Gå til innhold

Attføring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg har erfaring med attføring gjennom aetat.

Min erfaring er at du må ta styringa selv. aetat er alt for lite flinke til å få fortgang i sakene.

Arbeidstakere fra aetats attføringsprogram er heller ikke vel ansett blant arbeidsgivere her i mitt lokalområde. Er ok så lenge arbeidsgiver får dem gratis på hospitering.

Jeg er fortsatt syk og derfor ikke i jobb. Jeg hr både jobbet og gått på skole iløpet av fire års attføring, men aetat skaffet meg ingen av mine utplasserijgs-jobber. Det ordnet jeg selv. Ved et tilfelle hadde jeg faktisk en jobb på handa, men aetat måtte fylle ut noen papirer siden det jo ikke var et 'vanlig' arbeidsforhold. Tror du de greide det da? Selv etter mange purringer fra min side. Neida! Jobben mista jeg selvfølgelig. Etter det tar jeg ikke aetat seriøst. Hvorfor slite seg ut når de som skal hjelpe deg ødelegger for deg isteden.

Nå tar jeg saken i egne hender bare jeg blir bedre. Finner meg vel alltids en jobb.

Den tilbakemelding jeg har fått fra folk som jobber i firmaer her lokalt, er at det kan skade en på sikt (når det gjelder seriøse, litt 'bedre' jobber ihvertfall) hvis en blir for lenge i attføringssystemet. Da vil svært få ansette deg med andre ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89913-attf%C3%B8ring/#findComment-493507
Del på andre sider

Gjest heller ikke undertegnet.

Jeg har erfaring med attføring gjennom aetat.

Min erfaring er at du må ta styringa selv. aetat er alt for lite flinke til å få fortgang i sakene.

Arbeidstakere fra aetats attføringsprogram er heller ikke vel ansett blant arbeidsgivere her i mitt lokalområde. Er ok så lenge arbeidsgiver får dem gratis på hospitering.

Jeg er fortsatt syk og derfor ikke i jobb. Jeg hr både jobbet og gått på skole iløpet av fire års attføring, men aetat skaffet meg ingen av mine utplasserijgs-jobber. Det ordnet jeg selv. Ved et tilfelle hadde jeg faktisk en jobb på handa, men aetat måtte fylle ut noen papirer siden det jo ikke var et 'vanlig' arbeidsforhold. Tror du de greide det da? Selv etter mange purringer fra min side. Neida! Jobben mista jeg selvfølgelig. Etter det tar jeg ikke aetat seriøst. Hvorfor slite seg ut når de som skal hjelpe deg ødelegger for deg isteden.

Nå tar jeg saken i egne hender bare jeg blir bedre. Finner meg vel alltids en jobb.

Den tilbakemelding jeg har fått fra folk som jobber i firmaer her lokalt, er at det kan skade en på sikt (når det gjelder seriøse, litt 'bedre' jobber ihvertfall) hvis en blir for lenge i attføringssystemet. Da vil svært få ansette deg med andre ord.

Helt enig med ikke undertegnet.

Pyton å ha vært i attføringssystemet. Jeg tror egentlig vi kan si det så hardt som at det egentlig bare er noe du må igjennom hvis du skal bli uføretrygdet. Vil du jobbe så er ikke attføringssystemet godt nok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89913-attf%C3%B8ring/#findComment-493611
Del på andre sider

Helt enig med ikke undertegnet.

Pyton å ha vært i attføringssystemet. Jeg tror egentlig vi kan si det så hardt som at det egentlig bare er noe du må igjennom hvis du skal bli uføretrygdet. Vil du jobbe så er ikke attføringssystemet godt nok.

Jeg har Oslo kommune som arbeidsgiver og skal bli bedriftsinternt omplassert. Kommer det til å følge meg resten av min yrkeskarriere, tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89913-attf%C3%B8ring/#findComment-493777
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg har Oslo kommune som arbeidsgiver og skal bli bedriftsinternt omplassert. Kommer det til å følge meg resten av min yrkeskarriere, tro?

Hallooo. Det er ikke det samme som å være i attføring gjennom aetat. Heldig du som kan bli omplassert hos den arbeidsgiver du har.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89913-attf%C3%B8ring/#findComment-494219
Del på andre sider

Hallooo. Det er ikke det samme som å være i attføring gjennom aetat. Heldig du som kan bli omplassert hos den arbeidsgiver du har.

Jeg vet at det ikke er det samme, men føler meg usikker og dum i denne situasjonen. Vil gjerne høre litt forskjellige meninger om attføring. Skal snart til møte med attføringskonsulent i kommunen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89913-attf%C3%B8ring/#findComment-494331
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...