Gå til innhold

Crisis ? What crisis ? Innvandringen eksploderer, strukturen bryter sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det er jo noe du med din kanonisering av egne standpunkter er med på.

Med vennlig hilsen,

Hei,

Hvis noen gjentatte ganger skrev innlegg med teorier om "hvordan vi kan forhindre Ha-vanskelig i å myrde flere bestemødre"...

Første gang ville du trolig bare påpekt at du ikke haddet myrdet noen bestemødre, og at problemstillingen derfor ikke er reell... Du ville kanskje skrevet noen linjer som viste at du ikke var skyldig, selv om det selvsagt er skribenten som har bevisbyrden for premissene.

Den ørtende gangen samme skribent vil "avvenne deg med mord" (som du aldri har begått) begynner kanskje konspirasjonsteoriene og løgnene å bli litt "kjedelige"...

Når du påpeker at "ingen har rapportert dette mordet", så er svaret "det er fordi politiet har stukket av"....

UIF skriver for å stikke kjepper i hjulene for integrasjon. Hvis han var interessert i "innvandrerenes og nordmennenes ve og vel" ville han selvsagt ha skrevet helt annet, og uten all løgnen.

Med vennlig hilsen

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

109

• Ulv I Faarikaal

89

• Ha-vanskelig

18

• Zakk Wylde

9

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Og hensikten var å spre hat mot integrasjon, og mellom de forskjellige gruppene....

Med vennlig hilsen

Kan ikke huske å ha skrevet noe som peker i den retning. Snakk om fantasi :-)

Skrevet

Hei,

Og kan...etter hva historien forteller...være direkte farlige.

Med vennlig hilsen,

Hei,

Ja - problemet er jo at slike hysteriske historier har en tendens til å bli "selvoppfyllende profetier", hvor alle er overbevist om at "de andre skal ta oss".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Før du lurer på "hvorfor det går til helvete", bør du kanskje påvise AT det "går til helvete".

Diskusjoner på falske premisser fører sjeldent fram...

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg tror du er inne på noe. Opplever vi i dag et sammenbrudd i velferds-Norge?

Hvis ja, kan dette 'sammenbruddet' settes i forbindelse med innvandring?

Jeg tror svaret er nei i begge tilfeller, men at det er klart for store endringer på begge områder...forbedringer er et annet ord som kan benyttes. Jeg kan vanskelig være med på at redusert innvandring kan være et økonomisk/humant virkemiddel for å forbedre velferdsstaten.

Med vennlig hilsen,

Skrevet

Kan ikke huske å ha skrevet noe som peker i den retning. Snakk om fantasi :-)

Nei, du kan vel ikke det....

Du kan vel slettes ikke "huske" at du har skrevet noe som helst?

*ler*

Med vennlig hilsen

Gjest mislykket
Skrevet

Hei Molli,

Det er din smale definisjon av "nordmann" som må utvides, og ikke mennesker som må trykkes ned i din smale bås over hvem som teller som "nordmann".

En nordmann er en person med norsk statsborgerskap.

===

Ditt "system" hadde kanskje fungert for 100 år siden (når folk ikke flyttet på seg) - nå gifter 1/5 av folk i Norge seg med folk fra utenfor Skandinavia, og barnene blir like mye nordmenn.

Verden har gått fremover.

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

her synes jeg du er unødvendig snever i din definisjon. Hvorfor kreve norsk statsborgerskap for at en person skal kunne sies å være norsk?

Hva med rett og slett å la alle som vil, kunne anse seg selv som norske. Og burde vi ikke da respektere det? Som humanist synes jeg iallfall at det blir noe meningsløst å la dette være et spørsmål om formalia.

Jeg trodde ikke du var s å snever, Sør!

Vennlig hilsen

Skrevet

Trenger jeg å dokumentere at et system som alle skjønner var overbelastet fra før, ikke tåler at belastningen er doblet på tre år ?

Et papir her fra UID sier at det i perioden januar-nov 2002 kom 14.766 personer på familiegjenforening, pluss 16.295 asylsøkere. Familiegjenforeningene er doblet, 118% på tre år. I år 2000 kom det "bare" 10.842 asylsøkere og 6758 på familiegjenforeninger.

Skal det mye fantasi til å skjønne at det ikke finnes mottaksapparat til å ta seg av dem ?

Er det ikke rart at det ikke står noe i avisene om dette ?

Du skriver: "Er det ikke rart at det ikke står noe i avisene om dette ?"

Sannsynligvis fordi det ikke er noe problem av den dimensjon du skulle ønske det var.

Derfor forblir dine innlegg fantasi og konspirasjonsteorier...

PS: En fordobling på 3 år når det gjelder så små tall er ikke dramatisk, særlig med tanke på at familiegjenforeninger til "normale innvandrere" ikke bor på noe mottak!

