Gjest mislykket Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Ok, da regner jeg med du kan nevne eksperimentet? Kjære deg, her må du ha misforstått meg totalt. Trist. Men vi prøver igjen: Det er UMULIG rent vitenskapelig å avgjøre om noe er "riktig" eller "galt" rent verdimessig. Vi kan slå fast at det fins et utall sexuelle legninger, men man kan ikke vitenskapelig avgjøre hvilke av disse legningene som er "bra" og hvilke som "ikke er bra". En slik verdivurdering er og blir irrasjonell. Derfor er det like dumt å si at homofili er "galt" som å si at det er "bra". Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Kjære venn! Hvor har du det fra at en art ikke skal dø ut? (Det fins meg bekjent ingen naturlov som tilsier at en art skal vare evig.) Det er klart at homofili statistisk sett er et avvik. Men at noe er avvikende, gjør det ikke nødvendigvis galt. Enhver legning er i og for seg naturlig, i og med at den vitterlig er en del av naturen. Problemet er at man aksepterer noen legninger, andre ikke... og at man ofte tror at ens egen inndelig i "rett" og "galt" er absolutt. Men både ditt og f.eks. Sørs syn er totalt arbitrært og ene og alene irrasjonelt begrunnet. Og dermed er debatten rewdusert til hva en selv liker. Smak og behag, altså. Vennlig hilsen #Enhver legning er i og for seg naturlig, i og med at den vitterlig er en del av naturen. Problemet er at man aksepterer noen legninger, andre ikke... og at man ofte tror at ens egen inndelig i "rett" og "galt" er absolutt.# Det ser ut som du "glemmer" at hjernen også er en naturlig ting ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 utdannet.. du.. neppe. ikke en gang dyr viser tegn til homofili. er ikke mennesker også en dyreart på jorden. si meg, hvilke aviser og magasiner leser du. det står jo som regel alltid repotasjer om kjendispar, hva de spiser, hvor de bor o.l er ikke det det samme om det står om han og hun eller hun og hun. velkommen til år 2003. vi fleste har vel nå innsett at det viktigste er vel kjærlighet og vennskap uansett kjønn. ikke alle er like vet du, selv om du tenker ditt behøver ikke det være den ENESTE riktige. respekt for andres er det noe som heter. og som noen andre sa, god bedring. Om man mener det er noe gale med dem som knuller alt mulig, betyr det ikke at de ikke har respekt for dem! Hvis en mann mangler et ben, så er det noe galt med ham! men man respekterer han ikke mer eller mindre på grunn av det manglende benet! Hvordan kan det ha seg at så mange homofile sliter psykisk? hvorfor er folk så redde for å inrømme at homofili og bifil kan være en psykisk lidelse for eksempel? Noen vil nå komme med det smarte argumentet om at homofile fårproblemer fordi det finnes slike som meg som tror det er noe som ikke stemmer med dem. Men etter den teorien skulle mange andre "grupper" også ha hatt store psykiske problemer! Men det er ikke tilfelle. Er det bare homofile som får problemer ved og være anerledes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Om man mener det er noe gale med dem som knuller alt mulig, betyr det ikke at de ikke har respekt for dem! Hvis en mann mangler et ben, så er det noe galt med ham! men man respekterer han ikke mer eller mindre på grunn av det manglende benet! Hvordan kan det ha seg at så mange homofile sliter psykisk? hvorfor er folk så redde for å inrømme at homofili og bifil kan være en psykisk lidelse for eksempel? Noen vil nå komme med det smarte argumentet om at homofile fårproblemer fordi det finnes slike som meg som tror det er noe som ikke stemmer med dem. Men etter den teorien skulle mange andre "grupper" også ha hatt store psykiske problemer! Men det er ikke tilfelle. Er det bare homofile som får problemer ved og være anerledes? Mange sliter psykisk hvis de er annerledes på den ene eller andre måten, ikke bare homofile og bifile. Alle vil helst være som alle andre og gå inn i mengden dersom de hadde et valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Om man mener det er noe gale med dem som knuller alt mulig, betyr det ikke at de ikke har respekt for dem! Hvis en mann mangler et ben, så er det noe galt med ham! men man respekterer han ikke mer eller mindre på grunn av det manglende benet! Hvordan kan det ha seg at så mange homofile sliter psykisk? hvorfor er folk så redde for å inrømme at homofili og bifil kan være en psykisk lidelse for eksempel? Noen vil nå komme med det smarte argumentet om at homofile fårproblemer fordi det finnes slike som meg som tror det er noe som ikke stemmer med dem. Men etter den teorien skulle mange andre "grupper" også ha hatt store psykiske problemer! Men det er ikke tilfelle. Er det bare homofile som får problemer ved og være anerledes? Det er vel ikke så mange grupper som er så utsatt som homofile. Men jeg er sikker på at mange overvektige, undervektige, folk med