvor mye man gidder å bedrive voksenopplæring for UIF. Han vet utmerket godt hvordan landet ligger. Hans overkskrifter om "strukturen bryter sammen" er falske påstander han fremsetter, for så å komme med løsningen (på et ikke-reelt problem). Løsningen er selvsagt "mindre invandring".

Dette har han gjort flere ganger, samtidig som han ikke evner å ha en saklig debatt om emnet (for det vil selvsagt avsløre ham).

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

men det er visst ingen grenser for hvor mye du gidder å gjøre narr av, spotte etc. de meningene Herr Faarikall et al. kommer med?

Er det konstruktivt -- eller tjener det alene en slags trang til å posisjonere deg her på DOL.

Hva er motivet, dersom det ikke er å opplyse?

Vennlig hilsen

Gjest mislykket

Hei,

Man vinner ikke alle over på sin side. Noen har bestemt seg for å hate, og det helt uavhengig av fakta. Hvis fakta ikke stemmer med fordommene deres, overser man fakta.

UIF kan fortsette å skrive det han orker. Jeg håper folk tenker seg om såpass at de ser hva som er løgn og konspirasjon "systemet bryter sammen".

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

men hva er egentlig din rolle her på DOL. Er det å "sette hardt mot hardt" og dermed øke konflikten?

Dersom folk kan tenke selv, trenger vi da dine frontalangrep på Herr Faarikaal?

Selv mener jeg hans meninger faller på egen urimelighet.

Vennlig hilsen

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg er ikke "ute etter deg" (du, derimot, har innrømmet at du skrev det du skrev for å "erte" meg.), men for å avsløre dine løgnaktige påstander om "systemer som bryter sammen" osv i det uendelige.

Med vennlig hilsen

Jo du er ute etter meg, det er jeg helt sikker på, da du kun trakasserer.

Utsagnet om etniske nordmenn utløste hatet hos deg som vanlig, og du viste deg fra din verste side. Ingen ba deg bli forbanna, du ble det helt av deg selv.

Ulv I Faarikaal

Ingen har sett stort til din "saklighet"....

Med vennlig hilsen

Ikke din heller.

Ikke har du løsninger, ikke har du forståelse, ikke har du innsikt, ikke respekt, bare forakt.

Jeg har nå oppfunnet uttrykket "å klore i trynet". Slik adferd gavner ingen sak. Å kneble folk har ikke løst noen problemer.

Kjære Sør,

men det er visst ingen grenser for hvor mye du gidder å gjøre narr av, spotte etc. de meningene Herr Faarikall et al. kommer med?

Er det konstruktivt -- eller tjener det alene en slags trang til å posisjonere deg her på DOL.

Hva er motivet, dersom det ikke er å opplyse?

Vennlig hilsen

Hei,

Hvis du er uenig med UIF, hvorfor ikke motargumentere ham selv, istedet for å kritiserer måten jeg velger å gjøre det på?

Intet forhindrer deg i å gjøre det du tilsynelatende forventer at jeg skal gjøre.

Med vennlig hilsen

Jo du er ute etter meg, det er jeg helt sikker på, da du kun trakasserer.

Utsagnet om etniske nordmenn utløste hatet hos deg som vanlig, og du viste deg fra din verste side. Ingen ba deg bli forbanna, du ble det helt av deg selv.

Ah! Logikk for perlehøns.

Først kommer man med falske utsagn, og når folk reagerer på det, påstår man "der ser du! Du blir sint!".

*rister på hodet*

Igjen har du bevist at din hensikt kun er å spre sur galle.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

...eh... ja??

Og relevansen for "familiegjenforening" var?

Eller var det narkomane, sinnslidende, eller Frp'ere?

Med vennlig hilsen

Relevansen var til sosialetaten og disses arbeidsforhold selvsagt. Det var jo det vi diskuterte.

Dette er kanskje grunnen til at få eller ingen vil jobbe der ?

Ulv I Faarikaal

Ah! Logikk for perlehøns.

Først kommer man med falske utsagn, og når folk reagerer på det, påstår man "der ser du! Du blir sint!".

*rister på hodet*

Igjen har du bevist at din hensikt kun er å spre sur galle.

Med vennlig hilsen

Skjønner ikke dette, men et spørsmål :

Hvilke falske utsagn ?

Gjest mislykket

Hei,

Hvis du er uenig med UIF, hvorfor ikke motargumentere ham selv, istedet for å kritiserer måten jeg velger å gjøre det på?

Intet forhindrer deg i å gjøre det du tilsynelatende forventer at jeg skal gjøre.

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

det er en tvilsom debatteknikk ikke å svare på et spørsmål foruten å stille et nytt. Ja, ja.

Jeg anser ikke DOL som noe reelt forum for saklig diskusjon. Her er det mer rom for uformelle betraktninger.

Men det tjener ingen -- spesielt ikke den antirasistiske kamp -- at man hetser opp situasjonen.

Man kan argumentere godt for et syn ved å la urimelige tanker falle for manglende logikk.

Jeg tror ikke herr Faarikaal er rasist. Men det ville være trist om han, fordi han møter på en usympatisk "anti-rasist" , rent på tross skulle innta den gale side i denne saken.

Mennesker er irrasjonelle.

