Gå til innhold

Crisis ? What crisis ? Innvandringen eksploderer, strukturen bryter sammen

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "situasjonen har vært ute av kontroll i flere måneder, og ingen tør si noe av redsel fo jobbene sine."

Selvsagt. En stor, hemmelig konspirasjon, som ingen andre enn deg vet om, og som selvsagt er så hemmelig at alle fortier den.

Med vennlig hilsen

Ingen hemmelighet, og ingen konspirasjon. De som skulle konspirere er borte-vekk.

Fortsetter under...

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

109

• Ulv I Faarikaal

89

• Ha-vanskelig

18

• Zakk Wylde

9

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

1) Fordi jeg kjenner ham, og har lest det han har skrevet før.

2) Jeg jobber med innvandrere, har dem (og nordmenn) som venner, bekjente, naboer, osv. Bor faktisk i den delen av byen med flest innvandrere.

Mitt "ekstreme" ståsted er at vi skal slutte med hysteriet og hetsen mot innvandrere, og behandle dem som likeverdige.

Du har hørt om Menneskerettighetene og sånt???

Med vennlig hilsen

Sør kjenenr ikke meg, jeg har aldri møtt mannen. Han vet ingenting.

"jeg ser ingen poeng i å bli uvenner med folk over idiotiske innlegg de måtte skrive på nettet."

Men å beskylde folk for de mest hårreisende ting, det er greit? Se på det du skriver - det er faktisk ganske ekstremt. Fanatisme kommer i mange former.

Når det gjelder fordommer, så finner du neppe mer fordomsfulle folk enn dypt religiøse - altså en god del av våre nye landsmenn/kvinner. Og er det noen som virkelig kan rassisme, så er det folk fra de verdensdelene vi her snakker om.

"................."

Hei,

Så at noen innvandrere har fordommer / er rasister, skulle liksom være en unnskyldning for at "vi" kan gjøre det samme?

Etter at UIF har gjentatte ganger spredd sin sure galle og ville løgnaktige fantasier, ser jeg ingen grunn til ikke å svare med samme mynt.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Rasistspøkelset har altså tatt knekken på oss ?"

Det er det du forsøker med skremselpropagandaen din...

Hvis det jeg skriver ikke er tilfelle, da kan vi være glade...

Hei Molli,

Det er din smale definisjon av "nordmann" som må utvides, og ikke mennesker som må trykkes ned i din smale bås over hvem som teller som "nordmann".

En nordmann er en person med norsk statsborgerskap.

===

Ditt "system" hadde kanskje fungert for 100 år siden (når folk ikke flyttet på seg) - nå gifter 1/5 av folk i Norge seg med folk fra utenfor Skandinavia, og barnene blir like mye nordmenn.

Verden har gått fremover.

Med vennlig hilsen

Du snakker altså om "papir-nordmenn".

Svært så opptatt du er av at andre ikke skal bruke merkelapper, men du klistrer den "nordmann"merkelappen på alt og alle selv. Hvorfor er du så fanatisk opptatt av at alle SKAL være nordmenn? Trenger de det da? Kan de ikke bo her og være seg selv, slik de ble født?

Annonse

Mottaksapparatene kan ikke utbygges, vi har ikke fagfolk. De få som finnes, skyr problemområdene som pesten.

Med tanke på hvilken gørr du selv skriver om fagfolkene, er det så rart? (Om så var tilfelle.)

Med vennlig hilsen

Det med "etniske nordmenn" var bare satt der for å erte sør. Det er lett å bringe han ut av fatning, da spyr han ut sitt hat fortere enn bikkja lopper seg.

Hensikten er oppnådd. Sør viser da selv tydelig problemet vi har: antirasistene stopper dialogen med hatet sitt og hindrer at noe blir gjort. Alle forsøk på dialog blir oversatt til rasisme, selv om ordet rase eller nasjonalitet ikke blir nevnt.

Min mening: Det spiller ingen rolle hvor de kommer fra, det kommer bare for mange på en gang. DET er problemet.

Hei,

Interessant, og du har selvsagt rett. Ekstremdebatt har aldri gavnet noens sak...men jeg tror ikke denne type debattform brukes kun av 'antirasister', som du kaller dem.

Og det er ikke nødvendigs rasisme å sammenligne økt innvandring med 'sammenbrudd' i sosial-Norge.

Men er du sikker på at innvandring er en direkte årsak til 'sammenbruddet'?

Med vennlig hilsen,

Ulv I Faarikaal

Hei,

Så at noen innvandrere har fordommer / er rasister, skulle liksom være en unnskyldning for at "vi" kan gjøre det samme?

