Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man jobber i butikk, og står og jobber med noe.

Med full utrustning, skjorte og slips.

Vi er de eneste i butikken med sånne klær, jeg og mine kollegaer.

hvorfor spør man:

"unnskyld jobber du her?"

Det hender man får lyst til å svare, "neida, bare har de på for moro skyld".

hadde vært gøy å sett reaksjonen da. :o)

mvh:

Skrevet

Tror det er en ganske ok måte for en kunde å få en av de ansatte sin oppmerksomhet og innlede et spørsmål.

Når jeg jobbet i butikk syns jeg ikke det var plagsomt i det hele tatt.

Skrevet

De lurer på om du *jobber*, eller om du bare er ansatt og hever lønn uten å gjøre noe! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tror det er en ganske ok måte for en kunde å få en av de ansatte sin oppmerksomhet og innlede et spørsmål.

det kan så være, det er mer plagsomt når kundene kommer med morsomheter som når varen ikke går inn på strekkoden og utbryter.:

"Den er vel gratis den da" he he he . . . og man sitter og små ler tilbake...

hva skal man si da.

1. "nei den er nok ikke det. . . ." (he he he)

2. "Nei! Den koster penger"

3. "(he he he . . )

4. (himle med øynene)

mvh:

Skrevet

De lurer på om du *jobber*, eller om du bare er ansatt og hever lønn uten å gjøre noe! ;-)

Med vennlig hilsen

de lurer nok ikke på om jeg jobber, men om jeg kler meg i dongeri og slips for moro skyld.

Men det er faktisk verre med de som roper

"ER DET MULIG Å FÅ NOE SERVICE HER!!!!"

:)

mvh:

Skrevet

hvor lenge og i hva slags

butikk jobbet du forresten??

mvh:

Skrevet

det kan så være, det er mer plagsomt når kundene kommer med morsomheter som når varen ikke går inn på strekkoden og utbryter.:

hva skal man si da.

3. "(he he he . . )

4. (himle med øynene)

mvh:

Du trenger vel ikke si noe som helst, kan du ikke bare humre litt med og glemme det. Det er jo en del av det å jobbe i butikk, og det koster da ikke så mye å være hyggelig, selv mot de tåpeligste og mest innpåslitne kundene.

Skrevet

hva skal man si da.

3. "(he he he . . )

4. (himle med øynene)

mvh:

Hehe.. Dat's business... ;o)

Man må bare smile og nikke og jabbe noen ganger når man jobber med kunder hele dagen.

Skrevet

hvor lenge og i hva slags

butikk jobbet du forresten??

mvh:

Jeg jobbet i sportsforretning i 1 1/2 år ca.

Skrevet

Du trenger vel ikke si noe som helst, kan du ikke bare humre litt med og glemme det. Det er jo en del av det å jobbe i butikk, og det koster da ikke så mye å være hyggelig, selv mot de tåpeligste og mest innpåslitne kundene.

Tro meg, jeg er hyggelig mot alle, og smiler stort sett hele tiden.

Men det er et tips til dere som handler.

Ikke spør om varen er gratis, selv for moro skyld. :)

For når det kommer 3-4 etter hverandre ,blir man litt lei, selv om kundene selvfølgelig ikke vet om de andre.

mvh:

Skrevet

Hehe.. Dat's business... ;o)

Man må bare smile og nikke og jabbe noen ganger når man jobber med kunder hele dagen.

Men det kuleste av alt er når noen spør deg om dere har en ting, og man sier desverre det har vi ikke.

og kunden går hen og blir SUR for det. skikkelig sur, og nærmest kjefter på deg for det.

heldigvis finnes det FÅ slike kunder.

mvh:

Skrevet

Men det kuleste av alt er når noen spør deg om dere har en ting, og man sier desverre det har vi ikke.

og kunden går hen og blir SUR for det. skikkelig sur, og nærmest kjefter på deg for det.

heldigvis finnes det FÅ slike kunder.

mvh:

hehehe... gjett om jeg har vært borti dem. Noen ganger kunne jeg bare ikke dy meg og måtte svare noen sånne halvveis på kanten og tvetydige svar ;o)

Skrevet

hehehe... gjett om jeg har vært borti dem. Noen ganger kunne jeg bare ikke dy meg og måtte svare noen sånne halvveis på kanten og tvetydige svar ;o)

Det er lov å være litt småfrekk tilbake når kundene er det mener jeg.

Men litt sånn i det difuse. :o)

kunden har ikke alltid rett.

mvh:

Skrevet

Kanskje fordi en har opplevd å ta feil ved en tidligere anledning? Finnes faktisk folk som går slik på egen jobb som tar en tur ut i lunsjpausen eller ved andre passende anledninger for å gjøre et ærend!

Høres ut som om du ville ha det bedre i et yrke hvor du slapp å være blid og yte service...

Skrevet

Du har valgt feil yrke.

fordi jeg jeg synes at det blir litt slitsomt i lengden?

mvh:

Skrevet

Jeg har da vært i matforretninger hvor jeg har spurt dette spørsmålet og fått som svar at nei, dessverre jeg er selger fra stabburet eller noe lignende. De er også "uniformerte".

Skrevet

Du har valgt feil yrke.

en ting til, Mirah, hørt henne?

Musikk...ikke slips...*flira*

er på en snurr, men jeg glemmer aldri opplevelsen du tipsa meg om.

*S*

Skrevet

Kanskje fordi en har opplevd å ta feil ved en tidligere anledning? Finnes faktisk folk som går slik på egen jobb som tar en tur ut i lunsjpausen eller ved andre passende anledninger for å gjøre et ærend!

Høres ut som om du ville ha det bedre i et yrke hvor du slapp å være blid og yte service...

Jeg trives kjempegodt der jeg jobber, og føler ikke for å bytte jobb.

Har dessuten ikke fått noen klager på meg. :)

mvh:

Gjest Jalapenjos
Skrevet

Tro meg, jeg er hyggelig mot alle, og smiler stort sett hele tiden.

Men det er et tips til dere som handler.

Ikke spør om varen er gratis, selv for moro skyld. :)

For når det kommer 3-4 etter hverandre ,blir man litt lei, selv om kundene selvfølgelig ikke vet om de andre.

mvh:

Slike 'vitser' sliter en med i de fleste yrker. Såpass må en tåle!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...