Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, UIF har skrevet mange innlegg om hvordan han ble banket opp av noen "innvandrere med opprinnelse i Afrika"... Kanskje det er forklaringen på hans innlegg? == Jeg kjenner veldig mange nordmenn og innvandrere. Både på jobb og privat. Mitt ståsted er IKKE "nordmenn er fæle, og innvandrere er uskyldige". Mitt ståsted er: "hvis vi skal leve sammen i fred, må det være som "oss" (én gruppe), og ikke i et "apartheid system" (i gåseøyne" med "oss" og "dem"". Derfor opponerer jeg mot UIFs innlegg. === Forøvrig finner du kanskje en bedre forklaring på "Sør" hvis du ser hvor jeg har bodd (Sør Afrika - med marerittet etter apartheid) og Brasil (hvor de fleste er en blanding). Med vennlig hilsen Du får ikke lov å tillegge meg noe som helst, og jeg vil ha meg frabedt at du omtaler meg slik. Makan til frekkhet ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Både dem som ikke får komme (hvis vi stopper familiegjenforeningen pga krise-maksimeringen din), de som ikke får sin familie hit (pga disse oppdiktede krisene), og alle de innvandrerene som blir mistenkeliggjort av deg. Med vennlig hilsen Hva er det jeg mistenker dem for, og hvor har jeg skrevet det ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg ser poenget ditt og innvandrere er selvsagt ingen homogen gruppe. Likevel er det vanskelig å bestride at folk fra samme kultur i stor grad (av mange årsaker) ønsker å omgi seg med "egne". Dette ser vi tydelig, ikke bare i Oslo, men også i andre byer. Vi ser det også når nordmenn flytter ut, enten til USA eller Spania eller andre steder. Det danner seg gjerne kolonier. Når forskjellene mellom kulturene i utgangspunktet er stor, skaper slike situasjoner problemer av ulik art. Poenget er at et mindre antall lar seg integrere (fordi det ikke finnes alternativer), mens et større antall innvandrere (over kort tid) muliggjør at homogene grupper samler seg. Selvsagt er det mange innvandrere som velger andre løsninger, men jeg synes likevel at forholdet er for lite diskutert. Dine ønsker om integrering kan påføre grupper ubehageligheter, og jeg vet ikke om du har tenkt nok over dette. Hei, Takk for seriøst svar. Det er forskjell på integrasjon og assimiliering. Med "integrasjon" mener jeg at de "fungerer i samfunnet". Om de fortsetter å "spise curry til middag" og kle seg som om det var +40 grader utenfor, er ikke så relevant. Det som ikke er akseptabelt er å "tvinge innvandrere til å spise fiskeboller og hvit saus" - langt mindre når mange nordmenn faktisk spiser utenlandsk mat. Normen for akseptabel oppførsel skal være straffeloven; den gjelder for alle. === Du har rett i at mange ønsker å "omgi seg med sine egne" - men da er det også viktig for samfunnet å påpeke at "sine egne" nå er "alle nordmenn". Altså, vi må "åpne opp gruppene" både for dem og for oss. De fleste som kommer til Norge vil leve som "normale borgere", og vil ikke ha "særbehandling". De fleste jeg kjenner ville helst at begrepet "innvandrer" "forsvant" og at man bare brukte "borger". De har lyst å være som alle andre, hvis vi lar dem. Hvis vi ikke lar dem være "som oss" (men hele tiden skiller), så må vi også påta oss vår del av ansvaret. (Og de deres del.) Det triste er at jo mer vi snakker om "oss og dem", jo mer blir det "oss" og "dem". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Du får ikke lov å tillegge meg noe som helst, og jeg vil ha meg frabedt at du omtaler meg slik. Makan til frekkhet ! Det er da ikke verre enn alt det du tillegger "innvandrere"? Jeg har før påpekt at du har fått din egen medisin administrert. Den medisinen du forventer at andre skal ta uten å klage. Den smakte kanskje ikke så godt? