Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Skal dette stå som eksempel på sterk argumentasjon innen for en spennende debatt du har startet, Herr. Fårikål? Med vennlig hilsen, Kjære Herr Ha-vanskelig. Debatten ble som ventet, sør gjør som han pleier, det hele er helt normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Glad for å gi deg litt av din egen medisin. Trakassering er du ekspert på. Du har gjentatte ganger startet tråder kun med den hensikten. Med vennlig hilsen Hvem har jeg trakassert ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg har aldri sett deg starte en slik tråd, du har vel ikke startet noen tråder i det hele tatt. Du har ingen løsninger heller. Du er kun ute etter på trakassere meg. Hvem har jeg kastet skitt på ? Og hva slags skitt ? Det jeg vil er å fokusere på at vi mangler ressurser og tiltak for en enorm mengde mennesker som er uhyre krevende. Jeg har gjentatte ganger påpekt at "løsningen" (les: forutsetningen) hvis man ha integrasjon er å slutte å lage hysteriske innlegg om "oss og dem". Du påstår du vet om et "alvorlig problem" - og påstår at det er så stort at det ikke engang er noen igjen til å fortelle pressen om det... Slikt skriver man ikke hvis man vil ha integrasjon og en fremtid. Slik skriver man hvis man vil skape splid. Du snakker om "problemer" - det er problemer DU selv er med på å lage. Men de problemene du påstår - de er fremdeles konspirasjoner. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Selv innenfor real-politikk er der et 'ordtak' som sier at man skaper sin virkelighet...noe å tenke på? Med vennlig hilsen, Hei, Nettopp. Jo mer UIF snakker om "problemer", jo mer sannsynlig er det at "problemer" vil oppstå. Når de så har oppstått, kan selvsagt UIF stå og si "hva var det jeg sa?". Hensikten med tråden er altså å ødelegge for integrasjon, kun for å kunne si "jeg fikk rett". Det er egoistisk og ondt. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kjære Herr Ha-vanskelig. Debatten ble som ventet, sør gjør som han pleier, det hele er helt normalt. Som du selv innrømmet lengre nede - du la inn en setning om "etniske nordmenn" kun for å forhindre "fornuftig debatt".. Du er avslørt... igjen. Din hensikt er å spre hat og å forhindre fredelig sameksistens. Glad for at du innrømmet det. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ha-vanskelig Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Generelt: Hvis du var jøde og ble trakassert av nazister - hvor lenge (i år) ville du akseptert at du skulle måtte forsvare deg mot falske anklager fra dem? Hvor lenge synes du det er "rimelig" å forlange at man skal ta slikt sprøyt seriøst? (Bare fordi det er pakket inn i tilsynelatende seriøsitet.) Med vennlig hilsen Hei, Jeg velger å ta Herr. Fårikås uttalelser meget seriøst, og da på bakgrunn av at jeg frykter at disse er representative for en forholdsmessig stor del av Norges befolkning. Å gjøre narr av Herr. Fåikål tror jeg ikke gavner noens sak, heller tvert om. Eksempelet ditt ang jøder og nazister skjønner jeg ikke, men det kan jo selvsagt skyldes manglende evner hos undertegnede. Med vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Generelt: Hvis du var jøde og ble trakassert av nazister - hvor lenge (i år) ville du akseptert at du skulle måtte forsvare deg mot falske anklager fra dem? Hvor lenge synes du det er "rimelig" å forlange at man skal ta slikt sprøyt seriøst? (Bare fordi det er pakket inn i tilsynelatende seriøsitet.) Med vennlig hilsen Jeg vil vel helst fokusere på de som IKKE har kommet til landet her. Om de potensielle føler seg trakassert når de ikke får opphold i landet får vi bare leve med. Jøder nå igjen ? Nesten sluppet opp for trakasseringsmomenter ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hva er det som ikke er troverdig ? Det du skriver. