Gjest fat_angel Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Leser igjennom mine "gamle" innlegg og ser at det finnes mange grusome mennesker her inne.. kanskje det er rett det dere sier om at jeg er "syk", men jeg ser det ihvertfall ikke selv. har heldigvis gått ned rundt to kilo siden sist jeg var inne her.. jeg må si at jeg føler meg uthengt og hatet, men jeg vet ikke om det var det dere hadde håpet på..? har uansett gjort nesten som noen av dere sa.. snakket med "noen".. ikke en psykolog, men en dame som vet noenlunde hva dette innebærer.. hvis jeg skulle ha "dette" dette.. min bmi er 16.573847182000445, for å få det sagt.. jeg føler meg feit, tykk, deisete, som et digert monster.. mine følelser er nå "hent ut".. hat meg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Tror ikke noen hater deg her inne, Angel - men jeg tror derimot at veldig mange håper du får hjelp med det som alle andre enn du selv ser er en spiseforstyrrelse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zuuul Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ingen hater deg. Men det er ekstremt irriterende og provoserende med folk med så lav vekt, som kaller seg feit osv. Om du skal fortsette å mase om hvor feit du er, samtidig som du oppgir en så lav vekt, må du bare regne med slike reaksjoner! That's life. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 At det er en del mennesker som skriver her som ikke virker bare snille og gode skal jeg være enig med deg i. Men de aller fleste prøver å hjelpe. Husk at spiseforstyrrelser sitter i hodet, ikke i kroppen. Det går ikke an å bruke BMI for å bevise eller motbevise at man har en spiseforstyrrelse. En del av sykdommen er jo nettopp at man ser seg selv tykkere enn omverdenen gjør. Det er også mange som har problemer selv som leser her, og hvis du med din lave vekt sier du er feit, kan det sende andre på do med fingeren i halsen. Det ønsker du vel ikke? Du sier at du føler deg for fet. Hvor mye tenker du å gå ned i vekt før du blir fornøyd? Tror du at du blir fornøyd da? Forstår du ikke at sykdommen har overtatt tankene dine, slik at du ikke er i stand til å vurdere deg selv objektivt? Skjønner du hvor farlig det er, det du har gitt deg inn på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Tror nok du har et problem som ikke bare omhandler spiseforstyrrelser. Du føler deg hengt ut og hatet. Føler deg hengt ut og hatet. "Alle" er mot deg, selv din egen kropp. Tror du bør snakke med en virkelig psykolog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 I ditt forrige innlegg var hovedpoenget ditt at du IKKE var syk. OK, da må man kunne svare deg som når man svarer en frisk person som har luftet en problemstilling. F.eks. si tydelig ifra når man mener vedkommende er på ville veier. Det var det som skjedde i flere av svarene du fikk, deriblant mitt. Jeg står fremdeles for at du bør spise ordentlig og flytte fokus over på noe annet. Hvis du er så frisk og normal som du påstår, tåler du å lese det. Det ligger ikke noe hat i det. Hvis jeg har noen følelser for deg i det hele tatt, kalles de bekymring. Verken folk her på DOL eller de du omgås til daglig, er særlig opphengt i deg, ditt utseende eller din vekt. De fleste mennesker er faktisk mest opptatt av seg og sitt tror 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ukjent traver Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Tror ikke noen hater deg her inne, Angel - men jeg tror derimot at veldig mange håper du får hjelp med det som alle andre enn du selv ser er en spiseforstyrrelse. mvh Jeg kan ikke skjønne hvorfor så mange har svart henne som det de har gjort. Jeg leste nettopp et innlegg hvor det var mange teite svar som at du er helt teit i hue og sånn.. Jeg vet at det ikke er lett å kvitte seg med sånne tanker som hun har. Det er ikke så lett å SE at hun er tynn når hjernen mener noe annet. Jeg har vært ca 15 kg tyngre enn det jeg er idag, og jeg synes fortsatt at jeg er feit. Kan ikke noe for det. Klærne henger og slenger, men jeg ser en feit person i speilet. Magen, lårene alt. Alle sier til meg: kan du ikke se at du ikke er tykk, ta deg sammen og kutt ut slankinga. Men det er ikke så lett som alle skal ha det til. Hjernen skjønner det bare ikke. Derfor mener jeg at det er helt dust å svare sånn som mange har gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg kan ikke skjønne hvorfor så mange har svart henne som det de har gjort. Jeg leste nettopp et innlegg hvor det var mange teite svar som at du er helt teit i hue og sånn.. Jeg vet at det ikke er lett å kvitte seg med sånne tanker som hun har. Det er ikke så lett å SE at hun er tynn når hjernen mener noe annet. Jeg har vært ca 15 kg tyngre enn det jeg er idag, og jeg synes fortsatt at jeg er feit. Kan ikke noe for det. Klærne henger og slenger, men jeg ser en feit person i speilet. Magen, lårene alt. Alle sier til meg: kan du ikke se at du ikke er tykk, ta deg sammen og kutt ut slankinga. Men det er ikke så lett som alle skal ha det til. Hjernen skjønner det bare ikke. Derfor mener jeg at det er helt dust å svare sånn som mange har gjort. Da burde enten hun og noen andre hjelpe henne eller gjøre noe med det problemet.Det hjelper ikke bare å klage her inne uten å foreta seg noen alternative tiltak for å forebygge eller forhindre at problemene blir større. Skjønner også at det ikke er lett å bli kvitt disse tankene i hodet,men man må selv gjøre en innsats.Tørre å ta kontakt med et hjelpeapparat eller at noen andre tar kontakt for henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 På en måte vet jeg hvordan dine følelser er. For 3 år siden hadde jeg spisevegring , var 176 cm og 48 kg ( en Bmi på knapt 15). Jeg har fått hjelp og ser NÅ i dag hvordan jeg egentlig så ut den gang!! Hoftebeina stakk ut og ribbeina kunne telles på 10 meters avstand! (Modell) Men så jeg det selv ? NEI ; i mitt hode var jeg feit uansett hvor mye folk maste om at jeg så fæl ut.... Nå er jeg endelig fornøyd og har en Bmi på hele 22 ! Jeg sier ikke at du er syk eller teit , men kanskje du trenger en proffesjonell å snakke med!?! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.