Gå til innhold

Crisis ? What crisis ? Innvandringen eksploderer, strukturen bryter sammen

Anbefalte innlegg

Gjest mislykket

mislykket! den jeppers som svarte "snakk for deg selv" er ikke den "originale" jeppers. (har dessverre ikke tatt monopol på jeppers)

Jeg var den jeppers som støttet dine innlegg. Kommer det en jeppers som heretter svarer negativt på dine innlegg så er det ikke meg. Jeg finner meg et nytt nick.

Hei!

Greit med ekte vare, og greit med en slik orientering. Men jeg skiller mellom person og sak, så dette blir ikke noe problem.

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

109

• Ulv I Faarikaal

89

• Ha-vanskelig

18

• Zakk Wylde

9

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Fint om dere prøver å avstå fra det vi pleier å omtale som "personfokuserende innlegg" - og i stedet fortsatt prøver å diskutere sak.

Med "sør" i løypa er det ikke så lett.

Gjest mislykket

Den påstanden bør du underbygge...

Videre bør du selvsagt SELV da gjøre din del for å bekjempe rasismen, istedet for å kritisere at andre ikke gjør det på "din" måte.

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

jeg har allerede orientert deg om at jeg faktisk har gjort en del for å få herr Faarikaal til å moderere seg. I motsetning til deg mener jeg ikke at eneste måte å virke overbevisende på, er å virke angripende i diskusjonen. Jeg ønsker dialog, ikke kamp.

Om jeg ikke kan bekjempe et efter min mening forfeilet standpunkt med annet enn saklige argumenter, mener jeg at jeg har tapt. Det fins mange måter å "vinne" en diskusjon på. Kneble debatten er en måte, en annen å latterliggjøre motstander.

Men for meg er det helt irrelevant om jeg vinner en diskusjon dersom ikke denne "seieren" har en reell verdi, f.eks. i form av økt respekt for mennesker.

Her skilles nok våre veier; i motsetning til deg anser jeg ikke at et godt formål forsvarer midlene.

Leser du denne debatten noe nøyere, vil du kanskje efterhvert se at jeg har besvart herr Faarikaals tankeføring. Vi kan jo la ham avgjøre, om han fant min måte å "samtale" på noe mer givende enn din.

Men det er lett å tenke "svart-hvitt", ta bort nyanser og heller ha et klart definert fiendebilde.

Jeg vil imidlertid ikke være med på en slik forflatning av debatten. Beklager!

vennlig hilsen

Gjest mislykket

Med "sør" i løypa er det ikke så lett.

Kjære Faar!

Jeg tror nå vi alle skal gå i oss selv. Sør begår sikkert ikke disse overtrampene med vilje. Men det er mye lettere å søke å vinne en diskusjon enn fordomsfritt diskutere en sak.

Dessverre virker det som om folk her på DOL undertiden lar det gå personlig prestisje i det å ha det beste innlegget. Som om kvaliteten på "formen" borger for sannhetsgehalt... en fullstendig misoppfattelse.

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Kjære Sør,

jeg har allerede orientert deg om at jeg faktisk har gjort en del for å få herr Faarikaal til å moderere seg. I motsetning til deg mener jeg ikke at eneste måte å virke overbevisende på, er å virke angripende i diskusjonen. Jeg ønsker dialog, ikke kamp.

Om jeg ikke kan bekjempe et efter min mening forfeilet standpunkt med annet enn saklige argumenter, mener jeg at jeg har tapt. Det fins mange måter å "vinne" en diskusjon på. Kneble debatten er en måte, en annen å latterliggjøre motstander.

Men for meg er det helt irrelevant om jeg vinner en diskusjon dersom ikke denne "seieren" har en reell verdi, f.eks. i form av økt respekt for mennesker.

Her skilles nok våre veier; i motsetning til deg anser jeg ikke at et godt formål forsvarer midlene.

Leser du denne debatten noe nøyere, vil du kanskje efterhvert se at jeg har besvart herr Faarikaals tankeføring. Vi kan jo la ham avgjøre, om han fant min måte å "samtale" på noe mer givende enn din.

Men det er lett å tenke "svart-hvitt", ta bort nyanser og heller ha et klart definert fiendebilde.

vennlig hilsen

Mange har respekt for mennesker, men har en litt spesiell definisjon på hva mennesker er, og hvem som inkluderes.