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Hvis begrepet "norsk/nordmann" skal ha noen mening, må man ha en definisjon bak. Hvis ikke blir ord meningsløse. I dette tilfellet er det greit å bruke statsborgerskap, ettersom det faktisk er nyttig, fordi det er et administrivt konsept relevant til rettigheter (stemme i Stortingsvalg) og visum-saker. Men å tillegge folk åndelige-egenskaper utover dette, er selvsagt tull. Et individ liker ikke curry mer eller mindre fordi om man er norsk eller ei. Med vennlig hilsen Kjære Sør! Du er for snever. Hva med rett og slett å gi alle rett til å være norsk så god som noen? Begrepet "norsk" er utover det såpass uklart, mulig at det ikke fins noe som er norsk. For hvor går grensen mellom det norske eller det ikke-norske. Temmelig snevert å si at det hele blir et spørsmål om gyldig dokument eller ikke. Jeg har ellers merket meg at du hele tiden synes å mene at kritikk av, eller skepsis mot, "for megen innvandring" nødvendigvis er utslag for frykt mot "farvede". Det synes jeg i grunnen er litt rasistisk av deg Sør. Innvandrer er jo alle (uavhengig "farge") som vil bosette seg i Norge. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 *hvisker til Molli: forklarer* Svært mange innvandrere er faktisk født og oppvokst i Norge, og har aldri bodd noe annet sted! Når man har norsk statsborgerskap har man "fulle rettigheter og plikter". Hvis du ønsker integrasjon (og ikke en av-art av apartheid) så må "de" og "vi" begripeligvis ha samme rettigheter og plikter. Du vil ikke kalle dem "nordmenn" - hva er de så? De er ihvertfall langt mindre "vietnamesere" (det nærmeste de trolig har vært er Miss Saigon restauranten)? Er det nasjonalitetsløse? Hvis du forventer at "de" skal være en positiv innflytelse i samfunnet, må du akseptere at "de" også (hvis de vil) aksepteres som "nordmenn". Som "en av oss", og som deltakere i samfunnet. Med vennlig hilsen Herergud, du bare vaser i vei! Si til en vietnamser at "Du er ihvertfall ikke en vietnameser!" og du ville sannsynligvis fornærmet vedkommende blodig. Selvfølgelig er det det OGSÅ! "Svært mange innvandrere er faktisk født og oppvokst i Norge, og har aldri bodd noe annet sted!" skriver du. Ja, noen ja, men svært mange (som de 17.000 som nevnes i hovedinnlegget) er det IKKE! Hvorfor faen skal ikke bestefar på sekstiåtte år få lov å kalle seg pakistaner lenger? Hvorfor SKAL du kalle han NORDMANN!!!!! Han har jo papirer på at han får bo her, men det forandrer ikke mennesket. HAN er den samme som da han satte seg på flyet og reiste fra Pakistan for å gjenforenes med sønnen sin i Norge! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Jeg velger å ta Herr. Fårikås uttalelser meget seriøst, og da på bakgrunn av at jeg frykter at disse er representative for en forholdsmessig stor del av Norges befolkning. Å gjøre narr av Herr. Fåikål tror jeg ikke gavner noens sak, heller tvert om. Eksempelet ditt ang jøder og nazister skjønner jeg ikke, men det kan jo selvsagt skyldes manglende evner hos undertegnede. Med vennlig hilsen, Hei, Vi tar eksempelet en gang til: :-) La oss si at noen kommer med falske beskyldninger/konspirasjonsteorier mot deg. OK? Vedkommende kan ikke bevise det, eller noe slikt,men gjentar det ofte nok til at ditt rykte til slutt blir svertet. Du påpeker at beskyldningene er falske noen ganger (høflig og redelig), men den andre personen fortsetter å insinuere. Skal denne personen kunne forlange at du skal måtte renvaske deg gang etter gang etter gang? Hver gang han/hun kommer med en beskyldning? Eller er det, etter den 572. falske anklagen, "OK" å be personen "dra til helvete på en åpen båt"? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Som du selv innrømmet lengre nede - du la inn en setning om "etniske nordmenn" kun for å forhindre "fornuftig debatt".. Du er avslørt... igjen. Din hensikt er å spre hat og å forhindre fredelig sameksistens. Glad for at du innrømmet det. Med vennlig hilsen Hvor er det jeg uttrykker hat ? Jeg la det inn for å få deg til å vise hva vi sliter med, og resten er bare for å fortelle om økningen i antallet nye innvandrerere og mangelen på ressurser til å ta seg av dem. Du påstår hele tida at det finnes ressurser, men hvor er de ? Ressursene er ikke utdannet enda, og få vil utdannes til dette. De alt for få som fins vil ikke være der vi trenger dem. Vi kan ikke bare "hoste opp en mann", de må utdannes først, og ville jobbe der de trengs. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kjære Sør! Du er for snever. Hva med rett og slett å gi alle rett til å være norsk så god som noen? Begrepet "norsk" er utover det såpass uklart, mulig at det ikke fins noe som er norsk. For hvor går grensen mellom det norske eller det ikke-norske. Temmelig snevert å si at det hele blir et spørsmål om gyldig dokument eller ikke. Jeg har ellers merket meg at du hele tiden synes å mene at kritikk av, eller skepsis mot, "for megen innvandring" nødvendigvis er utslag for frykt mot "farvede". Det synes jeg i grunnen er litt rasistisk av deg Sør. Innvandrer er jo alle (uavhengig "farge") som vil bosette seg i Norge. Vennlig hilsen Det siste først: Ordet "innvandrer" i Norge, betyr i praksis, "person med mørk hudfarge". Det er ikke en svensk fremmedarbeider folk tenker på hvis man nevner "innvandrer"... ==== Hvis alle kan kalle seg "norsk" så mister selvsagt ordet all mening. Da er det bedre å bruke ordet "menneske". Derimot er det nødvendig med et ord som beskriver om man har statsborgerskap, fordi dette gir visse praktiske rettigheter/plikter. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Jeg velger å ta Herr. Fårikås uttalelser meget seriøst, og da på bakgrunn av at jeg frykter at disse er representative for en forholdsmessig stor del av Norges befolkning. Å gjøre narr av Herr. Fåikål tror jeg ikke gavner noens sak, heller tvert om. Eksempelet ditt ang jøder og nazister skjønner jeg ikke, men det kan jo selvsagt skyldes manglende evner hos undertegnede. Med vennlig hilsen, Det med jødene kan jeg forklare, sør tar fram det når han slipper opp for annet, akkurat som en katt klorer deg i trynet når du presser den opp i hjørnet, i håp om at du skal la deg skremme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ha-vanskelig Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Vi tar eksempelet en gang til: :-) La oss si at noen kommer med falske beskyldninger/konspirasjonsteorier mot deg. OK? Vedkommende kan ikke bevise det, eller noe slikt,men gjentar det ofte nok til at ditt rykte til slutt blir svertet. Du påpeker at beskyldningene er falske noen ganger (høflig og redelig), men den andre personen fortsetter å insinuere. Skal denne personen kunne forlange at du skal måtte renvaske deg gang etter gang etter gang? Hver gang han/hun kommer med en beskyldning? Eller er det, etter den 572. falske anklagen, "OK" å be personen "dra til helvete på en åpen båt"? Med vennlig hilsen Hei, Det ble klarere nå. Herr. Fåikål har rett til å legge sin påståtte paranoia frem på DOL så ofte han ønsker det. Jeg ser ikke hvor Fårikål gjør krav på å bli ridikulisert...selv om han mangler argumentasjon for sine påstander, så gjør ikke hans uttalelser Herr. Fårikål til rasist. Herr. Fåikål må selvsagt forvente å få 'pepper', men jeg kan vanskelig se hvor rasist-stempelet kommer inn. Med vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Herergud, du bare vaser i vei! Si til en vietnamser at "Du er ihvertfall ikke en vietnameser!" og du ville sannsynligvis fornærmet vedkommende blodig. Selvfølgelig er det det OGSÅ! "Svært mange innvandrere er faktisk født og oppvokst i Norge, og har aldri bodd noe annet sted!" skriver du. Ja, noen ja, men svært mange (som de 17.000 som nevnes i hovedinnlegget) er det IKKE! Hvorfor faen skal ikke bestefar på sekstiåtte år få lov å kalle seg pakistaner lenger? Hvorfor SKAL du kalle han NORDMANN!!!!! Han har jo papirer på at han får bo her, men det forandrer ikke mennesket. HAN er den samme som da han satte seg på flyet og reiste fra Pakistan for å gjenforenes med sønnen sin i Norge! *ler* Hiss deg ned. Ingen påstår at han ikke skal få kalle seg mosambikaner hvis han vil det! *S* Poenget er at *du* fratar folk muligheten til å bli integrert *hvis de vil*. Enig - det er ikke alle som vil, men det er ikke dem vi snakker om. Hvordan skal du bedømme hvem som er norske da, Molli? Har du tenkt på det? Hudfarge? Er MsSophie her på DOL "norsk nok" for deg? Matvaner? Ooopps! Da forsvinner en god del "etniske nordmenn" som liker sushi? Religion? Ooopps! Da fratar du nasjonaliteten fra "Taj Mahal", som har konvertert. Kultur? Skal du leve sammen med folk for å bedømme om de er like nok deg? === Den eneste praktisk mulige definisjonen for "norsk" er faktisk statsborgerskap. Alle andre ting du kan nevne kan gjelde både utlendinger og nordmenn. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Det siste først: Ordet "innvandrer" i Norge, betyr i praksis, "person med mørk hudfarge". Det er ikke en svensk fremmedarbeider folk tenker på hvis man nevner "innvandrer"... ==== Hvis alle kan kalle seg "norsk" så mister selvsagt ordet all mening. Da er det bedre å bruke ordet "menneske". Derimot er det nødvendig med et ord som beskriver om man har statsborgerskap, fordi dette gir visse praktiske rettigheter/plikter. Med vennlig hilsen Kjære Sør, det var kanskje ikke "en svansk fremmedarbeider" DU tenkte på, men her må du ganske enkelt la være med å overføre egen snever tankegang på andre. (Her generaliserer du, du stigmatiserer de som tenker annerledes enn du.) Som sagt: jeg er enig med deg i sak. Men kanskje vi oppnår mer med å møte fremmedfrykt og stupiditet på en vennlig måte? Dessverre tror jeg du her på DOL har skapt mer rasisme enn du har klart å overbevise folk om at innvandring ikke er noen trussel for Norge. Og det er trist! Jo Benchow har nok et poeng når han hevder at mange som vil ha enerett på betegnelsen "anti-rasist" har gjort stor skade for det anti-rasistiske arbeidet. Det er et paradoks som en ikke uten videre bør avfeie som sludder. For det vi ønsker, Sør, er vel mer et samfunn uten rasisme enn liksom å vinne en efterhånden svært tåpelig diskusjon her på DOL. Enig? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hvor er det jeg uttrykker hat ? Jeg la det inn for å få deg til å vise hva vi sliter med, og resten er bare for å fortelle om økningen i antallet nye innvandrerere og mangelen på ressurser til å ta seg av dem. Du påstår hele tida at det finnes ressurser, men hvor er de ? Ressursene er ikke utdannet enda, og få vil utdannes til dette. De alt for få som fins vil ikke være der vi trenger dem. Vi kan ikke bare "hoste opp en mann", de må utdannes først, og ville jobbe der de trengs. Du har jo selv skrevet at de knapt kan få jobber andre steder, og at mange av de har sagt opp. Da bør det ikke være videre vanskelig å få dem tilbake, gjerne bedre organisert. Ikke skap problemer som ikke finnes. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, Nettopp. Jo mer UIF snakker om "problemer", jo mer sannsynlig er det at "problemer" vil oppstå. Når de så har oppstått, kan selvsagt UIF stå og si "hva var det jeg sa?". Hensikten med tråden er altså å ødelegge for integrasjon, kun for å kunne si "jeg fikk rett". Det er egoistisk og ondt. Med vennlig hilsen Så problemer oppstår kun fordi noen snakka om dem ? Problemene forsvinner hvis vi holder kjeft om dem ? Dette høres kjent ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ha-vanskelig Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Det med jødene kan jeg forklare, sør tar fram det når han slipper opp for annet, akkurat som en katt klorer deg i trynet når du presser den opp i hjørnet, i håp om at du skal la deg skremme. Hei, Hvis man bruker eksempelt jøder/nazister i denne debatten, må man være klar over de assosiasjoner det gir. Vi beveger oss da mot menneskerettigeheter v. brudd på disse. Jeg ser ikke hvor dette passer inn i en debatt som (påstår å) se innvandring i relasjon med en (påstått) krise i velferdsstaten Norge. Med vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89861-crisis-what-crisis-innvandringen-eksploderer-strukturen-bryter-sammen/page/9/#findComment-493443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.