Gå til innhold

FU: Var antrekket pent (Hodejegerne)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jakka satt iallefall svært lite pent! Likte ikke utseendet på den heller.

Buksa og t-skjorta var vel av typen som forsvant i mengden.

Men nå har ikke jeg greie på ungdomsmoter da! Skjønner jo at det er en dritt hvordan du ser ut, bare det er moderne.

Godt en vokser av seg det!

Så ut som det kom fra Cubus eller en av de andre billigkjedene. Snittet var heller dårlig til personen.

Måtte bare spør; Hva er galt med klær fra billigkjedene da?

Har du kansje ikke fått med deg at den normale nordmann i dag lever på fattiggrensa?

Annonse

Har du kansje ikke fått med deg at den normale nordmann i dag lever på fattiggrensa?

"Har du kansje ikke fått med deg at den normale nordmann i dag lever på fattiggrensa?"

Hva mener du med det? At fattige folk er normale, eller at flesteparten av nordmenn lever på fattiggrensa. Det sistnevnte nekter jeg å tro.

Hva er din definisjon av fattiggrense?

Gjest undertegnet

hva er galt med fattigkjedene...

klær som blir laget i flere tusen av samme skjorte eller bukse..hadde du tørt å gått med det? som tusen andre har maken..

og at alle ser at den har du kjøpt på dressmann eller cubus til 299 kr.

skulle heller barbert meg med ostehøvel enn å gå med en bukse fra cubus.

klær som blir laget i flere tusen av samme skjorte eller bukse..hadde du tørt å gått med det? som tusen andre har maken..

TOSK... var det første ordet som slo meg nå...

FORDOMSFULL... var det andre ordet...

BORTSKEJMT DRITTUNGE... kom på den neste plassen...

men litt skal du ha for at du har en mening i alle dall, det er ikke alle med din fremtoning som har det...

Gjest undertegnet

TOSK... var det første ordet som slo meg nå...

FORDOMSFULL... var det andre ordet...

BORTSKEJMT DRITTUNGE... kom på den neste plassen...

men litt skal du ha for at du har en mening i alle dall, det er ikke alle med din fremtoning som har det...

fordomsfull jeg, hva med deg som kaller meg for tosk og bortskjemt drittunge uten engang å vite noe om meg..

Hehe... jeg må le..

Er det noen som virkelig går i klær som tusen andre har maken til så må det vel være sossene som kjøper merkeklærne som til enhver tid er inn.

Selv har jeg ingen problemer med om noen skulle finne ut at buksa mi hverkan "riktig" merke eller at den kostet 299.

Har venner allikevell jeg. Dessuten å med å gå i bukse til 299 så får jeg silt ut de mest overflatiske folkene som måtte dukke opp i min omgangskrets ganske greit.

Så det hadde du ikke tørt ?

Jaja, har egentlig skjønt det, moteløver har ikke særlig selvtillit, med unntak av når de har på seg de "riktige " klærne da kanskje.

Har aldri hatt særlig respekt for folk som dømmer andre ut fra hva de har på seg. Overfladiske, fordomsfulle og lite interessange mennesker egentlig.

Hvorfor bruke pengene på dyre klær, når det er så mye annet morsomt å bruke det på ?

"skulle heller barbert meg med ostehøvel enn å gå med en bukse fra cubus."

Vel, dette utsagnet sier mer om deg enn om dem som går med bukse fra Cubus.

Herregud! *rister på hodet*

Annonse

ilene1365380268

Men hva tror dere: tror dere det var avtalt med akkurat den fyren på forhånd at han skulle fram for å prøve klær? For klærne var jo i hans størrelse... Samtidig virket han noe overrasket over at han skulle kle av seg på scenen..

Det var avtalt, men han hadde sikkert sett for seg at han skulle gjøre det slik som han gjorde; å bytte overdel mot overdel, bukse mot bukse. Ikke kle av seg alt til trusa før han begynte å kle på seg... ;-)

Hva er galt med det da? Hovedsaken er nå å ikke fryse, og samtidig gå med klær som både er behagelige og ikke tar rotta på hele økonomien.