F eks noen utelukker medlemmer av bestemte partier, eller de som ikke mener det samme som en selv. Noen utelukker advokater og bergensere.

Kjære Sør,

vennlig hilsen

Innlegget over var faktisk ikke til deg denne gangen! :-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Ulv I Faarikaal

Kjære Sør,

men det er visst ingen grenser for hvor mye du gidder å gjøre narr av, spotte etc. de meningene Herr Faarikall et al. kommer med?

Er det konstruktivt -- eller tjener det alene en slags trang til å posisjonere deg her på DOL.

Hva er motivet, dersom det ikke er å opplyse?

Vennlig hilsen

Det er lite konstruktivt, fordi det framstiller antirasisme som usaklig ondskapsfull kverulering. Nå sikter jeg ikke til noen spesiell antirasist.

Ulv I Faarikaal

Kjære Faar!

Jeg tror nå vi alle skal gå i oss selv. Sør begår sikkert ikke disse overtrampene med vilje. Men det er mye lettere å søke å vinne en diskusjon enn fordomsfritt diskutere en sak.

Dessverre virker det som om folk her på DOL undertiden lar det gå personlig prestisje i det å ha det beste innlegget. Som om kvaliteten på "formen" borger for sannhetsgehalt... en fullstendig misoppfattelse.

Vennlig hilsen

Jeg har aldri problemer med noen andre her på DOL med saklighet og å bare si sin mening uten å forsøke å trampe ned noen eller å vinne over noen.

De fleste har latt meg ha min mening i fred, og stilt vanlige spørsmål, og blitt fornøyd med svaret, selv om de ikke er enige.

Jeg kan svare at det er interessant, men jeg har en annen mening.... osv. Faktisk ganske enkelt.

Gjest mislykket

*ler*

Hiss deg ned.

Ingen påstår at han ikke skal få kalle seg mosambikaner hvis han vil det! *S*

Poenget er at *du* fratar folk muligheten til å bli integrert *hvis de vil*. Enig - det er ikke alle som vil, men det er ikke dem vi snakker om.

Hvordan skal du bedømme hvem som er norske da, Molli? Har du tenkt på det?

Hudfarge? Er MsSophie her på DOL "norsk nok" for deg?

Matvaner? Ooopps! Da forsvinner en god del "etniske nordmenn" som liker sushi?

Religion? Ooopps! Da fratar du nasjonaliteten fra "Taj Mahal", som har konvertert.

Kultur? Skal du leve sammen med folk for å bedømme om de er like nok deg?

===

Den eneste praktisk mulige definisjonen for "norsk" er faktisk statsborgerskap. Alle andre ting du kan nevne kan gjelde både utlendinger og nordmenn.

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

som du sikkert vet er det ikke alle som vil ha statsborgerskap som får det. Og for dem er det ikke praktisk mulig å få statsborgerskap.

Hva med ganske enkelt å gå såpass mye ned i levestandard at ALLE som vil skal kunne komme hit, bosette seg og ta del i vårt såkalte fellesskap.

Vennlig hilsen

Kjære Sør,

som du sikkert vet er det ikke alle som vil ha statsborgerskap som får det. Og for dem er det ikke praktisk mulig å få statsborgerskap.

Hva med ganske enkelt å gå såpass mye ned i levestandard at ALLE som vil skal kunne komme hit, bosette seg og ta del i vårt såkalte fellesskap.

Vennlig hilsen

Hei,

Nå er du langt "off topic"! *S*

Poenget er at ord må ha en mening. Hvis "norsk" skal kunne brukes av "alle som vil" (uansett om de har vært i Norge eller ei) så har det åpenbart ingen reell betydning mer.

Tiden har også løpt fra dem som mener det har en kulturell/språklig betydning.

Ergo er ordet blitt "redusert" til administrasjon - på linje med "bosatt i Agder", eller lignende.

Som sagt, ordet "menneske" dekker bruken din.

Med vennlig hilsen

Gjest mislykket

Hei,

Nå er du langt "off topic"! *S*

Poenget er at ord må ha en mening. Hvis "norsk" skal kunne brukes av "alle som vil" (uansett om de har vært i Norge eller ei) så har det åpenbart ingen reell betydning mer.

