Gå til innhold

Hvordan høflig unngå noen?

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en student

Vi er 25 mnsk som skal danne kollokviegrupper. Ei jente klenger seg veldig på meg og ei venninnne, og har ymtet om at hun har lyst til å være med i gruppe sammen med oss.

Problemet er at ingen av oss to har lyst til å ha henne med. Hun er veldig klengete, høylydt og slitsom, har mye problemer som hun prater stadig om, og vi har heller ikke mye til felles.

Men hvordan skal vi klare å unngå å få henne i gruppa, uten å såre henne? Vi ønsker jo ikke å gjøre henne vondt heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90100-hvordan-h%C3%B8flig-unng%C3%A5-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dysteria

Man kan ikke høflig unngå noen, hun vil merke det uansett!!!

At hun klenger er vel bare et tegn på at hun liker dere og derfor skulle dere heller ta det som et komplimang i steden for som klengete.

Kansje hun prater om problemene sine tildere fordi hun tror dere er til å stole på ( noe dere sannsynligvis ikke er)...

Ville heller ha sagt til henne at " Tror ikke du passer sammen med oss, fordi vi er to trangsynte ididoter som ikke ser andress ulykke men kun er opptatt av oss selv og vår egen egoisme , vi fortjener ikke deg som venn og iallefall ikke de kunnskaper du sitter inne med som kunne hjelpe oss å få karakteren VÅR opp"

Makan til unger.....

Gjest ikke undertegnet

Hvis du engang senere i livet kommer i en situasjon at det er du som søker etter litt fellesskap og selskap - og blir avvist, så tror jeg nok du kommer til åt enke tilbake på denne medeleven.

Noe sier meg at du ikke har evne til å sette deg inn i problemstillingen på dette tidspunkt.

Man kan ikke høflig unngå noen, hun vil merke det uansett!!!

At hun klenger er vel bare et tegn på at hun liker dere og derfor skulle dere heller ta det som et komplimang i steden for som klengete.

Kansje hun prater om problemene sine tildere fordi hun tror dere er til å stole på ( noe dere sannsynligvis ikke er)...

Ville heller ha sagt til henne at " Tror ikke du passer sammen med oss, fordi vi er to trangsynte ididoter som ikke ser andress ulykke men kun er opptatt av oss selv og vår egen egoisme , vi fortjener ikke deg som venn og iallefall ikke de kunnskaper du sitter inne med som kunne hjelpe oss å få karakteren VÅR opp"

Makan til unger.....

Du har skrevet et dusteinnlegg fra ende til annen. Hvorfor i helsike skal en ha en person på gruppen som en ikke liker? Jeg er på grensen til å kalle deg idiot, men lar det være for husfredens skyld

Det viktige med en sånn gruppe er jo nettopp det at man arbeider sammen med noen som man kan gjøre en god innsats sammen med, og da er det en fordel at man kommer overens med personen.

Så dere sier selvsagt nei til henne.

På den annen side så vil du nok senere i arbeidslivet måtte arbeide sammen med folk du ikke kommer godt overens med, men den tid den sorg, så jeg ser ingen grunn til å skulle begynne å "øve" på det nå.

Nei, dann gruppen med noen du kommer godt overens med.

Annonse

Gjest hilsen en student

Det viktige med en sånn gruppe er jo nettopp det at man arbeider sammen med noen som man kan gjøre en god innsats sammen med, og da er det en fordel at man kommer overens med personen.

Så dere sier selvsagt nei til henne.

På den annen side så vil du nok senere i arbeidslivet måtte arbeide sammen med folk du ikke kommer godt overens med, men den tid den sorg, så jeg ser ingen grunn til å skulle begynne å "øve" på det nå.

Nei, dann gruppen med noen du kommer godt overens med.

...hvordan si det?

Gjest Surrealis

Det beste er å si i fra slik det er. Kanskje ikke helt usminket, men det viktige er å si i fra med en gang.

Jeg ville sagt at gruppen er bestemt på forhånd og at dere begge to ønsker å arbeide alene. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å ha alt for stor samvittighet overfor den jenta. Vær bestemt - det hjelper deg senere når du skal ta andre avgjørelser.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...