Men det er klart at man alltid kan forsøke å spre litt panikk...

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Så da har vi altså ikke noen vesentlig mangel på fagfolk slik du så løgnaktig hevdet.

Igjen er du avslørt.

Takk.

Med vennlig hilsen

Du er bare håpløs. Å _vrenge_ et innlegg er ikke dialog, men trakassering.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei, du kan vel ikke det....

Du kan vel slettes ikke "huske" at du har skrevet noe som helst?

*ler*

Med vennlig hilsen

Du er bare håpløs.

Skrevet

Hei,

Hvis noen gjentatte ganger skrev innlegg med teorier om "hvordan vi kan forhindre Ha-vanskelig i å myrde flere bestemødre"...

Første gang ville du trolig bare påpekt at du ikke haddet myrdet noen bestemødre, og at problemstillingen derfor ikke er reell... Du ville kanskje skrevet noen linjer som viste at du ikke var skyldig, selv om det selvsagt er skribenten som har bevisbyrden for premissene.

Den ørtende gangen samme skribent vil "avvenne deg med mord" (som du aldri har begått) begynner kanskje konspirasjonsteoriene og løgnene å bli litt "kjedelige"...

Når du påpeker at "ingen har rapportert dette mordet", så er svaret "det er fordi politiet har stukket av"....

UIF skriver for å stikke kjepper i hjulene for integrasjon. Hvis han var interessert i "innvandrerenes og nordmennenes ve og vel" ville han selvsagt ha skrevet helt annet, og uten all løgnen.

Med vennlig hilsen

Hei,

Ja, men man skal likevel ha respekt for Herr. Fårikåls tanker og meninger. Jeg er ikke enig med betegnelser som "sure oppstøt', 'rasist', etc. Du nevner menneskerettigheter...de går selvsagt begge veier og skiller mellom sak og person..."jeg har respekt for deg i kraft av det at du er et menneske, men jeg er ikke nødvendigvis enig i hva du sier".

Det er også en "rett" du har å diskutere saklig, samt å ikke være ridikuliserende...ev la være å diskutere med Herr. Fårikål, som jo likevel øsker å få denne tråden slettet;)

Med vennlig hilsen,

Gjest mislykket
Skrevet

Hvordan kan du tolke det Uiv skriver til at han er ondskapsfull og sprer hat ?

Er det noen som har fordommer her , er det deg.

Kjenner du noen som er invandrere?

Det er jo mennesker som deg som er så ekstreme og kommer med sånne utsagn med en gang, selv om noen er saklige, som skaper mange av fordommene.

Du gjør ikke mye godt , om du prøver å støtte invandrere på denne måten.

Kjære Zack!

Jeg forstår at du føler deg truffet av det Sør skriver. Det er omfattende problemer med den instrumentelle språkbruk Sør forfekter, men kanskje hun/han er blitt provosert av de holdningene du synes å representere?

I denne debatten står Sør sterkest rent faglig. Men hva argumentasjon angår, så er det omtrent like skuffende fra begge hold.

Vennlig hilsen

Skrevet

Du er bare håpløs.

Hei,

Skal dette stå som eksempel på sterk argumentasjon innen for en spennende debatt du har startet, Herr. Fårikål?

Med vennlig hilsen,

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe om å gi (mer) penger til innvandrere, eller lignende.

De skal behandles som alle andre - gjør de noe ulovlig (etter straffeloven) skal de dømmes. Hvis ikke, er de uskyldige.

===

Dine konspirasjonsteorier om "når kommer de og tar oss" kunne vært morsomme (fordi de er så fantasifulle) - men de er bare tragiske.

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri skrevet at de kommer og tar oss, men fokusert på det som har skjedd og hvilke konklusjoner vi kan trekke, og hvilken kurve vi kan sette opp for framtida. Når kurvene har pekt brattere og brattere oppover i 10 år, da kan vi kanskje tro at det er på tide å gjøre noe.

Skrevet

Det med "etniske nordmenn" var bare satt der for å erte sør. Det er lett å bringe han ut av fatning, da spyr han ut sitt hat fortere enn bikkja lopper seg.

Hensikten er oppnådd. Sør viser da selv tydelig problemet vi har: antirasistene stopper dialogen med hatet sitt og hindrer at noe blir gjort. Alle forsøk på dialog blir oversatt til rasisme, selv om ordet rase eller nasjonalitet ikke blir nevnt.

Min mening: Det spiller ingen rolle hvor de kommer fra, det kommer bare for mange på en gang. DET er problemet.

"Sør" har ikke "stoppet noen dialog", fordi du har aldri hatt til hensikt å ha noen "dialog", men å spre løgn og konspirasjonsteorier, for å forhindre integrasjon.