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Det er da ikke verre enn alt det du tillegger "innvandrere"? Jeg har før påpekt at du har fått din egen medisin administrert. Den medisinen du forventer at andre skal ta uten å klage. Den smakte kanskje ikke så godt? Med vennlig hilsen Du vet INGENTING om meg, og jeg vil ha meg frabedt at du legger ut opplysninger som omhandler meg personlig, det har ingenting her å gjøre. Episoden du sikter til er feil framstilt, og det er kun JEG som skal omtale den, ikke du. Du kan ikke vite NOE om hva den betydde for meg, det er det KUN jeg som vet. De som lurer på det skal spørre MEG, ikke deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Du vet INGENTING om meg, og jeg vil ha meg frabedt at du legger ut opplysninger som omhandler meg personlig, det har ingenting her å gjøre. Episoden du sikter til er feil framstilt, og det er kun JEG som skal omtale den, ikke du. Du kan ikke vite NOE om hva den betydde for meg, det er det KUN jeg som vet. De som lurer på det skal spørre MEG, ikke deg. Men du gir deg selv lov til å tillegge samme type informasjon til "innvandrere"? Dog uten noen som helst bevis eller underbygging? Informasjonen jeg har gjengitt om deg er basert på det *du* selv offentlig har lagt ut på DOL. Historien din kan f. eks. komme på trykk i Hjemmet neste uke.... Den er heller ikke "verre" enn det du har skrevet om meg nedenfor. Som sagt - jeg forstår at medisinen din smakte surt... Jeg håper du har lært noe av denne tråden, UIF. At du i fremtiden tenker deg om noen ganger FØR du starter slike "ødleggelses-tråder". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeppers Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kjære Sør, det er et litt skremmende menneskesyn du anfører her. Jeg håper det ikke er ditt alvor. Jeg synes ikke man skal avskrive mennesker pga. deres meninger. Også Sigurd Allern skjønte til sist at han i sin tid tok feil. Men jeg er sikker på at mennesker dessverre fungerer slik at dersom de føler seg angrepet, blir de enda mer fastlåst i allerede etablert tenkemåte. Og tenk over følgende Sør: bedrive den type debatt som du (og andre) holder på med her på DOL, er ingen sak. Det er for det meste snakk om å krangle hvor målet er å vinne diskusjonen. Det virkelig utfordrende er å forsøke å forstå herr Faarikaal: hva med å la Webers "forstående sosiologi" være utgangspunkt. men det er klart: det enkleste er jo å angripe Faarikall, kalle ham "dum" og "uforbederlig". Dessuten fpr man ikke gleden av å skrive sine "sure petitesser" til dem man ikke er enig med. Spørsmålet er imidlertid om dette er særlig formålstjenelig. I "kamp" med herr Faarikaal" får du kanskje en slags etterlengtet bekreftelse på at du behersker kverulering. Men behersker du det å overbevise? Her har du en oppgave; lykke til! Vennlig hilsen Kan ikke si meg mer enig enn med deg mislykket Kverulering kommer man ikke noen vei med. Og sør sine kommentarer fører kun til mere rasisme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kan ikke si meg mer enig enn med deg mislykket Kverulering kommer man ikke noen vei med. Og sør sine kommentarer fører kun til mere rasisme. Den påstanden bør du underbygge... Videre bør du selvsagt SELV da gjøre din del for å bekjempe rasismen, istedet for å kritisere at andre ikke gjør det på "din" måte. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Men du gir deg selv lov til å tillegge samme type informasjon til "innvandrere"? Dog uten noen som helst bevis eller underbygging? Informasjonen jeg har gjengitt om deg er basert på det *du* selv offentlig har lagt ut på DOL. Historien din kan f. eks. komme på trykk i Hjemmet neste uke.... Den er heller ikke "verre" enn det du har skrevet om meg nedenfor. Som sagt - jeg forstår at medisinen din smakte surt... Jeg håper du har lært noe av denne tråden, UIF. At du i fremtiden tenker deg om noen ganger FØR du starter slike "ødleggelses-tråder". Med vennlig hilsen Det eneste jeg har lært er at du er en dust, og det visste jeg fra før, hva ellers skulle det være ? Jeg fikk det som jeg ville og akkurat slik jeg trodde. Du skal aldri få lov å fortelle meg hva jeg skal mene eller si. Du klarte ikke å la være å bli personlig, å prøve å "ta meg". Det nå være hat, og den som hater vil tape til slutt. Du har ikke oppnådd annet enn å spille antirasismen din på feil person. Du bjeffer oppetter feil tre. Hvis du føler at du har seiret, tar du også feil, man kan ikke seire med slik taktikk, og over feil person. Du har ikke gjort noe skade som du behøver triumfere over. Min hensikt er oppnådd, så jeg kan feire en liten seier, men var