Det finner du ut når du blir gammel nok til at du har egen familie og må prioritere innkjøp - altså når du ikke bare har deg selv å tenke på lenger :o)

Gjest ikke undertegnet

Stakkars deg! Når du tør så lite nå, (synes det er for vågalt å gå med bukse fra Cubus) så kommer du til å få store problemer når livet butter virkelig imot....

Glad jeg ikke er en slik reddhare av en apekatt uten selvstendige meninger. Er du fjorten eller?

"Har du kansje ikke fått med deg at den normale nordmann i dag lever på fattiggrensa?"

Hva mener du med det? At fattige folk er normale, eller at flesteparten av nordmenn lever på fattiggrensa. Det sistnevnte nekter jeg å tro.

Hva er din definisjon av fattiggrense?

Ja jeg mener faktisk at de fleste normale nordmenn lever på fattiggrensa idag... Noen også langt under...

De fleste normale mennesker jeg kjenner og som moren min kjenner osv... ja hele bygda og bygda vedsiden av osv...

DET normale mennesket, som hver dag kommer gørr slitne hjem i fra jobb, og må jobbe seg gjennom dagene og kveldene for å overleve til å ha penger til mat, strøm, avgifter, regninger, uutforutsette regninger, og som aldri kan unne seg noe extra... Ost på skiven og melk til frokost, og kansje en fiskepannet eller to til middag fordi det er alt de har råd til.

Mener du å si at disse mennesken ikke er normale?

De er de samme som du ser på gaten hver dag... Sliterene... Det normale voksne mennesket i norge idag.

Har du i overflod, er det ikke normalt i norge idag, mener jeg....

Ok innlegget er satt litt på spissen.

Fordi jeg mener å gå å kjøpe dyre designerklær, når 70000 barn lever under fattiggrensen blir for blasfemisk...

Man sier stakkars dem, men går å kjøper en coat til 10000 eller 2.

Det er normalt å være fattig i norge idag, om du da ikke har vunnet i lotto, er født med gullskje i ræva, eller har lurt til deg pengene på en eller annen måte. (er jo de som tjener de på en ordentlig måte da)

En gjennomsnitts nordmanns løn er ikke nok til å overleve som familie eller enslig... Avgiftene er for høye...

Gjest undertegnet

Så det hadde du ikke tørt ?

Jaja, har egentlig skjønt det, moteløver har ikke særlig selvtillit, med unntak av når de har på seg de "riktige " klærne da kanskje.

Har aldri hatt særlig respekt for folk som dømmer andre ut fra hva de har på seg. Overfladiske, fordomsfulle og lite interessange mennesker egentlig.

Hvorfor bruke pengene på dyre klær, når det er så mye annet morsomt å bruke det på ?

det er jo forskjell på moteklær fra vero moda og designerklær. mange som går med moteklær, men for MEG er det viktig å gå med klær som ikke alle andre har. Selvfølgelig er også mote viktig, men kjøper liksom ikke klær på vero moda på grunn av det.

dessuten til deg som syntes det var viktig å bruke penger på saker som er mye viktigere. Ja det er jeg enig i, men når økonomien tillater det, så kan man vel kjøpe både i pose og sekk, og også gi til ulike tiltak/saker for mennesker/dyr som lider.

Ikke legg så mye vekt i begrepet å tøre. Det er ikke snakk om redsel og frykt, men at jeg hadde følt meg utilpass og mistrivd i klær som jeg visste hun i kassa på rimi gikk med, og flere andre.

Og at jeg heller hadde barbert meg med ostehøvel enn å gått med en såkalt billigkjedebukse, var å sette det på spissen. Dersom du ikke forstod det, og tok det bokstavelig bør du kanskje se nærmere i ordboka under ironibegrepet. Eventuellt også forsøke å kombinere det med dagliglivet og kommunikasjon med andre mennesker du har sosiale kontakter med.