Tiden har også løpt fra dem som mener det har en kulturell/språklig betydning.

Ergo er ordet blitt "redusert" til administrasjon - på linje med "bosatt i Agder", eller lignende.

Som sagt, ordet "menneske" dekker bruken din.

Med vennlig hilsen

Nei, litt feilaktig. Ikke alle mennesker er norske. Men alle mennesker som føler seg norske, er norske. Rett og slett fordi "norsk" er en kulturell konstruksjon. Og da vel å merke en konstruksjon alle må kunne ta del i.

For egen del mener jeg at å redusere "norsk" til et spørsmål om formalia, er å undervurdere kultur.

Og jeg ser ingen grunn til å nekte folk å slå seg ned her i Norge. "La dem komme, la dem bli -- bare vi får anarki", som en viss Lillevolden ropte i sin ungdom.

Vennlig hilsen

1) Fordi jeg kjenner ham, og har lest det han har skrevet før.

2) Jeg jobber med innvandrere, har dem (og nordmenn) som venner, bekjente, naboer, osv. Bor faktisk i den delen av byen med flest innvandrere.

Mitt "ekstreme" ståsted er at vi skal slutte med hysteriet og hetsen mot innvandrere, og behandle dem som likeverdige.

Du har hørt om Menneskerettighetene og sånt???

Med vennlig hilsen

1.Sørskriver :Fordi jeg kjenner ham, og har lest det han har skrevet før.

Svar 1, Fordi du kjenner ham. Altså, du forhåndsdømmer ut ifra person og ikke hva som er saken her. Her kom det mange viktige ting anngående problemstillinger det faktisk bør vurderes å se på.

Jeg har heller ikke kunnet se av de innleggene jeg har lest, at ulv på noen måte er ondskapsfull og hatfull. Altså du tar personen og ikke saken.

2. Sør skriver: Jeg jobber med innvandrere, har dem (og nordmenn) som venner, bekjente, naboer, osv. Bor faktisk i den delen av byen med flest innvandrere.

Svar 2.Det er bra,da skulle du ha kjennskap til hva du snakker om, men har du hørt innvandrere som klager på at mennesker tar opp problemene som nå har oppstått med slike mengder med innvandring at apperatet ikke funger?

Jeg har selv hørt de si, at nordmenn er så feige at de ikke tør ta opp problemer fordi de er redde for å bli stemplet som rasister, og dermed blir ikke problemene gjort noe med, før de blir altfor store.

De ønsker jo stort sett å bli stillt ovenfor de samme kravene som nordmenn, for ikke å bli sett på som noen vi skal syntes synd på, som mange av de som jobber med innvandrere faktisk gjør.

De ønsker og være likeverdige, ikke å bli behandlet med dum snillisme fordi de er innvandrere, det er ikke å respektere dem, tvert imot.

Dette har jeg hørt fra flere.

Ditt ekstreme ståsted omtaler du som at vi skal behandle de som likeverdige. Det er jeg enig i, derfor skal det også settes samme krav som til nordmenn og de skal behandles rettferdig, som nordmenn gjør.

Det vil også si at det må kunne stilles kritiske spørsmål til om integreringen fungerer, om vi må kutte ned på antallet for å få mottaksapperatet til å fungere. Se på nye regler for de som eventuellt ikke har noen grunn til å være her, så de kan sendes raskere tilbake så de ikke opptar andres plass.

Med ditt ekstreme ståsted mente jeg måten du diskuterer på og ikke klarer å se det som en fordel for innvandrerne at de problemene som faktisk oppstår bør snakkes om og gjøres noe med.

Og måten du stempler de som tar opp problemene på som hatfulle og ondskapsfulle. Det tjener ingen at de som eventuellt tør å ta opp dette skal få dette stemplet på seg med en gang.

For det er viktig, både for innvandrere, men også nordmenn, at integrering og språkopplæringen fungerer optimalt

For tror du ikke de aller fleste innvandrere ønsker og bli integrert og lære seg norsk så fort som mulig ?

Det har jo gjenntatte ganger blitt tatt opp av innvandrere at de ikke får bra nok norskopplæring og integrering som det er fra før antallet eksploderte.

Den kommentaren om menneskerettigheter er så tåplig at jeg ikke gidder kommentere en gang.

