Gå til innhold

Utgifter til alternativ medisin

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Noen som har samlet på kvitteringer for alternativ behandling, medisiner som Johannesurt, nattlysblomst ol.

Altså ting som ikke går på frikortet, men som gjør at du holder deg på beina (uten at trygdesystemet må betale!).

Treningsstudioet kommer vel også inn under her.

Altså, fikk anbefalt å samle alt det iløpet av året og sette det opp som en fradragspost på selvangivelsen.

Noen som har fått godtatt noe slikt fra ligningskontoret?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89907-utgifter-til-alternativ-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd men da med medisiner på hvit resept. Fikk det ikke godkjent men har klaget.

Men jeg synes absolutt du skal prøve. Tenk deg godt om, har du ikke andre utgifter pga sykdommen? Klarer du å skaffe kvitteringer på over 5600 (?) kr får du særfradrag for store sykdomsutgifter på 8800 kr. Men sykdommen må være langvarig dvs minst 2 år.

Jeg har prøvd men da med medisiner på hvit resept. Fikk det ikke godkjent men har klaget.

Men jeg synes absolutt du skal prøve. Tenk deg godt om, har du ikke andre utgifter pga sykdommen? Klarer du å skaffe kvitteringer på over 5600 (?) kr får du særfradrag for store sykdomsutgifter på 8800 kr. Men sykdommen må være langvarig dvs minst 2 år.

For særfradraget trenger du ikke ha kvitteringer, men må kunne SANNSYNLIGGJØR at du har utgifter på over 5.600 i året knyttet til sykdommen. En erklæring fra legen om sannsynligheten for utgiftene er også greit å legge ved men ingen plikt.

For særfradraget trenger du ikke ha kvitteringer, men må kunne SANNSYNLIGGJØR at du har utgifter på over 5.600 i året knyttet til sykdommen. En erklæring fra legen om sannsynligheten for utgiftene er også greit å legge ved men ingen plikt.

Har snakket med ligningskontoret og sannsynliggjøring betyr stort sett kvitteringer. Jeg fikk ikke engang trukket fra veiavgiften fordi jeg ikke hadde kvittering. De er vanskelige.

Legeattest er selvfølgelig viktig.

Har snakket med ligningskontoret og sannsynliggjøring betyr stort sett kvitteringer. Jeg fikk ikke engang trukket fra veiavgiften fordi jeg ikke hadde kvittering. De er vanskelige.

Legeattest er selvfølgelig viktig.

Ligningskontoret "mitt" sa at så lenge jeg satt opp et regnestykke var det greit. Men måtte være forberedt på å dokumentere. Det har ikke blitt nødvendig, og særfradraget har jeg fått....

Ligningskontoret "mitt" sa at så lenge jeg satt opp et regnestykke var det greit. Men måtte være forberedt på å dokumentere. Det har ikke blitt nødvendig, og særfradraget har jeg fått....

Jeg gjorde det samme og fikk kun godkjent 8800. Hadde sendt med kvitteringer for ca 40 000 kr, så jeg har klaget men har ikke fått svar enda.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...