Jeg har forøvrig knapt nevnt din setning om "etniske nordmenn". Og det at du skrev den er nok et bevis (hvis jeg hadde reagert som du påstod) på at du ikke er interessert i dialog, men kun ditt spesialfelt: drittkasting.

Hvis du hadde vært interessert i forbedringer/integrasjon ville tråden din kanskje gått på "hvordan forbedrer vi mottaksapparatet".

Men det gjorde tråden ikke....

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Ja - problemet er jo at slike hysteriske historier har en tendens til å bli "selvoppfyllende profetier", hvor alle er overbevist om at "de andre skal ta oss".

Med vennlig hilsen

Hei,

Selv innenfor real-politikk er der et 'ordtak' som sier at man skaper sin virkelighet...noe å tenke på?

Med vennlig hilsen,

Skrevet

Jeg har aldri skrevet at de kommer og tar oss, men fokusert på det som har skjedd og hvilke konklusjoner vi kan trekke, og hvilken kurve vi kan sette opp for framtida. Når kurvene har pekt brattere og brattere oppover i 10 år, da kan vi kanskje tro at det er på tide å gjøre noe.

Du har fokusert på "etniske nordmenn" og annet sprøyt, uten relevant basis i virkeligheten.

Du fabrikerer et "problem", og påstår at årsaken til manglende dokumentasjon er en stor konspirasjon...

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kjære Sør,

her synes jeg du er unødvendig snever i din definisjon. Hvorfor kreve norsk statsborgerskap for at en person skal kunne sies å være norsk?

Hva med rett og slett å la alle som vil, kunne anse seg selv som norske. Og burde vi ikke da respektere det? Som humanist synes jeg iallfall at det blir noe meningsløst å la dette være et spørsmål om formalia.

Jeg trodde ikke du var s å snever, Sør!

Vennlig hilsen

Hei,

Hvis begrepet "norsk/nordmann" skal ha noen mening, må man ha en definisjon bak. Hvis ikke blir ord meningsløse.

I dette tilfellet er det greit å bruke statsborgerskap, ettersom det faktisk er nyttig, fordi det er et administrivt konsept relevant til rettigheter (stemme i Stortingsvalg) og visum-saker.

Men å tillegge folk åndelige-egenskaper utover dette, er selvsagt tull. Et individ liker ikke curry mer eller mindre fordi om man er norsk eller ei.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du er bare håpløs. Å _vrenge_ et innlegg er ikke dialog, men trakassering.

Glad for å gi deg litt av din egen medisin.

Trakassering er du ekspert på. Du har gjentatte ganger startet tråder kun med den hensikten.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

"Sør" har ikke "stoppet noen dialog", fordi du har aldri hatt til hensikt å ha noen "dialog", men å spre løgn og konspirasjonsteorier, for å forhindre integrasjon.

Jeg har forøvrig knapt nevnt din setning om "etniske nordmenn". Og det at du skrev den er nok et bevis (hvis jeg hadde reagert som du påstod) på at du ikke er interessert i dialog, men kun ditt spesialfelt: drittkasting.

Hvis du hadde vært interessert i forbedringer/integrasjon ville tråden din kanskje gått på "hvordan forbedrer vi mottaksapparatet".

Men det gjorde tråden ikke....

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri sett deg starte en slik tråd, du har vel ikke startet noen tråder i det hele tatt.

Du har ingen løsninger heller.

Du er kun ute etter på trakassere meg.

Hvem har jeg kastet skitt på ? Og hva slags skitt ?

Det jeg vil er å fokusere på at vi mangler ressurser og tiltak for en enorm mengde mennesker som er uhyre krevende.

Skrevet

Hei,

Ja, men man skal likevel ha respekt for Herr. Fårikåls tanker og meninger. Jeg er ikke enig med betegnelser som "sure oppstøt', 'rasist', etc. Du nevner menneskerettigheter...de går selvsagt begge veier og skiller mellom sak og person..."jeg har respekt for deg i kraft av det at du er et menneske, men jeg er ikke nødvendigvis enig i hva du sier".

Det er også en "rett" du har å diskutere saklig, samt å ikke være ridikuliserende...ev la være å diskutere med Herr. Fårikål, som jo likevel øsker å få denne tråden slettet;)

Med vennlig hilsen,

Hei,

Generelt:

Hvis du var jøde og ble trakassert av nazister - hvor lenge (i år) ville du akseptert at du skulle måtte forsvare deg mot falske anklager fra dem?

Hvor lenge synes du det er "rimelig" å forlange at man skal ta slikt sprøyt seriøst? (Bare fordi det er pakket inn i tilsynelatende seriøsitet.)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...