ikke over deg. Mine meninger er bare blitt ytterligere sveiset fast der de var. Du klarte ikke bringe inn noe nytt eller presentere noen løsninger denne gangen heller, kun trakassering som vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke_på_greip Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 *hvisker til Molli: forklarer* Svært mange innvandrere er faktisk født og oppvokst i Norge, og har aldri bodd noe annet sted! Når man har norsk statsborgerskap har man "fulle rettigheter og plikter". Hvis du ønsker integrasjon (og ikke en av-art av apartheid) så må "de" og "vi" begripeligvis ha samme rettigheter og plikter. Du vil ikke kalle dem "nordmenn" - hva er de så? De er ihvertfall langt mindre "vietnamesere" (det nærmeste de trolig har vært er Miss Saigon restauranten)? Er det nasjonalitetsløse? Hvis du forventer at "de" skal være en positiv innflytelse i samfunnet, må du akseptere at "de" også (hvis de vil) aksepteres som "nordmenn". Som "en av oss", og som deltakere i samfunnet. Med vennlig hilsen "Svært mange innvandrere er faktisk født og oppvokst i Norge, og har aldri bodd noe annet sted!" Javel? Men hvorfor kaller DU mennesker som er født og oppvokst i Norge for innvandrere da? Dette faller tilbake på deg selv. Trenger ikke si noe mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Det eneste jeg har lært er at du er en dust, og det visste jeg fra før, hva ellers skulle det være ? Jeg fikk det som jeg ville og akkurat slik jeg trodde. Du skal aldri få lov å fortelle meg hva jeg skal mene eller si. Du klarte ikke å la være å bli personlig, å prøve å "ta meg". Det nå være hat, og den som hater vil tape til slutt. Du har ikke oppnådd annet enn å spille antirasismen din på feil person. Du bjeffer oppetter feil tre. Hvis du føler at du har seiret, tar du også feil, man kan ikke seire med slik taktikk, og over feil person. Du har ikke gjort noe skade som du behøver triumfere over. Min hensikt er oppnådd, så jeg kan feire en liten seier, men var ikke over deg. Mine meninger er bare blitt ytterligere sveiset fast der de var. Du klarte ikke bringe inn noe nytt eller presentere noen løsninger denne gangen heller, kun trakassering som vanlig. Jeg ser at du fremdeles ikke har noe fornuftig å komme med, bare din vanlige løgn og påstander om at "motstanderen er en dust". Selvutropte "seiersherrer" er kun patetiske, forresten. At du reagerer slik når du blir avslørt, og får din egen medisin, forteller mye om deg og hvem du er. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Det eneste jeg har lært er at du er en dust, og det visste jeg fra før, hva ellers skulle det være ? Jeg fikk det som jeg ville og akkurat slik jeg trodde. Du skal aldri få lov å fortelle meg hva jeg skal mene eller si. Du klarte ikke å la være å bli personlig, å prøve å "ta meg". Det nå være hat, og den som hater vil tape til slutt. Du har ikke oppnådd annet enn å spille antirasismen din på feil person. Du bjeffer oppetter feil tre. Hvis du føler at du har seiret, tar du også feil, man kan ikke seire med slik taktikk, og over feil person. Du har ikke gjort noe skade som du behøver triumfere over. Min hensikt er oppnådd, så jeg kan feire en liten seier, men var ikke over deg. Mine meninger er bare blitt ytterligere sveiset fast der de var. Du klarte ikke bringe inn noe nytt eller presentere noen løsninger denne gangen heller, kun trakassering som vanlig. Fint om dere prøver å avstå fra det vi pleier å omtale som "personfokuserende innlegg" - og i stedet fortsatt prøver å diskutere sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kan ikke si meg mer enig enn med deg mislykket Kverulering kommer man ikke noen vei med. Og sør sine kommentarer fører kun til mere rasisme. Kjære jeppers! Problemet er ikke de saklige argumentene Sør kommer med. Men at han/hun hele tiden lar dem inngå i noe som kan bli oppfattet som et forsøk på å heve seg selv over (oss) andre. Mitt håp er at folk ser igjennom slikt dilettanteri og forholder seg til sak. Og mht. sak har Sør i denne aktuelle debatten gode kort på hånden. Men jeg fatter ikke hvorfor han/hun liksom skal triumfere over det... Og dermed er hele denne avsporingen over, iallfall for mitt vedkommende. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Fint om dere prøver å avstå fra det vi pleier å omtale som "personfokuserende innlegg" - og i stedet fortsatt prøver å diskutere sak. Kjære Webmaster, tilsyn! Mange takk. Meget betimelig. Jeg har ved flere anledninger forsøkt å etterlyse en mer kommunikativ og saklig debattform. Men også jeg må sikkert ta dette til etterretning. Fint at du sa fra! Vennnlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sannheten Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hvis det er så mange som har sagt opp, (og er ledige fordi du påstår de knapt får jobb andre steder) så bør det være en smal sak å ansette dem igjen... Men det er klart at din hensikt her er å skape problemer... Med vennlig hilsen "Men det er klart at din hensikt her er å skape problemer... Med vennlig hilsen" ?? En psykiater ville høyst sannsylig gitt deg diagnosen "paranoid kverulant" mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeppers Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kjære Sør, det er et litt skremmende menneskesyn du anfører her. Jeg håper det ikke er ditt alvor. Jeg synes ikke man skal avskrive mennesker pga. deres meninger. Også Sigurd Allern skjønte til sist at han i sin tid tok feil. Men jeg er sikker på at mennesker dessverre fungerer slik at dersom de føler seg angrepet, blir de enda mer fastlåst i allerede etablert tenkemåte. Og tenk over følgende Sør: bedrive den type debatt som du (og andre) holder på med her på DOL, er ingen sak. Det er for det meste snakk om å krangle hvor målet er å vinne diskusjonen. Det virkelig utfordrende er å forsøke å forstå herr Faarikaal: hva med å la Webers "forstående sosiologi" være utgangspunkt. men det er klart: det enkleste er jo å angripe Faarikall, kalle ham "dum" og "uforbederlig". Dessuten fpr man ikke gleden av å skrive sine "sure petitesser" til dem man ikke er enig med. Spørsmålet er imidlertid om dette er særlig formålstjenelig. I "kamp" med herr Faarikaal" får du kanskje en slags etterlengtet bekreftelse på at du behersker kverulering. Men behersker du det å overbevise? Her har du en oppgave; lykke til! Vennlig hilsen Snakk for deg selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 "Svært mange innvandrere er faktisk født og oppvokst i Norge, og har aldri bodd noe annet sted!" Javel? Men hvorfor kaller DU mennesker som er født og oppvokst i Norge for innvandrere da? Dette faller tilbake på deg selv. Trenger ikke si noe mer. Hei, Fordi definisjonen av hvem som er "innvandrer" er basert på hvor FORELDRENE dine er født! "Innvandrarbefolkninga omfattar personar som har to foreldre som er fødde i utlandet, eller meir presist; personar som ikkje har foreldre eller besteforeldre som er fødde i Noreg." Kilde: Statistisk Sentralbyrå Noen bruker også en definisjon på "en eller begge foreldre"... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 "Men det er klart at din hensikt her er å skape problemer... Med vennlig hilsen" ?? En psykiater ville høyst sannsylig gitt deg diagnosen "paranoid kverulant" mvh Det er fristende å spørre om hvilken diagnose din psykiater ga deg... :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ekte jeppers Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Snakk for deg selv! mislykket! den jeppers som svarte "snakk for deg selv" er ikke den "originale" jeppers. (har dessverre ikke tatt monopol på jeppers) Jeg var den jeppers som støttet dine innlegg. Kommer det en jeppers som heretter svarer negativt på dine innlegg så er det ikke meg. Jeg finner meg et nytt nick. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeppers Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kjære Sør, men det er visst ingen grenser for hvor mye du gidder å gjøre narr av, spotte etc. de meningene Herr Faarikall et al. kommer med? Er det konstruktivt -- eller tjener det alene en slags trang til å posisjonere deg her på DOL. Hva er motivet, dersom det ikke er å opplyse? Vennlig hilsen Se deg selv i speilet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/13/#findComment-493637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.