Jeg må vel også understreke at dette innlegget er til dere som gav svar til mitt forrige innlegg. Ikke bare til deg som har skrevet innlegget foran her.

Nevner det for at dere skal lettere forstå. Lett å misforstå ser jeg.

det er jo forskjell på moteklær fra vero moda og designerklær. mange som går med moteklær, men for MEG er det viktig å gå med klær som ikke alle andre har. Selvfølgelig er også mote viktig, men kjøper liksom ikke klær på vero moda på grunn av det.

dessuten til deg som syntes det var viktig å bruke penger på saker som er mye viktigere. Ja det er jeg enig i, men når økonomien tillater det, så kan man vel kjøpe både i pose og sekk, og også gi til ulike tiltak/saker for mennesker/dyr som lider.

Ikke legg så mye vekt i begrepet å tøre. Det er ikke snakk om redsel og frykt, men at jeg hadde følt meg utilpass og mistrivd i klær som jeg visste hun i kassa på rimi gikk med, og flere andre.

Og at jeg heller hadde barbert meg med ostehøvel enn å gått med en såkalt billigkjedebukse, var å sette det på spissen. Dersom du ikke forstod det, og tok det bokstavelig bør du kanskje se nærmere i ordboka under ironibegrepet. Eventuellt også forsøke å kombinere det med dagliglivet og kommunikasjon med andre mennesker du har sosiale kontakter med.

Jeg må vel også understreke at dette innlegget er til dere som gav svar til mitt forrige innlegg. Ikke bare til deg som har skrevet innlegget foran her.

he he, du gir deg ikke, du.

"Det er ikke snakk om redsel og frykt, men at jeg hadde følt meg utilpass og mistrivd i klær som jeg visste hun i kassa på rimi gikk med, og flere andre. "

Ja, det ville jo vært forferdelig. Tenk så fælt å ha samme klær som hun på rimi, og tenk om noen av de du kjenner så deg i de klærne! Du hadde vel blitt støtt ut av det gode selskap.

Vel, rister fortsatt på hodet av det du presterer å si her, jeg. Hvor gammel er du egentlig??

"Og at jeg heller hadde barbert meg med ostehøvel enn å gått med en såkalt billigkjedebukse, var å sette det på spissen. Dersom du ikke forstod det, og tok det bokstavelig bør du kanskje se nærmere i ordboka under ironibegrepet."

Joda, jeg skjønte godt at det var satt på spissen, og ironi vet jeg også hva er. Men meningen bak er den samme. Det understreket du jo til fulle i det svaret du skriver til oss som reagerte på ditt første innlegg. Når meningen din er at du må kjøpe dyre klær for å skille deg ut, av de grunnene du oppgir, så er jeg faktisk glad jeg ikke kjenner deg personlig. (Det er sikkert du også). Maken til overfladisk og sossete tankegang skal du lete lenge etter.

Og bare for å ha det sagt, jeg har ikke noe imot dyre klær. Men jeg reagerer på sånne nedlatende holdninger overfor "folk flest" som du fremmer her.

Jeg missforstod ikke ironien nei . DU hadde nok ikke turt gå med resultatet, så det sa seg selv.

Men jeg fikk bekreftet det jeg mente. Du mener du er en klasse over de på rimi og hvermansen altså, og ville føle deg utilpass om du måtte ned på deres nivå og kjøpe klær folk flest har råd til.

Jeg har ikke noe mot at folk kler seg spesiellt, men folk med dyre designer klær viser seg veldigt ofte at er overfladiske personer som tror de er så mye bedre enn alle andre. Det finnes selvfølgelig få unntak, som du sier, men du er tydligvis ikke av dem.

Virkelig lettvint for endel det der, å kjøpe seg selvtillit for å se ned på andre, koste hva det koste vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...