Når du skriver som en talsmann for innvandrerene så bør du holde deg til saken og ikke angripe personer og skrive så useriøst som det du har gjort til tider.

At du gjør det når du skriver innlegg for deg, og ikke prøver å representerer andre får være opp til deg. Men i en slik sak som dette blir det veldigt feil.

Annonse

Kjære Zack!

Jeg forstår at du føler deg truffet av det Sør skriver. Det er omfattende problemer med den instrumentelle språkbruk Sør forfekter, men kanskje hun/han er blitt provosert av de holdningene du synes å representere?

I denne debatten står Sør sterkest rent faglig. Men hva argumentasjon angår, så er det omtrent like skuffende fra begge hold.

Vennlig hilsen

Nok en misslykket påstand ! Hva skulle jeg føle meg truffet av? Og i det hele tatt, før du svarte på dette innlegget hadde jeg ikke skrevet min mening om denne saken, kun sørs angrep og usaklighet.

Jeg vil faktisk si at den instrumentelle språkbruken sør bruker fungerer og ser ikke påtatt ut , i motsetning til hva jeg vil si om din måte å forsøke på det samme. Men jeg vil si at du i enkelte av innleggene i denne tråden har klart å ta deg noe opp i forhold til vår tidligere diskusjon og andre innlegg jeg har sett av deg tidligere.

Men jeg er enig i at sør, som her skulle stå sterkt rent faglig ikke klarer å sette dettte ut i praksis, i denne debatten hvertfall. Og det er synd, særlig når noen som faktisk kan være med og rette opp i problemene skal hysje sakene ned til det går for langt.

1.Sørskriver :Fordi jeg kjenner ham, og har lest det han har skrevet før.

Svar 1, Fordi du kjenner ham. Altså, du forhåndsdømmer ut ifra person og ikke hva som er saken her. Her kom det mange viktige ting anngående problemstillinger det faktisk bør vurderes å se på.

Jeg har heller ikke kunnet se av de innleggene jeg har lest, at ulv på noen måte er ondskapsfull og hatfull. Altså du tar personen og ikke saken.

2. Sør skriver: Jeg jobber med innvandrere, har dem (og nordmenn) som venner, bekjente, naboer, osv. Bor faktisk i den delen av byen med flest innvandrere.

Svar 2.Det er bra,da skulle du ha kjennskap til hva du snakker om, men har du hørt innvandrere som klager på at mennesker tar opp problemene som nå har oppstått med slike mengder med innvandring at apperatet ikke funger?

Jeg har selv hørt de si, at nordmenn er så feige at de ikke tør ta opp problemer fordi de er redde for å bli stemplet som rasister, og dermed blir ikke problemene gjort noe med, før de blir altfor store.

De ønsker jo stort sett å bli stillt ovenfor de samme kravene som nordmenn, for ikke å bli sett på som noen vi skal syntes synd på, som mange av de som jobber med innvandrere faktisk gjør.

De ønsker og være likeverdige, ikke å bli behandlet med dum snillisme fordi de er innvandrere, det er ikke å respektere dem, tvert imot.

Dette har jeg hørt fra flere.

Ditt ekstreme ståsted omtaler du som at vi skal behandle de som likeverdige. Det er jeg enig i, derfor skal det også settes samme krav som til nordmenn og de skal behandles rettferdig, som nordmenn gjør.

Det vil også si at det må kunne stilles kritiske spørsmål til om integreringen fungerer, om vi må kutte ned på antallet for å få mottaksapperatet til å fungere. Se på nye regler for de som eventuellt ikke har noen grunn til å være her, så de kan sendes raskere tilbake så de ikke opptar andres plass.

Med ditt ekstreme ståsted mente jeg måten du diskuterer på og ikke klarer å se det som en fordel for innvandrerne at de problemene som faktisk oppstår bør snakkes om og gjøres noe med.

Og måten du stempler de som tar opp problemene på som hatfulle og ondskapsfulle. Det tjener ingen at de som eventuellt tør å ta opp dette skal få dette stemplet på seg med en gang.

For det er viktig, både for innvandrere, men også nordmenn, at integrering og språkopplæringen fungerer optimalt

For tror du ikke de aller fleste innvandrere ønsker og bli integrert og lære seg norsk så fort som mulig ?

