Gå til innhold

Crisis ? What crisis ? Innvandringen eksploderer, strukturen bryter sammen

Anbefalte innlegg

Det der var en spøk, og alt kan spøkes med. Til og med innvandrere har humor, men ikke du.

Til og med psykiatriske syepleiere har humor, selv om det de gjør er dødsens alvorlig.

Det var slettes ingen spøk, og det var heller intet i innlegget som indikerte at det var en spøk.

Innlegget føyde seg inn i rekken med andre innlegg fra deg hvor du rakker ned på innvandrere generelt.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

109

• Ulv I Faarikaal

89

• Ha-vanskelig

18

• Zakk Wylde

9

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Da mangler det jo ikke fagfolk...

Du motsier deg selv, igjen.

Med vennlig hilsen

De er generelt alt for få, det burde vært 30-40 ganger fler.

Vi mangler også de som er laget av stål, går på kjernekraft og er utstyrt med halvmeters skarpe pigger. De andre, normale, stikker av.

Dette må det forskes på om noen tør, men å smekke inn 20-30.000 mennesker i et system som bare kan takle maks 3-4.000 må føre til noe overbelastning ?

Hei,

Synes du det er helt feilslått og urealistisk hvis jeg påstår at det er 'systemet' vi må jobbe med...særlig med tanke på at ressursene er til stede?

Med vennlig hilsen,

De er generelt alt for få, det burde vært 30.40 gnager fler.

Vi mangler også de som er laget av stål, går på kjernekraft og er utstyrt med halvmeters skarpe pigger. De andre, normale, stikker av.

Hvis det er så mange som har sagt opp, (og er ledige fordi du påstår de knapt får jobb andre steder) så bør det være en smal sak å ansette dem igjen...

Men det er klart at din hensikt her er å skape problemer...

Med vennlig hilsen

Det der var en spøk, og alt kan spøkes med. Til og med innvandrere har humor, men ikke du.

Til og med psykiatriske syepleiere har humor, selv om det de gjør er dødsens alvorlig.

Hei,

Men da må du selvsagt regne med 'pepper', som ikke nødvendigvis er hat.

Med vennlig hilsen,

Ulv I Faarikaal

Det var slettes ingen spøk, og det var heller intet i innlegget som indikerte at det var en spøk.

Innlegget føyde seg inn i rekken med andre innlegg fra deg hvor du rakker ned på innvandrere generelt.

Med vennlig hilsen

Rakker ned på systemet som skal ta vare på dem, eller manglene ved det. Og antallet mennesker vi sender inn i det mangelfulle systemet.

Annonse

Hvor er de ville løgnaktige fantasiene ?

He-he. Dette ser bra ut, akkurat hva jeg ville eksponere: hatet som ødelegger dialogen og skremmer oss til taushet. Hat er skummelt, jeg er helt enig med de som lar seg skremme.

*gjesp*

Dine ville fantasier om systemet, folket, og at "alle har forlatt skuta" osv som du gjentar gang etter gang her.

Og det kan selvsagt "ikke dokumenteres" (på linje med andre konspirasjonsteorier) fordi "det er ingen igjen"

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Og det at du henger ut og forhåndsdømmer store grupper, var bare "synd".... Du har spredd din galle uansett, og at den har rammet uskyldige gjør deg tydeligvis glad.

Med vennlig hilsen

>>Og det at du henger ut og forhåndsdømmer store grupper,

Hvilke grupper ? og hvilken dom ?

>> var bare "synd".... Du har spredd din galle uansett, og at den har rammet uskyldige gjør deg tydeligvis glad.

Hvilke blir rammet ? Og av hva ?

Dette skjønner jeg ikke, har du en oppskriftsbok som heter "Sjikaner i utvalg" ? Den har visst alle som ikke vil at noe skal gjøres for innvandrere utenom å gi dem penger og klappe dem på hodet da.

Ulv I Faarikaal

Hei,

Synes du det er helt feilslått og urealistisk hvis jeg påstår at det er 'systemet' vi må jobbe med...særlig med tanke på at ressursene er til stede?

Med vennlig hilsen,

Systemet må vi jobbe med, men ressursene mangler. Vi har ingen steder å hente dem.

Rakker ned på systemet som skal ta vare på dem, eller manglene ved det. Og antallet mennesker vi sender inn i det mangelfulle systemet.

Tullprat.

Det er omtrent som å foreslå at "siden velferdsstaten ikke er perfekt skal vi avskaffe den".

