neo Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Når man jobber i butikk, og står og jobber med noe. Med full utrustning, skjorte og slips. Vi er de eneste i butikken med sånne klær, jeg og mine kollegaer. hvorfor spør man: "unnskyld jobber du her?" Det hender man får lyst til å svare, "neida, bare har de på for moro skyld". hadde vært gøy å sett reaksjonen da. ) mvh: 0 Siter
carma Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Tror det er en ganske ok måte for en kunde å få en av de ansatte sin oppmerksomhet og innlede et spørsmål. Når jeg jobbet i butikk syns jeg ikke det var plagsomt i det hele tatt. 0 Siter
Sør Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 De lurer på om du *jobber*, eller om du bare er ansatt og hever lønn uten å gjøre noe! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 Tror det er en ganske ok måte for en kunde å få en av de ansatte sin oppmerksomhet og innlede et spørsmål. Når jeg jobbet i butikk syns jeg ikke det var plagsomt i det hele tatt. det kan så være, det er mer plagsomt når kundene kommer med morsomheter som når varen ikke går inn på strekkoden og utbryter.: "Den er vel gratis den da" he he he . . . og man sitter og små ler tilbake... hva skal man si da. 1. "nei den er nok ikke det. . . ." (he he he) 2. "Nei! Den koster penger" 3. "(he he he . . ) 4. (himle med øynene) mvh: 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 De lurer på om du *jobber*, eller om du bare er ansatt og hever lønn uten å gjøre noe! ;-) Med vennlig hilsen de lurer nok ikke på om jeg jobber, men om jeg kler meg i dongeri og slips for moro skyld. Men det er faktisk verre med de som roper "ER DET MULIG Å FÅ NOE SERVICE HER!!!!" mvh: 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 Tror det er en ganske ok måte for en kunde å få en av de ansatte sin oppmerksomhet og innlede et spørsmål. Når jeg jobbet i butikk syns jeg ikke det var plagsomt i det hele tatt. hvor lenge og i hva slags butikk jobbet du forresten?? mvh: 0 Siter
Tornerose Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 det kan så være, det er mer plagsomt når kundene kommer med morsomheter som når varen ikke går inn på strekkoden og utbryter.: "Den er vel gratis den da" he he he . . . og man sitter og små ler tilbake... hva skal man si da. 1. "nei den er nok ikke det. . . ." (he he he) 2. "Nei! Den koster penger" 3. "(he he he . . ) 4. (himle med øynene) mvh: Du trenger vel ikke si noe som helst, kan du ikke bare humre litt med og glemme det. Det er jo en del av det å jobbe i butikk, og det koster da ikke så mye å være hyggelig, selv mot de tåpeligste og mest innpåslitne kundene. 0 Siter
carma Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 det kan så være, det er mer plagsomt når kundene kommer med morsomheter som når varen ikke går inn på strekkoden og utbryter.: "Den er vel gratis den da" he he he . . . og man sitter og små ler tilbake... hva skal man si da. 1. "nei den er nok ikke det. . . ." (he he he) 2. "Nei! Den koster penger" 3. "(he he he . . ) 4. (himle med øynene) mvh: Hehe.. Dat's business... ;o) Man må bare smile og nikke og jabbe noen ganger når man jobber med kunder hele dagen. 0 Siter
carma Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 hvor lenge og i hva slags butikk jobbet du forresten?? mvh: Jeg jobbet i sportsforretning i 1 1/2 år ca. 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 Du trenger vel ikke si noe som helst, kan du ikke bare humre litt med og glemme det. Det er jo en del av det å jobbe i butikk, og det koster da ikke så mye å være hyggelig, selv mot de tåpeligste og mest innpåslitne kundene. Tro meg, jeg er hyggelig mot alle, og smiler stort sett hele tiden. Men det er et tips til dere som handler. Ikke spør om varen er gratis, selv for moro skyld. For når det kommer 3-4 etter hverandre ,blir man litt lei, selv om kundene selvfølgelig ikke vet om de andre. mvh: 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 Hehe.. Dat's business... ;o) Man må bare smile og nikke og jabbe noen ganger når man jobber med kunder hele dagen. Men det kuleste av alt er når noen spør deg om dere har en ting, og man sier desverre det har vi ikke. og kunden går hen og blir SUR for det. skikkelig sur, og nærmest kjefter på deg for det. heldigvis finnes det FÅ slike kunder. mvh: 0 Siter
carma Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Men det kuleste av alt er når noen spør deg om dere har en ting, og man sier desverre det har vi ikke. og kunden går hen og blir SUR for det. skikkelig sur, og nærmest kjefter på deg for det. heldigvis finnes det FÅ slike kunder. mvh: hehehe... gjett om jeg har vært borti dem. Noen ganger kunne jeg bare ikke dy meg og måtte svare noen sånne halvveis på kanten og tvetydige svar ;o) 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 hehehe... gjett om jeg har vært borti dem. Noen ganger kunne jeg bare ikke dy meg og måtte svare noen sånne halvveis på kanten og tvetydige svar ;o) Det er lov å være litt småfrekk tilbake når kundene er det mener jeg. Men litt sånn i det difuse. ) kunden har ikke alltid rett. mvh: 0 Siter
Gjest Idolf Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Kanskje fordi en har opplevd å ta feil ved en tidligere anledning? Finnes faktisk folk som går slik på egen jobb som tar en tur ut i lunsjpausen eller ved andre passende anledninger for å gjøre et ærend! Høres ut som om du ville ha det bedre i et yrke hvor du slapp å være blid og yte service... 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 Du har valgt feil yrke. fordi jeg jeg synes at det blir litt slitsomt i lengden? mvh: 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Jeg har da vært i matforretninger hvor jeg har spurt dette spørsmålet og fått som svar at nei, dessverre jeg er selger fra stabburet eller noe lignende. De er også "uniformerte". 0 Siter
Lillelurven Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Du har valgt feil yrke. en ting til, Mirah, hørt henne? Musikk...ikke slips...*flira* er på en snurr, men jeg glemmer aldri opplevelsen du tipsa meg om. *S* 0 Siter
neo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Skrevet 18. januar 2003 Kanskje fordi en har opplevd å ta feil ved en tidligere anledning? Finnes faktisk folk som går slik på egen jobb som tar en tur ut i lunsjpausen eller ved andre passende anledninger for å gjøre et ærend! Høres ut som om du ville ha det bedre i et yrke hvor du slapp å være blid og yte service... Jeg trives kjempegodt der jeg jobber, og føler ikke for å bytte jobb. Har dessuten ikke fått noen klager på meg. mvh: 0 Siter
Gjest Jalapenjos Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Tro meg, jeg er hyggelig mot alle, og smiler stort sett hele tiden. Men det er et tips til dere som handler. Ikke spør om varen er gratis, selv for moro skyld. For når det kommer 3-4 etter hverandre ,blir man litt lei, selv om kundene selvfølgelig ikke vet om de andre. mvh: Slike 'vitser' sliter en med i de fleste yrker. Såpass må en tåle! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.