Gå til innhold

et teit argument om røykerom

Anbefalte innlegg

I denne røykedebatten, blir det alltid argumentert med at; bare se på hvor fulle røykerommene på kafeer etc. er på kjøpesentere etc. - ute i den røykfrie avdelingen er det nesten tomt.........

javel? hehe - man setter seg vel ikke ned for å "ikke-røyke" i 5 minutter? - - de som sitter på disse røykerommene har kanskje kjøpt en kopp kaffe, for å få lov til å sitte der,eller ikke kjøper noe i det hele tatt -en som er ikke-røyker har ikke det behovet for å sette seg ned, så det er et merkelig argument...:-)

...bare kom jeg på...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90060-et-teit-argument-om-r%C3%B8ykerom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

11

• flisa

10

• Dorthe

9

• tigertrollet

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Surrealis

Hei flisa.

Har tenkt akkurat det samme, og det du sier stemmer.

På sykehus rundt om kring kan det finnes et og annet røykerom vegg-i-vegg med et røykfritt pauserom. Jeg har også fått dette argumentet at røykerommene er stappfulle mens det røykfri rommet er tomt.

Poenget er jo at de som ikke røyker ikke har behov for de ti-femten minuttene med pause hver eneste time gjennom hele arbeidsdagen. Ikke-røykerne er på avdelingene og arbeider.

Mvh

Hei flisa.

På sykehus rundt om kring kan det finnes et og annet røykerom vegg-i-vegg med et røykfritt pauserom. Jeg har også fått dette argumentet at røykerommene er stappfulle mens det røykfri rommet er tomt.

Poenget er jo at de som ikke røyker ikke har behov for de ti-femten minuttene med pause hver eneste time gjennom hele arbeidsdagen. Ikke-røykerne er på avdelingene og arbeider.

Mvh

" ti-femten minuttene med pause hver eneste time gjennom hele arbeidsdagen. Ikke-røykerne er på avdelingene og arbeider."

10-15min hver time? Litt overdrivelse kanskje? Det er nok ikke vanlig for de fleste røykere nei -men så elsker ikke-røykere å overdrive og dramatisere litt da:)

Nei, nå har det gått helt i stå for deg. Mener du at ikke-røykere ikke går på kafè og at det er derfor røykeavdelingene er fulle, mens ikke-røykavdelingene ofte er tomme?

Det stemmer nok ikke. Det er bare å ta deg en tur inn på røykeavdelingen å se, og du vil fort legge merke til at 90 % av de som sitter der ikke røyker.

De sitter derimot på røykeavdelingen for å holde selskap med sånne som meg :)

Hei flisa.

Mvh

Hva med pasientene?

Der jeg pleier å være har de stengt røykerommet nå og det synes jeg er fryktlig trist. Det var der alt det sosiale foregikk. Tenker med gru på de som kanskje må være der et år og som nå må ut å røyke. Og nå som det er snø og kaldt. Det er ikke mange gleder man har igjen når tom røykerommet er stengt.

Jeg var innom for et par mnd siden og det gamle røykerommet var helt tomt. Kanskje alle pasientene nå er på rommet sitt ev.smugrøyker på verandaen. Noe så kjedelig.

Annonse

Da forutsetter du altså at røykere setter seg på café _for_ å røyke....

Har du tenkt på at det er en sannsynlighet for at de går på café som alle andre, men ønsker å kunne røyke mens de prater og møter kjentfolk? :-)

Nei - "alle andre" setter seg jo ikke ned, som de sier! :)

Nei, nå har det gått helt i stå for deg. Mener du at ikke-røykere ikke går på kafè og at det er derfor røykeavdelingene er fulle, mens ikke-røykavdelingene ofte er tomme?

Det stemmer nok ikke. Det er bare å ta deg en tur inn på røykeavdelingen å se, og du vil fort legge merke til at 90 % av de som sitter der ikke røyker.

De sitter derimot på røykeavdelingen for å holde selskap med sånne som meg :)

ikke-røykerne går også på kafe - men ikke en gang i timen! :) sann mine ord! *s*

Jeg hadde ike orket å holde deg med selskap inne i et sånt røykerom -og det ALLER verste jeg ser er BARNEVOGNER der inne *grøss*. På Mosseporten har de fått opp skilt om at Røykerommet ikke EGNER seg for barn, det skulle søren meg vært unødvendig!