misdannelser, sykdommer, folk som blir mobbet eller fryst ut av fellesskapet osv er deprimerte og kan utvikle alvorlige psykiske problemer. Og det å bli utskjelt overalt hvor man går er faktisk en reell årsak til psykiske problemer, enten du liker det eller ikke. Du får sikkert høre mye rart fordi du er muslim. Derfor er det veldig merkelig at du ikke kan møte andre med den respekten du selv sikkert skulle ønske andre gav deg når det gjelder religionen din. Det er selvsagt en vesentlig forskjell, nemlig at du har valgt din religion, men ingen velger å bli homofil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrealis Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Kjære deg, her må du ha misforstått meg totalt. Trist. Men vi prøver igjen: Det er UMULIG rent vitenskapelig å avgjøre om noe er "riktig" eller "galt" rent verdimessig. Vi kan slå fast at det fins et utall sexuelle legninger, men man kan ikke vitenskapelig avgjøre hvilke av disse legningene som er "bra" og hvilke som "ikke er bra". En slik verdivurdering er og blir irrasjonell. Derfor er det like dumt å si at homofili er "galt" som å si at det er "bra". Vennlig hilsen Siterer: "her må du ha misforstått meg totalt. Trist. Men vi prøver igjen: Det er UMULIG rent vitenskapelig å avgjøre om noe er "riktig" eller "galt" rent verdimessig." Hvor har jeg påstått det da? "Vi kan slå fast at det fins et utall sexuelle legninger, men man kan ikke vitenskapelig avgjøre hvilke av disse legningene som er "bra" og hvilke som "ikke er bra"." Hvem har påstått det? "En slik verdivurdering er og blir irrasjonell." Det har jeg aldri vært uenig i. "Derfor er det like dumt å si at homofili er "galt" som å si at det er "bra"." Den som startet denne linken (det var ikke jeg altså) påstår det unaturlige ved homofili. Det jeg har påpekt er at han/hun neppe kan redegjøre for normalitetsbegrepet. Og det handler såvisst ikke om å stadfeste noe riktig eller galt ved en seksuell legning. Det blir som å måle en temperatur. Du kan måle at det ER mellom 18 og 20 grader. Men om de gradene er unaturlige eller naturlige får bli opp til andre å svare på. Jeg påstår bare at fenomenet ER. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrealis Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Om man mener det er noe gale med dem som knuller alt mulig, betyr det ikke at de ikke har respekt for dem! Hvis en mann mangler et ben, så er det noe galt med ham! men man respekterer han ikke mer eller mindre på grunn av det manglende benet! Hvordan kan det ha seg at så mange homofile sliter psykisk? hvorfor er folk så redde for å inrømme at homofili og bifil kan være en psykisk lidelse for eksempel? Noen vil nå komme med det smarte argumentet om at homofile fårproblemer fordi det finnes slike som meg som tror det er noe som ikke stemmer med dem. Men etter den teorien skulle mange andre "grupper" også ha hatt store psykiske problemer! Men det er ikke tilfelle. Er det bare homofile som får problemer ved og være anerledes? Det skulle da bare mangle at et menneske blir frustrert og vil skjule sin identitet hvis slike som deg og flere med skaper et bilde av unormalitet og sykdom i forbindelse med en seksuell legning. Lignende eksempler finnes innenfor religiøse settinger, etniske bakgrunner (f.eks. samer) osv., hvor mennesker utvikler store psykiske problemer på grunn av identitetsforvirringen (som bunner i den skam andre definerer det ene eller det andre). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er vel ikke så mange grupper som er så utsatt som homofile. Men jeg er sikker på at mange overvektige, undervektige, folk med misdannelser, sykdommer, folk som blir mobbet eller fryst ut av fellesskapet osv er deprimerte og kan utvikle alvorlige psykiske problemer. Og det å bli utskjelt overalt hvor man går er faktisk en reell årsak til psykiske problemer, enten du liker det eller ikke. Du får sikkert høre mye rart fordi du er muslim. Derfor er det veldig merkelig at du ikke kan møte andre med den respekten du selv sikkert skulle ønske andre gav deg når det gjelder religionen din. Det er selvsagt en vesentlig forskjell, nemlig at du har valgt din religion, men ingen velger å bli homofil. Hvor får du det i fra at jeg ikke har respekt eller respekterer homofile???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det skulle da bare mangle at et menneske blir frustrert og vil skjule sin identitet hvis slike som deg og flere med skaper et bilde av unormalitet og sykdom i forbindelse med en seksuell legning. Lignende eksempler finnes innenfor religiøse settinger, etniske bakgrunner (f.eks. samer) osv., hvor mennesker utvikler store psykiske problemer på grunn av identitetsforvirringen (som bunner i den skam andre definerer det ene eller det andre). #Det skulle da bare mangle at et menneske blir frustrert og vil skjule sin identitet hvis slike som deg og flere med skaper et bilde av unormalitet og sykdom i forbindelse med en seksuell legning.