line42 Skrevet 8. november 2000 Del Skrevet 8. november 2000 Jeg har fått avslag på søknad om yrkesrettet attføring. Dette anket jeg straks etter avslaget. Går nå på med. attf. I etterkant har Aetat utarbeidet en rapport der de ber om at jeg kommer over på yrk.rett.attf., og laget et treårig opplegg for dette. TK nekter å sende saken videre til fylket - de hevder å ha 9 mnd "behandlingstid" (egentlig for å skrive oversendelsesbrev). Telefonisk har jeg fått vite at det er nærmere 11 mnd. Venting er sykdomsforsterkende ved min diagnose, og jeg lurer på om det er noe som helst jeg kan gjøre for å fremskynde behandlingen. Det er helt klart at TK og Aetat her tolker de medisinske vilkår som skal ligge til grunn helt forskjellig. Imens blir jeg bare verre, og kan kanskje like greit søke uføretrygd med en gang? Hva slags system er dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9005-aetat-og-trygdekontor-krangler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
line42 Skrevet 8. november 2000 Forfatter Del Skrevet 8. november 2000 Jeg har fått avslag på søknad om yrkesrettet attføring. Dette anket jeg straks etter avslaget. Går nå på med. attf. I etterkant har Aetat utarbeidet en rapport der de ber om at jeg kommer over på yrk.rett.attf., og laget et treårig opplegg for dette. TK nekter å sende saken videre til fylket - de hevder å ha 9 mnd "behandlingstid" (egentlig for å skrive oversendelsesbrev). Telefonisk har jeg fått vite at det er nærmere 11 mnd. Venting er sykdomsforsterkende ved min diagnose, og jeg lurer på om det er noe som helst jeg kan gjøre for å fremskynde behandlingen. Det er helt klart at TK og Aetat her tolker de medisinske vilkår som skal ligge til grunn helt forskjellig. Imens blir jeg bare verre, og kan kanskje like greit søke uføretrygd med en gang? Hva slags system er dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9005-aetat-og-trygdekontor-krangler/#findComment-48977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Den eneste måten å få fortgang på, er å "sette deg" på ryggen til saksbehandler. Det du bør gjøre er å be om en samtale med saksbehandler der du får fremlegge saklige argumenter, vise til legeerklæring hvor det fremgår at du har en sykdom som gjør at du ikke kan gå tilbake til den jobben du har, og at du på grunn av sykdommen har vesentlige vansker med å finne annet arbeid. Be vedkommende fortelle deg hvorfor hen mener du ikke har rett på attføring til tross for dine saklige argumenter som viser at hen tar feil. Når du så får overbevist vedkommende, er det ikke noen grunn til at hen skal sitte på saken i 9-11 mndr, det er bare å omgjøre forrige vedtak og oversende saken til aetat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9005-aetat-og-trygdekontor-krangler/#findComment-42541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Den eneste måten å få fortgang på, er å "sette deg" på ryggen til saksbehandler. Det du bør gjøre er å be om en samtale med saksbehandler der du får fremlegge saklige argumenter, vise til legeerklæring hvor det fremgår at du har en sykdom som gjør at du ikke kan gå tilbake til den jobben du har, og at du på grunn av sykdommen har vesentlige vansker med å finne annet arbeid. Be vedkommende fortelle deg hvorfor hen mener du ikke har rett på attføring til tross for dine saklige argumenter som viser at hen tar feil. Når du så får overbevist vedkommende, er det ikke noen grunn til at hen skal sitte på saken i 9-11 mndr, det er bare å omgjøre forrige vedtak og oversende saken til aetat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9005-aetat-og-trygdekontor-krangler/#findComment-49417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