Din hensikt, med ditt snakk om "etniske nordmenn" og lignende, er ikke å forbedre situasjonen for integrasjon, men å kaste kjepper i hjulene ved å blåse alle mulige problemer fullstendig ut av proporsjon.

Hysteri, paranoia og konspirasjonsteorier er det du kommer med.

Ulv I Faarikaal

Hvis det er så mange som har sagt opp, (og er ledige fordi du påstår de knapt får jobb andre steder) så bør det være en smal sak å ansette dem igjen...

Men det er klart at din hensikt her er å skape problemer...

Med vennlig hilsen

De har jobb, andre steder enn der de største problemene er. Hele landet har nok av jobb til dem, derfor velger de seg bort dit.

Ulv I Faarikaal

Hei,

Men da må du selvsagt regne med 'pepper', som ikke nødvendigvis er hat.

Med vennlig hilsen,

Jeg tåler det meste, men tror jeg dropper denne tråden nå. Hensikten er oppnådd.

>>Og det at du henger ut og forhåndsdømmer store grupper,

Hvilke grupper ? og hvilken dom ?

>> var bare "synd".... Du har spredd din galle uansett, og at den har rammet uskyldige gjør deg tydeligvis glad.

Hvilke blir rammet ? Og av hva ?

Dette skjønner jeg ikke, har du en oppskriftsbok som heter "Sjikaner i utvalg" ? Den har visst alle som ikke vil at noe skal gjøres for innvandrere utenom å gi dem penger og klappe dem på hodet da.

Jeg har ikke skrevet noe om å gi (mer) penger til innvandrere, eller lignende.

De skal behandles som alle andre - gjør de noe ulovlig (etter straffeloven) skal de dømmes. Hvis ikke, er de uskyldige.

===

Dine konspirasjonsteorier om "når kommer de og tar oss" kunne vært morsomme (fordi de er så fantasifulle) - men de er bare tragiske.

Med vennlig hilsen

Annonse

De har jobb, andre steder enn der de største problemene er. Hele landet har nok av jobb til dem, derfor velger de seg bort dit.

Så da har vi altså ikke noen vesentlig mangel på fagfolk slik du så løgnaktig hevdet.

Igjen er du avslørt.

Takk.

Med vennlig hilsen

Sammenligningen mellom debatter generellt her inne og blant de som styrer landet er faktisk ikke så fjern. Og så er den noen som fortsatt lurer på hvorfor det går til helvete?

".............."

Før du lurer på "hvorfor det går til helvete", bør du kanskje påvise AT det "går til helvete".

Diskusjoner på falske premisser fører sjeldent fram...

Med vennlig hilsen

Systemet må vi jobbe med, men ressursene mangler. Vi har ingen steder å hente dem.

Hei,

Vi kan selvsagt gå inn på en ressursdebatt her. Jeg har en mistanke om at Norge både er et ressursrikt land, og at der er rom for omfordelinger, og ikke minst, omprioriteringer. Jeg kan vanskelig se at Norge ikke har ressurser til å ivareta en human flyktning-politikk.

Med vennlig hilsen,

Jeg har ikke skrevet noe om å gi (mer) penger til innvandrere, eller lignende.

De skal behandles som alle andre - gjør de noe ulovlig (etter straffeloven) skal de dømmes. Hvis ikke, er de uskyldige.

===

Dine konspirasjonsteorier om "når kommer de og tar oss" kunne vært morsomme (fordi de er så fantasifulle) - men de er bare tragiske.

Med vennlig hilsen

Hei,

Og kan...etter hva historien forteller...være direkte farlige.

Med vennlig hilsen,

Ulv I Faarikaal

*gjesp*

Dine ville fantasier om systemet, folket, og at "alle har forlatt skuta" osv som du gjentar gang etter gang her.

Og det kan selvsagt "ikke dokumenteres" (på linje med andre konspirasjonsteorier) fordi "det er ingen igjen"

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Trenger jeg å dokumentere at et system som alle skjønner var overbelastet fra før, ikke tåler at belastningen er doblet på tre år ?

Et papir her fra UID sier at det i perioden januar-nov 2002 kom 14.766 personer på familiegjenforening, pluss 16.295 asylsøkere. Familiegjenforeningene er doblet, 118% på tre år. I år 2000 kom det "bare" 10.842 asylsøkere og 6758 på familiegjenforeninger.

Skal det mye fantasi til å skjønne at det ikke finnes mottaksapparat til å ta seg av dem ?

Er det ikke rart at det ikke står noe i avisene om dette ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...