Etter at UIF har gjentatte ganger spredd sin sure galle og ville løgnaktige fantasier, ser jeg ingen grunn til ikke å svare med samme mynt.

Med vennlig hilsen

Hvor er de ville løgnaktige fantasiene ?

He-he. Dette ser bra ut, akkurat hva jeg ville eksponere: hatet som ødelegger dialogen og skremmer oss til taushet. Hat er skummelt, jeg er helt enig med de som lar seg skremme.

Ulv I Faarikaal

Med tanke på hvilken gørr du selv skriver om fagfolkene, er det så rart? (Om så var tilfelle.)

Med vennlig hilsen

Nei, det er ikke rat de er redde. En lang utdannelse som kan gå rett i dass. De hadde siktet på en koselig jobb i staten, og tør ikke risikere å stå uten jobb. F eks en sosionom har ikke så mange muligheter, muligens noen få stillinger i HR i store bedrifter.

Du snakker altså om "papir-nordmenn".

Svært så opptatt du er av at andre ikke skal bruke merkelapper, men du klistrer den "nordmann"merkelappen på alt og alle selv. Hvorfor er du så fanatisk opptatt av at alle SKAL være nordmenn? Trenger de det da? Kan de ikke bo her og være seg selv, slik de ble født?

*hvisker til Molli: forklarer*

Svært mange innvandrere er faktisk født og oppvokst i Norge, og har aldri bodd noe annet sted!

Når man har norsk statsborgerskap har man "fulle rettigheter og plikter". Hvis du ønsker integrasjon (og ikke en av-art av apartheid) så må "de" og "vi" begripeligvis ha samme rettigheter og plikter.

Du vil ikke kalle dem "nordmenn" - hva er de så? De er ihvertfall langt mindre "vietnamesere" (det nærmeste de trolig har vært er Miss Saigon restauranten)?

Er det nasjonalitetsløse?

Hvis du forventer at "de" skal være en positiv innflytelse i samfunnet, må du akseptere at "de" også (hvis de vil) aksepteres som "nordmenn". Som "en av oss", og som deltakere i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei,

Interessant, og du har selvsagt rett. Ekstremdebatt har aldri gavnet noens sak...men jeg tror ikke denne type debattform brukes kun av 'antirasister', som du kaller dem.

Og det er ikke nødvendigs rasisme å sammenligne økt innvandring med 'sammenbrudd' i sosial-Norge.

Men er du sikker på at innvandring er en direkte årsak til 'sammenbruddet'?

Med vennlig hilsen,

Dette må det forskes på om noen tør, men å smekke inn 20-30.000 mennesker i et system som bare kan takle maks 3-4.000 må føre til noe overbelastning ?

Sør kjenenr ikke meg, jeg har aldri møtt mannen. Han vet ingenting.

Hei,

Jeg kjenner deg mer enn godt nok til å skrive det jeg skriver.

Dine innlegg om å gå med "griser på Grønland torg" (for å plage muslimene) viser at det eneste du er interessert i er å spre galle og kvalme.

Med vennlig hilsen

Nei, det er ikke rat de er redde. En lang utdannelse som kan gå rett i dass. De hadde siktet på en koselig jobb i staten, og tør ikke risikere å stå uten jobb. F eks en sosionom har ikke så mange muligheter, muligens noen få stillinger i HR i store bedrifter.

Da mangler det jo ikke fagfolk...

Du motsier deg selv, igjen.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hei,

Jeg kjenner deg mer enn godt nok til å skrive det jeg skriver.

Dine innlegg om å gå med "griser på Grønland torg" (for å plage muslimene) viser at det eneste du er interessert i er å spre galle og kvalme.

Med vennlig hilsen

Det der var en spøk, og alt kan spøkes med. Til og med innvandrere har humor, men ikke du.

Til og med psykiatriske syepleiere har humor, selv om det de gjør er dødsens alvorlig.

Hvis det jeg skriver ikke er tilfelle, da kan vi være glade...

Og det at du henger ut og forhåndsdømmer store grupper, var bare "synd".... Du har spredd din galle uansett, og at den har rammet uskyldige gjør deg tydeligvis glad.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Da mangler det jo ikke fagfolk...

Du motsier deg selv, igjen.

Med vennlig hilsen

De er generelt alt for få, det burde vært 30.40 gnager fler.

Vi mangler også de som er laget av stål, går på kjernekraft og er utstyrt med halvmeters skarpe pigger. De andre, normale, stikker av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...