Det hender jeg setter meg ned på en kafe, når jeg er på handletur i kommunesenteret. Selv om jeg alltid settter meg på et bord for ikkerøkere, stinker det dessverre røk lang veg (det er ikke like galt alle steder, heldigvis). En gang jeg hadde min gamle mor med, ble hun trett og litt uvel. Vi måtte sette oss ute i hallen til vi kunne fortsette butikkrunden.

Gjest Surrealis

" ti-femten minuttene med pause hver eneste time gjennom hele arbeidsdagen. Ikke-røykerne er på avdelingene og arbeider."

10-15min hver time? Litt overdrivelse kanskje? Det er nok ikke vanlig for de fleste røykere nei -men så elsker ikke-røykere å overdrive og dramatisere litt da:)

20 minutter da. :-))

ikke-røykerne går også på kafe - men ikke en gang i timen! :) sann mine ord! *s*

Jeg hadde ike orket å holde deg med selskap inne i et sånt røykerom -og det ALLER verste jeg ser er BARNEVOGNER der inne *grøss*. På Mosseporten har de fått opp skilt om at Røykerommet ikke EGNER seg for barn, det skulle søren meg vært unødvendig!

Det er sant. Man tar ikke med seg unger inn i røykerommene.

Men det jeg finner merkelig er hvor latterlig dumme mange ikke røykere er. I hvert fall om det er sånn at de faktisk plages av røyken. Det er jo tross alt ikke-røykerne som følger etter røykerne til røykerommene.

Det hender jeg setter meg ned på en kafe, når jeg er på handletur i kommunesenteret. Selv om jeg alltid settter meg på et bord for ikkerøkere, stinker det dessverre røk lang veg (det er ikke like galt alle steder, heldigvis). En gang jeg hadde min gamle mor med, ble hun trett og litt uvel. Vi måtte sette oss ute i hallen til vi kunne fortsette butikkrunden.

Det hender jeg setter meg ned også! :-) men jeg er ikke fast gjest - det skal være at jeg går sammen med noen, og har råd til en "latte" eller noe :-)

AT DET STINKER JA!!! - vi som har røyket før - vi kjenner til og med at de i bilen foran røyker - om vi har vinduet på gløtt - det er helt sprøtt!

Annonse

Gjest Surrealis

Hva med pasientene?

Der jeg pleier å være har de stengt røykerommet nå og det synes jeg er fryktlig trist. Det var der alt det sosiale foregikk. Tenker med gru på de som kanskje må være der et år og som nå må ut å røyke. Og nå som det er snø og kaldt. Det er ikke mange gleder man har igjen når tom røykerommet er stengt.

Jeg var innom for et par mnd siden og det gamle røykerommet var helt tomt. Kanskje alle pasientene nå er på rommet sitt ev.smugrøyker på verandaen. Noe så kjedelig.

Jeg synes også pasienter som røyker bør få røyke på enkelt vis. Jeg vet jo ikke hvordan det var der du jobba, men det kan jo hende at røyk fra røykerommet sivet ut i områder der det skulle være frisk luft?

mvh

Det er sant. Man tar ikke med seg unger inn i røykerommene.

Men det jeg finner merkelig er hvor latterlig dumme mange ikke røykere er. I hvert fall om det er sånn at de faktisk plages av røyken. Det er jo tross alt ikke-røykerne som følger etter røykerne til røykerommene.

Det er vel ingen som PLAGES av det som går inn der vel? - hehe Det er da mange ikke-røykere som ikke plages av røyk også! :)

Jeg synes også pasienter som røyker bør få røyke på enkelt vis. Jeg vet jo ikke hvordan det var der du jobba, men det kan jo hende at røyk fra røykerommet sivet ut i områder der det skulle være frisk luft?

mvh

Jeg har vært pasient og utluftingen var utmerket. Man kan løfte opp hele taket slik at det blir full utlufting.

Tja.

Vi har kanskje det - i by'n.

Et typisk Oslo-kvartal:

Hjørne: 7-11

Midt på: Tre eiendomsmeklere.

Neste hjørne: Kaffesjappe.

Via-a-vis: HM og Dressmann.

på landet da? :-)

-----en ku

---et jorde

----en ulv og 15 ihjelbitte sauer

---tyttebær

---biler

----eneboliger

---bussen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...