Gå til innhold

Strømforbrukernes åpent forum ikke lenger åpent

Anbefalte innlegg

Etter å ha fulgt debatten i strømforbrukernes (http://www.stromforbrukerne.no) åpne forum en tid fikk jeg i dag en overaskelse.

I ren kommuniststil har alle tråder og innlegg med kritisk innhold mot Per Chr Gillebo sin aksjon ble regelrett fjernet fra forumet, og nå nektes alle ikkemedlemmer adgang til forumet. Skal man si sin mening heretter må man logge inn som medlem, antakelig for at de skal kunne holde kontroll med kritiske medlemmer. Om medlemmenes kritiske meninger blir silt ut der vet jeg ikke, for nå vil jeg ikke bli medlem.

Som potensiell medlem stilte jeg derfor spørmål ved slettingen, og undret på om ikke også kritiske meldinger kunne bli stående. Per Chr Gillebo sitt svar var at han kun ønsket positive og konstruktive innlegg, og at resten var å betrakte som useriøst. Dette emnet ble også fjernet etter at flere var enige med meg. Fra i dag av er altså hele forumet stengt for ikkemedlemmer

Jeg kan nevne at kritikken den siste tiden har gått på at folk stiller spørsmål ved initiativtakernes lønn, grådighet, medlemsavgiften, etterspør konkrete planer, manglende redegjørelse for hvordan medlemskontigent skal brukes osv. I stedet for å komme med skikkelige svar har de altså valgt å slette spørsmålene.

Medlemstallene har på kort tid sunket med et par tusen, og jeg for min del har ikke lenger planer om å melde meg inn.

Jeg synes inititativet var flott i utgangspunktet, men å bekjempe strømleverandørenes grådighet med å opptre grådig selv har jeg ikke så stor tro på. Dette virker ikke lenger å være en slags dugnad, men et forsøk på å berike seg for noen få.

Det står dem selvfølgelig fritt å regjere over sitt eget nettsted. Men hvis det er sånn at man ikke kan stille kritiske og seriøse spørsmål på et forum uten at det blir slettet, ja da vil jeg si som Ludvik.

Her er det no muffens.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...