Tenk over din rolle her på DOL. Kanskje du kan oppnå mer ved å være mer imøtekommende. Det er jo gjerne d e n holdningen du vil vi skal møte våre innvandrer med, ikke sant?

Vennlig hilsen

Annonse

En tidligere kollega var sort som natten og to meter høy. Han visste godt at f eks noen gamle damer ble vettskremte når de møtte han på en trang plass. Det var han forferdelig lei seg for, siden han er en meget snill, høflig og seriøs mann.

Jeg ble ikke redd da jeg møtte han for første gang, mer nysgjerrig på hva fyren sto for. Det viste seg at han er en mester i sitt fag og kona er en mester i å lage mat. To små skravelebøtter til barn som så mange andre :-)

Hvor er denne fremmedfrykten jeg har ?

Hva er poenget? At du kjenner noen som har mørk hud?

Du kan være gift og fremdeles være misogynist (kvinnehater), om så var.

Poenget er at det du bedriver på DOL er å spre konspirasjonsteorier om "systemet bryter sammen" og lager store oppslag om helt "normale" problemer.

Alt for å hindre integrasjon.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hei,

Man vinner ikke alle over på sin side. Noen har bestemt seg for å hate, og det helt uavhengig av fakta. Hvis fakta ikke stemmer med fordommene deres, overser man fakta.

UIF kan fortsette å skrive det han orker. Jeg håper folk tenker seg om såpass at de ser hva som er løgn og konspirasjon "systemet bryter sammen".

Med vennlig hilsen

Hvilket hat ? Hvor uttrykker jeg det ? Hvorfor skulle jeg hate ? Og hvem ?

Kjære Sør,

det er en tvilsom debatteknikk ikke å svare på et spørsmål foruten å stille et nytt. Ja, ja.

Jeg anser ikke DOL som noe reelt forum for saklig diskusjon. Her er det mer rom for uformelle betraktninger.

Men det tjener ingen -- spesielt ikke den antirasistiske kamp -- at man hetser opp situasjonen.

Man kan argumentere godt for et syn ved å la urimelige tanker falle for manglende logikk.

Jeg tror ikke herr Faarikaal er rasist. Men det ville være trist om han, fordi han møter på en usympatisk "anti-rasist" , rent på tross skulle innta den gale side i denne saken.

Mennesker er irrasjonelle.

Tenk over din rolle her på DOL. Kanskje du kan oppnå mer ved å være mer imøtekommende. Det er jo gjerne d e n holdningen du vil vi skal møte våre innvandrer med, ikke sant?

Vennlig hilsen

Viser til tidligere svar til deg.

Du har fremdeles ikke selv gjort noe som får UIF til å endre holdninger...

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hvor har jeg kommet med rasist-stempelet?

Med vennlig hilsen

Du bruker ordene fremmedfrykt og hat, ord jeg ikke vil ha hengende på meg når det ikke er sant.

Mange har beskyldt meg for det, men ikke de som kjenner meg. Jeg unnskylder deg, du kjenner meg ikke.

Ulv I Faarikaal

Hva er poenget? At du kjenner noen som har mørk hud?

Du kan være gift og fremdeles være misogynist (kvinnehater), om så var.

Poenget er at det du bedriver på DOL er å spre konspirasjonsteorier om "systemet bryter sammen" og lager store oppslag om helt "normale" problemer.

Alt for å hindre integrasjon.

Med vennlig hilsen

Jeg vil ikke hindre integrasjon, hvor har jeg skrevet noe som antyder det ?

Ingenting ville glede meg mer enn at _alle_ kunne leve i fred, rettferdighet og fordragelighet.

Du tillegger meg så mye uriktig negativt at du må hate meg.

Skjønner ikke dette, men et spørsmål :

Hvilke falske utsagn ?

Vi kan begynne med overskriftene:

"Crisis"

"innvandringen eksploderer"

"strukturen bryter sammen"

"systemet bryter sammen"

Og jeg har ikke engang begynt på selve innleggene enda.

Med vennlig hilsen

Gjest mislykket

Viser til tidligere svar til deg.

Du har fremdeles ikke selv gjort noe som får UIF til å endre holdninger...

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

her tar du nok feil. Jeg har skrevet et noe mer forsonende innlegg hvor jeg påpeker at det er vanskelig å definere begrepet "norsk". Det er og blir en kulturell konstruksjon, i konstant endring.

Videre: jeg tror nok at Herr Faarikaal vil være enig med meg i at jeg ikke har skrevet noe som har fått ham ytterligere skeptisk til vårt standpunkt (nemlig at innvandring ikke er noe problem, tvert imot). Kanskje han til og med har sett at det fins mennesker som ikke uten videre forsøker å fremheve seg ved hjelp av ord.

Eller er du helt uenig med Habermas og hans distinksjon mellom instrumentell og kommunikativ språkbruk.

Istedenfor å returnere spørsmålet, synes jeg du skal gå i deg selv. Det er ingen grunn for at du skal føle deg angrepet. Hva med å innrømme feilgrep. Eller iallfall holde muligheten åpen for at også du kan ta feil.

Men det er klart, er man kun interessert i "sofisteri", faller nok slike ord på stengrunn.

Jeg håper Herr Faarikaal, når han får summet seg, skjønner at din fremgangsmåte ikke er representativ for alle som deler dine synspunkter i sak.

Håper å se deg i demonstrasjon mot Bush!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...