Gå til innhold

Ang Animation Shop som er i PSP

Anbefalte innlegg

Gjest surrekopp

Hvordan få opp igjen denne boksen (se linken http://www.auburn.edu/~sabinro/webstuff/animatinggifs/animation_as4.htm ) da jeg skal lagre nye animasjoner?

Jeg satte hake på "Use these settings when saving unoptimized files", og nå finner jeg den ikke igjen.

Får ikke "customized" animasjoner nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89981-ang-animation-shop-som-er-i-psp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest surrekopp

Jeg pleier å åpne den manuelt, jeg...

Hva om du går tilbake og starter på nytt? Du har vel lagret bildene du skal bruke i animasjonen?

Jeg skal ta en titt, og se om jeg får til å hjelpe deg.

Jeg skulle redigere en liten animasjon, med transparent bakgrunn.

Først gangen fikk jeg opp denne boksen, og jeg lagret animationen. Men animasjonen fikk "sorte kanter" mot den transparente bakgrunnen (noe jeg ikke skulle ha) og klikket på "undo".

Det var da jeg rotet med innstillingene, og satte en hake på "Use these settings when saving unoptimized files". etterpå har jeg ikke sett den.

Heller ikke på nye animationer, som jeg tok opp, og forsøkte å lagre på nytt fikk jeg opp denne boksen.

Hvorfor fikk den forresten sorte kanter??

Takk for hjelpen likevel.

Ps, jeg er nybegynner.

Jeg skulle redigere en liten animasjon, med transparent bakgrunn.

Først gangen fikk jeg opp denne boksen, og jeg lagret animationen. Men animasjonen fikk "sorte kanter" mot den transparente bakgrunnen (noe jeg ikke skulle ha) og klikket på "undo".

Det var da jeg rotet med innstillingene, og satte en hake på "Use these settings when saving unoptimized files". etterpå har jeg ikke sett den.

Heller ikke på nye animationer, som jeg tok opp, og forsøkte å lagre på nytt fikk jeg opp denne boksen.

Hvorfor fikk den forresten sorte kanter??

Takk for hjelpen likevel.

Ps, jeg er nybegynner.

Jeg er også relativt nybegynner med Animation Shop. Bruker det lite.

Den sorte kanten får du fordi du har feil bakgrunnsfarge... om jeg ikke husker feil.

Jeg kan prøve å finne ut av det for deg... (er medlem på ei grafikkliste der vi driver med slikt).

Gjest surrekopp

Åja... den kommer opp når du skal lagre animasjonen, slik at den blir litt redusert i kb. Det gikk lett for meg å lage en kjapp en nå, i alle fall.

http://www.geocities.com/lines_bilder3/Animation9.gif

Ja, men hvordan få tilbake denne boksen da??

*hulk*

Annonse

Gjest surrekopp

Jeg er også relativt nybegynner med Animation Shop. Bruker det lite.

Den sorte kanten får du fordi du har feil bakgrunnsfarge... om jeg ikke husker feil.

Jeg kan prøve å finne ut av det for deg... (er medlem på ei grafikkliste der vi driver med slikt).

Men jeg har ikke bakrunnsfarge. Bakgrunnen er transparent.

De "fargene" som er "delvis transparente" i forgrunnsbildet, blir sorte ved lagring (save as) Hadde de bare blitt hvite, så hadde det vært greit.

Men den ¤#"&¤%# boksen da >:-\

De "fargene" som er "delvis transparente" i forgrunnsbildet, blir sorte ved lagring (save as) Hadde de bare blitt hvite, så hadde det vært greit.

Kanskje den i utgangspunktet er laget for svart bakgrunn? Mener det har noe å si hvilken bakgrunnsfarge du har i fargepaletten...

Har videresendt spørsmålet ditt, så nå får vi håpe det er noen kloke hoder der ute i Skandinavia et sted som kan svare :)

Hvordan du finner igjen den der boksen vet jeg sannelig ikke...

Gjest surrekopp

==De "fargene" som er "delvis transparente" i forgrunnsbildet==

Mente:

__de er i ytterkanten av bildet, på transparent bakgrunn__

Takk for hjelpen igjen :)

Gjest surrekopp

Kanskje den i utgangspunktet er laget for svart bakgrunn? Mener det har noe å si hvilken bakgrunnsfarge du har i fargepaletten...

Har videresendt spørsmålet ditt, så nå får vi håpe det er noen kloke hoder der ute i Skandinavia et sted som kan svare :)

Hvordan du finner igjen den der boksen vet jeg sannelig ikke...

Det er boksen jeg savnet mest ;-\

Har klart å få vekk det som ble sort slik en gang før, men da var det noen innstillinger i denne boksen. Men da jeg ikke finner igjen boksen, veeeeel..

Kopiert fra "Help" i Animation Wizard:

Use the second page, Animation Quality Versus Output Size, as described below.

· Adjust the optimization slider on the left side of the wizard page to one of the four levels indicated by the mark on either side of the slider. When optimizing a file, you can choose to preserve image quality and consequently save a larger file, or you can sacrifice some image quality for a smaller file size. Note that the window to the right of the slider will display details specific to the slider setting.

· Mark the “Use these settings when saving unoptimized files” check box to skip the optimization interface and have Animation Shop automatically optimize with the current settings whenever an animation file is saved. Do not mark this check box if you wish to use the optimization interface when saving a file.

· Click the Customize button to access these additional optimization settings:

Customizing Color Settings

Customizing Optimization Settings

Customizing Partial Transparency Settings

Customizing Canvas Color Settings

Ø Note: When optimizing a file in a format that does not support transparency, the third tab in the “Customize Optimization Settings” dialog box will be labeled “Canvas Color”. When optimizing a file in a format that supports transparency, the third tab will be labeled “Partial Transparency”.

The third wizard page is:

Viewing Optimization Progress

© 2000, Steve Eiswirth, Jasc Software, Inc.

Gjest surrekopp

· Adjust the optimization slider on the left side of the wizard page to one of the four levels indicated by the mark on either side of the slider. When optimizing a file, you can choose to preserve image quality and consequently save a larger file, or you can sacrifice some image quality for a smaller file size. Note that the window to the right of the slider will display details specific to the slider setting.

· Mark the “Use these settings when saving unoptimized files” check box to skip the optimization interface and have Animation Shop automatically optimize with the current settings whenever an animation file is saved. Do not mark this check box if you wish to use the optimization interface when saving a file.

Ø Note: When optimizing a file in a format that does not support transparency, the third tab in the “Customize Optimization Settings” dialog box will be labeled “Canvas Color”. When optimizing a file in a format that supports transparency, the third tab will be labeled “Partial Transparency”.

prøver

Annonse

Gjest surrekopp

Har holdt på lenge inne i Hjelp.

Men ehh,

==Mark the “Use these settings when saving unoptimized files” check box to skip the optimization interface and have Animation Shop automatically optimize with the current settings whenever an animation file is saved. Do not mark this check box if you wish to use the optimization interface when saving a file==

Det er jo denne boksen jeg ikke klarer å finne igjen.

Me nok, jeg skal prøve mer inne i Hjelp. Den bare MÅ være et sted. Hihi.

Gjest surrekopp

Se der ja :) Håper du får det til nå da!

:o)

Ble nesten nysgjerrig på hva det er du driver og fikser på... ;)

Tør ikke vise det frem noe ennå.

Skal røpe meg den dagen jeg kan litt mer. :D

Men du, du sa du var medlem av en gruppe?? Er det "kurs" eller?

Kunne jo vært en ide å komme inn i en slik gruppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...