Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Man kan håpe på at såvidt store deler av maktapparatet faller Saddam i ryggen tilstrekkelig raskt. Det vil begrense sivile tap.

På den annen side er Saddam usedvanlig brutal mot sine egne. Og i den anledning har gammelraddisene i Norge ikke utvist noe engasjement. Det er det som undrer meg.

Hvor var "DU og dine" når Saddam drepte titusenvis med våpen levert av USA til formålet?

Eller var det for beleilig å "snu ryggen til" da?

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

64

• Grip

10

• Prozak

6

• Zirine

5

Mest aktive i denne tråden

Man kan håpe på at såvidt store deler av maktapparatet faller Saddam i ryggen tilstrekkelig raskt. Det vil begrense sivile tap.

På den annen side er Saddam usedvanlig brutal mot sine egne. Og i den anledning har gammelraddisene i Norge ikke utvist noe engasjement. Det er det som undrer meg.

"man kan håpe på".. holder liksom ikke, syns jeg.. -for man "tror ikke på" det...

Det siste du skrev, er jeg enig i.. :)

Hvor var "DU og dine" når Saddam drepte titusenvis med våpen levert av USA til formålet?

Eller var det for beleilig å "snu ryggen til" da?

Med vennlig hilsen

Jeg går sjelden i demonstrasjonstog, ei heller mot Saddam. Det faller meg ikke naturlig, sånn generelt sett.

Jeg var nok for passiv. Det samme var gammelsosialistene og Petter Nome. Hvorfor så aktive nå, når det er Saddams regime som omsider er truet?

Jeg går sjelden i demonstrasjonstog, ei heller mot Saddam. Det faller meg ikke naturlig, sånn generelt sett.

Jeg var nok for passiv. Det samme var gammelsosialistene og Petter Nome. Hvorfor så aktive nå, når det er Saddams regime som omsider er truet?

Jeg ser ingen her som protesterer for Saddam, og det vet du naturligvis godt.

Folk protesterer MOT drap av skyldige irakiske sivile.

At de ikke gikk i demonstrasjonstog mot Saddam, er selvsagt av samme årsak som du ikke gjør/gjorde det... Ergo faller den kritikken din også til jorden.

Med vennlig hilsen

Gjest mislykket

Du skriver: "Vi må hugse på at Saddam er ein satans diktator, med ei rad av brotsverk mot andre folk og sine eigne borgarar.

[...]

Saddam sin overgrep mot eigne borgarar er møtt av ein mur av tagnad frå dei som no marsjerar."

*kremt*

Saddams overgrep mot egne borgere (som er fæle) er slettes ikke verre nå enn i alle de årene USA støttet ham 100%, inklusive med komponentdelene til kjemiske våpen for å drepe hans egne folk.

Men da gjorde det kanskje ikke "noe", fordi da var han en av "våre"...

Ingen her støtter Saddam, så dine andre påstander er irrelevante.

Kjære Sør!

Da merikanere gikk til krig mot Hitlers Tyskland, var de få som hadde mot nok til å demonstrere mot USA.

Og vi vet hvordan det gikk!

Nå har vi en enestående sjanse til å stoppe USA. Ikke la feilen fra 2. verdenskrig gjenta seg!

La oss samles under parolen:

"Faen ta amerikanske svin -- vi kan huske Dresden og Berlin!"

Nei til Bush, ja til en fredelig verden!

Som ordentlig venstreradikaler, yrkesdemonstrant og anarko-syndikalist mener jeg at absolutt alt USA foretar seg er a) imperialistisk, B) fascistisk og c) kapitalistisk.

La oss heller ta kampen opp mot USA!

Vennlig hilsen

Annonse

Kjære Sør!

Da merikanere gikk til krig mot Hitlers Tyskland, var de få som hadde mot nok til å demonstrere mot USA.

Nå har vi en enestående sjanse til å stoppe USA. Ikke la feilen fra 2. verdenskrig gjenta seg!

Som ordentlig venstreradikaler, yrkesdemonstrant og anarko-syndikalist mener jeg at absolutt alt USA foretar seg er a) imperialistisk, B) fascistisk og c) kapitalistisk.

Vennlig hilsen

Det er forskjell på en kamp mot Bush sin feilslåtte politikk (som jeg er imot), og en kamp "mot USA" (eller "idéene fra den amerikanske grunnloven") som jeg er for.

Det er en veldig stor forskjell!

Med vennlig hilsen

Kjære Sør!

Vennlig hilsen

Hæ Hæ, glimrende parodi !

Det er forskjell på en kamp mot Bush sin feilslåtte politikk (som jeg er imot), og en kamp "mot USA" (eller "idéene fra den amerikanske grunnloven") som jeg er for.