Det har jo gjenntatte ganger blitt tatt opp av innvandrere at de ikke får bra nok norskopplæring og integrering som det er fra før antallet eksploderte.

Den kommentaren om menneskerettigheter er så tåplig at jeg ikke gidder kommentere en gang.

Når du skriver som en talsmann for innvandrerene så bør du holde deg til saken og ikke angripe personer og skrive så useriøst som det du har gjort til tider.

At du gjør det når du skriver innlegg for deg, og ikke prøver å representerer andre får være opp til deg. Men i en slik sak som dette blir det veldigt feil.

Du skriver: "Fordi du kjenner ham. Altså, du forhåndsdømmer ut ifra person og ikke hva som er saken her."

Nei, du forstår ikke hva forhåndsdømming betyr.

===

Du skriver: "De ønsker jo stort sett å bli stillt ovenfor de samme kravene som nordmenn, for ikke å bli sett på som noen vi skal syntes synd på, som mange av de som jobber med innvandrere faktisk gjør. De ønsker og være likeverdige, ikke å bli behandlet med dum snillisme fordi de er innvandrere, det er ikke å respektere dem, tvert imot."

Dette er mer eller mindre kopi av hva jeg allerede har skrevet i flere innlegg her.

===

Du skriver: "Det vil også si at det må kunne stilles kritiske spørsmål til om integreringen fungerer, om vi må kutte ned på antallet for å få mottaksapperatet til å fungere."

Hysteri om "systemet bryter sammen" og lignende krise-maksimering er på ingen måte reelle "kritiske størsmål". Det er som når Vidar Kleppe plustelig "bryr seg om" "omskjæring av innvandrer-jenter", når det tjener hans sak for å sverte innvandrere generelt.

===

Du skriver: "For tror du ikke de aller fleste innvandrere ønsker og bli integrert og lære seg norsk så fort som mulig ?"

Dette har jeg påpekt før.

===

Du skriver: "Det har jo gjenntatte ganger blitt tatt opp av innvandrere at de ikke får bra nok norskopplæring og integrering som det er fra før antallet eksploderte."

Hvis du leser, ser du jeg kritiserer regjeringen for å kutte i norskopplæringen...

Osv.

Med vennlig hilsen

Gjest mislykket

Nok en misslykket påstand ! Hva skulle jeg føle meg truffet av? Og i det hele tatt, før du svarte på dette innlegget hadde jeg ikke skrevet min mening om denne saken, kun sørs angrep og usaklighet.

Jeg vil faktisk si at den instrumentelle språkbruken sør bruker fungerer og ser ikke påtatt ut , i motsetning til hva jeg vil si om din måte å forsøke på det samme. Men jeg vil si at du i enkelte av innleggene i denne tråden har klart å ta deg noe opp i forhold til vår tidligere diskusjon og andre innlegg jeg har sett av deg tidligere.

Men jeg er enig i at sør, som her skulle stå sterkt rent faglig ikke klarer å sette dettte ut i praksis, i denne debatten hvertfall. Og det er synd, særlig når noen som faktisk kan være med og rette opp i problemene skal hysje sakene ned til det går for langt.

Kjære Z. W.,

det er fint at du gjør et tappert forsøk på å gi uttrykk for din mening. Lykke til videre.

Vennlig hilsen

Du skriver: "Fordi du kjenner ham. Altså, du forhåndsdømmer ut ifra person og ikke hva som er saken her."

Nei, du forstår ikke hva forhåndsdømming betyr.

===

Du skriver: "De ønsker jo stort sett å bli stillt ovenfor de samme kravene som nordmenn, for ikke å bli sett på som noen vi skal syntes synd på, som mange av de som jobber med innvandrere faktisk gjør. De ønsker og være likeverdige, ikke å bli behandlet med dum snillisme fordi de er innvandrere, det er ikke å respektere dem, tvert imot."

Dette er mer eller mindre kopi av hva jeg allerede har skrevet i flere innlegg her.

===

Du skriver: "Det vil også si at det må kunne stilles kritiske spørsmål til om integreringen fungerer, om vi må kutte ned på antallet for å få mottaksapperatet til å fungere."

Hysteri om "systemet bryter sammen" og lignende krise-maksimering er på ingen måte reelle "kritiske størsmål". Det er som når Vidar Kleppe plustelig "bryr seg om" "omskjæring av innvandrer-jenter", når det tjener hans sak for å sverte innvandrere generelt.