# ?? hvorfor det? bør man fornekte at handikappede er handikappede også? for om vi gjorde det, så hadde de nok fått store psykiske problemer de også!! så jeg mener det er slike som DEG som skaper problemer! #Lignende eksempler finnes innenfor religiøse settinger, etniske bakgrunner (f.eks. samer) osv., hvor mennesker utvikler store psykiske problemer på grunn av identitetsforvirringen (som bunner i den skam andre definerer det ene eller det andre).# Ja, det er noe helt annet! det du snakker om her er ikke påståtte sykdommer eller medfødte feil ol men de har blitt trakkasert og vist sterkt at de er uønsket! gjør JEG det med homofile? det er du og mange mange med deg som fornekter at homofili kan skylles sykdom eller genefeil osv. reflekter og tenk litt over det! det er DU som ikke har respekt for avvik og du fornekter det og respekterer det ikke kun utfra avviket deres! Forfølgelse, trakkasering, torturering, skam osv kan føre til psykiske lidelser. Ikke det at man påpeker at fedme kommer av en sykdom eller homofili muligens gjør det! vesentlig forskjell! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lesbisk :~( Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er vel ikke så mange grupper som er så utsatt som homofile. Men jeg er sikker på at mange overvektige, undervektige, folk med misdannelser, sykdommer, folk som blir mobbet eller fryst ut av fellesskapet osv er deprimerte og kan utvikle alvorlige psykiske problemer. Og det å bli utskjelt overalt hvor man går er faktisk en reell årsak til psykiske problemer, enten du liker det eller ikke. Du får sikkert høre mye rart fordi du er muslim. Derfor er det veldig merkelig at du ikke kan møte andre med den respekten du selv sikkert skulle ønske andre gav deg når det gjelder religionen din. Det er selvsagt en vesentlig forskjell, nemlig at du har valgt din religion, men ingen velger å bli homofil. takk for et fint og klokt innlegg, tornerose!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hvor får du det i fra at jeg ikke har respekt eller respekterer homofile???? Jeg vil si at å snakke om homofili som noe unaturlig og som en sykdom er å vise mangel på respekt. Er det ikke merkelig at homofile selv ikke mener at de er syke, men at de er født slik? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg vil si at å snakke om homofili som noe unaturlig og som en sykdom er å vise mangel på respekt. Er det ikke merkelig at homofile selv ikke mener at de er syke, men at de er født slik? #Jeg vil si at å snakke om homofili som noe unaturlig og som en sykdom er å vise mangel på respekt.# TULL!!! det er ikke normalt og bli født med 11 fingrer eller bli født med en sykdom! man respekterer da ikke de mennesker som blir født med en sykdom mindre på grunn av sykdommen sin?!!! #Er det ikke merkelig at homofile selv ikke mener at de er syke, men at de er født slik? # Ja, mulig mange er født slik og det tror jeg, men på langt nær alle. De som blir født slik....hvorfor er det normalt og ikke en sykdom eller en genfeil ol? og hvorfor er det respektløst og tro eller mene det? hvorfor er det ikke da respektløst og mene at det er unormalt med 11 fingrer? forklar meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 #Enhver legning er i og for seg naturlig, i og med at den vitterlig er en del av naturen. Problemet er at man aksepterer noen legninger, andre ikke... og at man ofte tror at ens egen inndelig i "rett" og "galt" er absolutt.# Det ser ut som du "glemmer" at hjernen også er en naturlig ting ;o) Kjære venn! Siden vi alle tenker ulikt om de fleste ting, så vil jo det være rom for absolutt alt som del av det naturlige. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrealis Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Kjære deg! Siden du anser (det norske)diagnosesystemet som autorativt, innebærer det at homofili faktisk var en sykdom før ca. 1972? ...eller viser dette at diagnosen "syk" ikke har noe med vitenskap å gjøre, men vår vurdering av vitenskapelige data. Dessuten: er det ikke litt vel etnosentrisk å fremholde norsk standard for hva som er sykt/normalt som den eneste riktige? Hva med kulturer der homofili fremdeles anses som psykt? Vennlig hilsen Du må fortelle meg hvor jeg finner det norske (!) diagnosesystemet innenfor psykiatri?! Den var ny for meg, og jeg er åpen for ny kunnskap. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Siterer: "her må du ha misforstått meg totalt. Trist. Men vi prøver igjen: Det er UMULIG rent vitenskapelig å avgjøre om noe er "riktig" eller "galt" rent verdimessig." Hvor har jeg påstått det da? "Vi kan slå fast at det fins et utall sexuelle legninger, men man kan ikke vitenskapelig avgjøre hvilke av disse legningene som er "bra" og hvilke som "ikke er bra"." Hvem har påstått det? "En slik verdivurdering er og blir irrasjonell." Det har jeg aldri vært uenig i. "Derfor er det like dumt å si at homofili er "galt" som å si at det er "bra"." Den som startet denne linken (det var ikke jeg altså) påstår det unaturlige ved homofili. Det jeg har påpekt er at han/hun neppe kan redegjøre for normalitetsbegrepet. Og det handler såvisst ikke om å stadfeste noe riktig eller galt ved en seksuell legning. Det blir som å måle en temperatur. Du kan måle at det ER mellom 18 og 20 grader. Men om de gradene er unaturlige eller naturlige får bli opp til andre å svare på. Jeg påstår bare at fenomenet ER. Vennlig hilsen Riktig. Og det tragiske er at hvorvidt heterofili, homofili, bifili, pedofili, nekrofili, zoofili etc. er "bra" eller "ikke bra" rett og slett blir et spørsmål om "smag" og "behag". Noen har behag av "homofili, andre har det ikke. Selv er det meg revnenede likegyldig. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Du må fortelle meg hvor jeg finner det norske (!) diagnosesystemet innenfor psykiatri?! Den var ny for meg, og jeg er åpen for ny kunnskap. Hilsen Det norske diagnoseparadigmet finner du i Norge. Dra til f.eks. Jordan og spør psykiatere der om de anser "homofili" som "normalt". Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 #Jeg vil si at å snakke om homofili som noe unaturlig og som en sykdom er å vise mangel på respekt.# TULL!!! det er ikke normalt og bli født med 11 fingrer eller bli født med en sykdom! man respekterer da ikke de mennesker som blir født med en sykdom mindre på grunn av sykdommen sin?!!! #Er det ikke merkelig at homofile selv ikke mener at de er syke, men at de er født slik? # Ja, mulig mange er født slik og det tror jeg, men på langt nær alle. De som blir født slik....hvorfor er det normalt og ikke en sykdom eller en genfeil ol? og hvorfor er det respektløst og tro eller mene det? hvorfor er det ikke da respektløst og mene at det er unormalt med 11 fingrer? forklar meg Det er ikke bare det å mene at det er sykt som er problemet, men at dette stempelet i tillegg fører med seg andre ting som å nekte dem å adoptere e.l. Du ser ikke på homofile som likestilte med heterofile, men du ville nok sett på en mann med 11 fingre som likestilt. Det er det som er poenget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Kjære venn! Siden vi alle tenker ulikt om de fleste ting, så vil jo det være rom for absolutt alt som del av det naturlige. Vennlig hilsen Hjernen er forsket mye på og den har oppgaver og gjøre. Noens hjerner fungerer ikke...noens hjerner er syke og alle hjerner påvirkes. Men ser man vekk fra slike ting, skulle den være et kjempeverktøy. Meninger resonerer vi oss frem til, men hjernen og kroppen forøvrig har en naturlig væremåte også. Om den ikke er forstyrret av div. ting. Div. ting som den selvsagt skal være innom, men som den skal arbeide med. Utrolig interessant sak/ting og studere egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er ikke bare det å mene at det er sykt som er problemet, men at dette stempelet i tillegg fører med seg andre ting som å nekte dem å adoptere e.l. Du ser ikke på homofile som likestilte med heterofile, men du ville nok sett på en mann med 11 fingre som likestilt. Det er det som er poenget. Ser på dem ikke som mindre verdige, men synes ikke personer som for eksempel er født med sykdommer som gir dem stadige anfall eller andre sykdommer som kan være farlig for dem selv eller barna eller at de kan påvirke barn eller laste barn som noen som bør få adoptere. Barn har retten til og komme til friske foreldre. Og få den best mulige starten. Adoptivbarn bør være priviligerte der, siden de ikke har sine biologiske foreldre. Det og væ're adoptert er ikke lett i seg selv og man bør derfor ungå og gi dem mulige andre belastninger man er klar over KAN bli en belastning for dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Ser på dem ikke som mindre verdige, men synes ikke personer som for eksempel er født med sykdommer som gir dem stadige anfall eller andre sykdommer som kan være farlig for dem selv eller barna eller at de kan påvirke barn eller laste barn som noen som bør få adoptere. Barn har retten til og komme til friske foreldre. Og få den best mulige starten. Adoptivbarn bør være priviligerte der, siden de ikke har sine biologiske foreldre. Det og væ're adoptert er ikke lett i seg selv og man bør derfor ungå og gi dem mulige andre belastninger man er klar over KAN bli en belastning for dem. Tør jeg spørre hva som kan skje med et barn som blir oppdratt av homofile foreldre? Hvordan kan det skade barnet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89891-bifile-og-andre-marginale-grupper/page/4/#findComment-494279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.