line42 Skrevet 9. november 2000 Forfatter Del Skrevet 9. november 2000 Den eneste måten å få fortgang på, er å "sette deg" på ryggen til saksbehandler. Det du bør gjøre er å be om en samtale med saksbehandler der du får fremlegge saklige argumenter, vise til legeerklæring hvor det fremgår at du har en sykdom som gjør at du ikke kan gå tilbake til den jobben du har, og at du på grunn av sykdommen har vesentlige vansker med å finne annet arbeid. Be vedkommende fortelle deg hvorfor hen mener du ikke har rett på attføring til tross for dine saklige argumenter som viser at hen tar feil. Når du så får overbevist vedkommende, er det ikke noen grunn til at hen skal sitte på saken i 9-11 mndr, det er bare å omgjøre forrige vedtak og oversende saken til aetat. Jeg har hatt en brevveksling med saksbehandler på TK i flere måneder. Ba på mine knær om ny behandling for 4 uker siden, men fikk bare noen paragrafer til svar - de er ikke interessert i å se på saken på nytt. Mulig at jeg bør ta kontakt fysisk igjen, men de ser på meg som altfor ressurssterk - og bruker dette mot meg. I siste brevet fra TK hadde saksbehandler blitt endret til en jurist i ankegruppa. Hvem tar jeg da kontakt med? Problemet med sykdomsbegrepet er at jeg er sendt til diverse steder, og har fått mange forskjellige diagnoser. I og med at spesialistene har sine "greier", og de ikke kan bli enige om EN ting - skjer det ingenting. Trygdekontoret mener som sagt at jeg ikke oppfyller de medisinske vilkår. Nå går jeg på medisinsk attf. og begge mine behandlere (psyk og fys) mener jeg må over på yrk.attf. Det mener også Aetat - som har skrevet en lengre rapport til TK. Derfor synes jeg det ser ut som det er prestisjen som rår.... Kan jeg kreve å få levere anken 30 meter lenger ned i gata (til fylkesTK) på egenhånd. Eller må det lokale TK få vise rå makt i 11 mnd og dermed forverre min situasjon??? Jeg føler meg fratatt alle rettigheter, og vet liksom ikke hva jeg skal slå i bordet med. Når både psyk, fys og Aetat står på min side - skjønner jeg ikke hva jeg kan gjøre i tillegg for å få TK til å våkne.... Takknemlig for nye tilbakemelding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9005-aetat-og-trygdekontor-krangler/#findComment-42808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
line42 Skrevet 9. november 2000 Forfatter Del Skrevet 9. november 2000 Den eneste måten å få fortgang på, er å "sette deg" på ryggen til saksbehandler. Det du bør gjøre er å be om en samtale med saksbehandler der du får fremlegge saklige argumenter, vise til legeerklæring hvor det fremgår at du har en sykdom som gjør at du ikke kan gå tilbake til den jobben du har, og at du på grunn av sykdommen har vesentlige vansker med å finne annet arbeid. Be vedkommende fortelle deg hvorfor hen mener du ikke har rett på attføring til tross for dine saklige argumenter som viser at hen tar feil. Når du så får overbevist vedkommende, er det ikke noen grunn til at hen skal sitte på saken i 9-11 mndr, det er bare å omgjøre forrige vedtak og oversende saken til aetat. Jeg har hatt en brevveksling med saksbehandler på TK i flere måneder. Ba på mine knær om ny behandling for 4 uker siden, men fikk bare noen paragrafer til svar - de er ikke interessert i å se på saken på nytt. Mulig at jeg bør ta kontakt fysisk igjen, men de ser på meg som altfor ressurssterk - og bruker dette mot meg. I siste brevet fra TK hadde saksbehandler blitt endret til en jurist i ankegruppa. Hvem tar jeg da kontakt med? Problemet med sykdomsbegrepet er at jeg er sendt til diverse steder, og har fått mange forskjellige diagnoser. I og med at spesialistene har sine "greier", og de ikke kan bli enige om EN ting - skjer det ingenting. Trygdekontoret mener som sagt at jeg ikke oppfyller de medisinske vilkår. Nå går jeg på medisinsk attf. og begge mine behandlere (psyk og fys) mener jeg må over på yrk.attf. Det mener også Aetat - som har skrevet en lengre rapport til TK. Derfor synes jeg det ser ut som det er prestisjen som rår.... Kan jeg kreve å få levere anken 30 meter lenger ned i gata (til fylkesTK) på egenhånd. Eller må det lokale TK få vise rå makt i 11 mnd og dermed forverre min situasjon??? Jeg føler meg fratatt alle rettigheter, og vet liksom ikke hva jeg skal slå i bordet med. Når både psyk, fys og Aetat står på min side - skjønner jeg ikke hva jeg kan gjøre i tillegg for å få TK til å våkne.... Takknemlig for nye tilbakemelding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9005-aetat-og-trygdekontor-krangler/#findComment-49684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.