===

Du skriver: "For tror du ikke de aller fleste innvandrere ønsker og bli integrert og lære seg norsk så fort som mulig ?"

Dette har jeg påpekt før.

===

Du skriver: "Det har jo gjenntatte ganger blitt tatt opp av innvandrere at de ikke får bra nok norskopplæring og integrering som det er fra før antallet eksploderte."

Hvis du leser, ser du jeg kritiserer regjeringen for å kutte i norskopplæringen...

Osv.

Med vennlig hilsen

- Jeg svarte utifra tråden i natt og svaret som jeg fikk fra deg i dag. Jeg ser du har blitt mer seriøs og har begynt å argumentere litt mer som det bør kunne forventes av deg i ettertid. Men du har en veldig tendens til å snakke nedsettende til de du snakker med, slik at innholdet i saken du prøver å få frem blir litt borte.

Jeg vet hva forhåndsdømming er , og har ikke endret mitt syn i den saken. At du har misslykket, med sine stort sett håpløse meninger på din side, håper jeg ikke du tar som et kompliment.

Men innlegget hvor jeg skrev han hadde skjerpet seg, skal jeg få dementert. Det var ikke altfor mange innlegg som skulle til for å se at han stort sett bare prøvde å slikke deg oppetter ryggen og virke viktig denne gangen.

At jeg har skrevet noe du har gjort tidligere, får så være. Det kunne man ikke se utifra det jeg svarte på i natt. Denne tråden er litt for lang og usaklig til at jeg orker å lese allt.

Krise maksimering sier du. Det er bedre å ta problemene mens de ikke er for store , og ikke vente til de vokser langt over hode på oss og kan bli bortimot uoverkommelige. og kanskje med relativt beskjedene middler fra statsbudsjettet.

Det er faktisk like mange innvandrere som er mer inntolerange ovenfor andre etniske grupper enn det nordmenn er, og da er viktigheten av integrering og læren av toleranse rimelig viktig. Slik at rasisme fra dems side også kan bekjempes. Da tenker jeg ikke så mye på rasismen ovenfor nordmenn. Det går som regel på andre innvandrer grupper, men dette har vel du også vært borti.

Men dette drar så mye av statsbudsjettet når antallet plutselig øker, at det er naivt og tro at det vil komme noe mer penger eller at det ikke vil komme kutt. For har de laget et budsjett der inne i stortinget, så skal det fader ikke brytes. Derfor må man bruke ressursene best mulig, og se på løsninger, ikke bare mer penger.

Kjære Z. W.,

det er fint at du gjør et tappert forsøk på å gi uttrykk for din mening. Lykke til videre.

Vennlig hilsen

Ja, og nå i ettertid vil jeg virkelig dementere at du har kommet med bedre innlegg.

Maken til usaklige og virkelighetsfjærne innlegg du har skrevet i siden i natt her i debatten, har jeg ikke sett av deg tidligere en gang.

Gjest mislykket

Ja, og nå i ettertid vil jeg virkelig dementere at du har kommet med bedre innlegg.

Maken til usaklige og virkelighetsfjærne innlegg du har skrevet i siden i natt her i debatten, har jeg ikke sett av deg tidligere en gang.

Kjære Z.W.,

siden dine leseferdigheter er slik at du må lese flere ganger, bør du nok gjøre det litt oftere før du uttaler deg.

Altså: tenk før du uttaler deg.

Dette er et vennlig råd fra en som virkelig vil deg vel.

Ellers ønsker jeg deg lykke til videre. Stå på!

Vennlig hilsen

Kjære Z.W.,

siden dine leseferdigheter er slik at du må lese flere ganger, bør du nok gjøre det litt oftere før du uttaler deg.

Altså: tenk før du uttaler deg.

Dette er et vennlig råd fra en som virkelig vil deg vel.

Ellers ønsker jeg deg lykke til videre. Stå på!

Vennlig hilsen

Jada, stå på !

Jeg ser aldri noen som prater mot seg selv mer enn deg, og dikter opp flere meninger enn deg, derfor mitt svar.

lykke til selv, jeg håper også du snart finner en måte å skrive på som kan virke seriøs og skriver dine meninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...