Med vennlig hilsen

Ideene fra den amerikanske grunnloven som du påberoper deg å være tilhenger av, kan vi alle tørke oss i r*va med dersom Saddam og hans vestlige lakeier får lov å fortsette.

Da blir det nok helt andre skrifter som gjelder gitt !

Gjest mislykket

Med vennlig hilsen

Kjære Sør!

På hvilken måte er Bushs politikk feilslått? Forklar -- ikke bare sleng ut en påstand. Den type retorikk holder ikke.

Ellers: hvorfor er du for den amerikanske grunnloven?

Har du rasjonelle argumenter for dette?

Vennlig hilsen

Kjære Sør!

På hvilken måte er Bushs politikk feilslått? Forklar -- ikke bare sleng ut en påstand. Den type retorikk holder ikke.

Ellers: hvorfor er du for den amerikanske grunnloven?

Har du rasjonelle argumenter for dette?

Vennlig hilsen

Du får unnskylde at jeg ikke gidder å gå inn i en diskusjon om Bushs politikk.

Jeg er for idéene fra den amerikanske grunnloven, fordi jeg mener at det kan føre til et bedre samfunn, fremfor et slikt mareritt som Grip og andre forfekter.

Med vennlig hilsen

Ja, den ligger langt over noe du forstår...

Med vennlig hilsen

Tror det heler er du som ikke er i stand til å se hva slags verden vi ville hatt uten USA's innblanding i annen verdenskrig, og hvilken verden vi får uten deres innblanding nå.

Den Chembailandske naivitet du og andre viser i dagens situasjon er ikke bare historieløs, men også et synlig bevis på at noen aldri lærer.

Annonse

Gjest mislykket

Du får unnskylde at jeg ikke gidder å gå inn i en diskusjon om Bushs politikk.

Jeg er for idéene fra den amerikanske grunnloven, fordi jeg mener at det kan føre til et bedre samfunn, fremfor et slikt mareritt som Grip og andre forfekter.

Med vennlig hilsen

Kjære Sør,

jeg respektere at du ikke har noen rasjonelle argumenter. Dog er jeg enig med deg! :) Men har selvironi.

Vennlig hilsen

Tror det heler er du som ikke er i stand til å se hva slags verden vi ville hatt uten USA's innblanding i annen verdenskrig, og hvilken verden vi får uten deres innblanding nå.

Den Chembailandske naivitet du og andre viser i dagens situasjon er ikke bare historieløs, men også et synlig bevis på at noen aldri lærer.

Din historieløshet er "imponerende"....

Jeg tror verden hadde vært bedre hvis ikke USA hadde bevæpnet Saddam med kjemiske våpen....

Med vennlig hilsen

Gjest mislykket

Fullstendig irrellevant hva som skjedde for flere tiår siden.

Vi andre lever i 2002.

Kjære Morsk!

Så man skal altså ikke straffe noen for forbrytelser skjedd for år tilbake?

Det jaktes fremdeles på nazi-forbrytere. De burde kanskje få amnesti? Men nei, de var jo ikke fra USA.

Vennlig hilsen

Fullstendig irrellevant hva som skjedde for flere tiår siden.

Vi andre lever i 2002.

Nei, hva som skjedde for 15 år siden er ikke fullstendig irrelevant. Bare det at du kan skrive noe slikt, viser din historieløshet. (Samtidig som det var DU som maser om 2. verdenskrig.)

Det er samme mann det er snakk om. De har bevæpnet ham - ikke "landet" eller "hans forgjenger".

Med vennlig hilsen

Kjære Morsk!

Så man skal altså ikke straffe noen for forbrytelser skjedd for år tilbake?

Det jaktes fremdeles på nazi-forbrytere. De burde kanskje få amnesti? Men nei, de var jo ikke fra USA.

Vennlig hilsen

Selv Churcill allierte seg med "djevelen"(Stalin) da det tjente hensikten best.

Nei, han ble ikke straffet for det og burde heller ikke bli det.

Hvilke forbrytelser er det du forresten snakker om ?

Nei, hva som skjedde for 15 år siden er ikke fullstendig irrelevant. Bare det at du kan skrive noe slikt, viser din historieløshet. (Samtidig som det var DU som maser om 2. verdenskrig.)

Det er samme mann det er snakk om. De har bevæpnet ham - ikke "landet" eller "hans forgjenger".

Med vennlig hilsen

15 år gamle overgrep er selvsagt ikke irrelevante. Men de bør heller ikke rettferdiggjøre overgrep som skjer i dag.

Dersom vi skal bruke historien på denne måte, blir det fritt frem for all verdens myrderier...uten at noen kan påberope seg rett til å gripe inn. Det hele blir på en måte meningsløst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...