Gå til innhold

Foreldre med psykisk lidelse

Anbefalte innlegg

hei.

Legger dette spørsmålet inn på gravid forumet og her, for å høste inn flere meninger.

Saken er det at jeg satt på helsestasjonen en dag og ventet på jordmoren min, det satt to andre jenter der, godt voksne damer egentlig og snakket om alle disse elendige tingene som skjer, og da sa den ene at hun mente at mennesker med psykiske lidelser, f.ex manisk depressiv ikke burde ha tilgang til å oppholde seg i nærheten av barn, de burde tvangs steriliseres.

Hva mener dere?

Bare lurte jeg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90145-foreldre-med-psykisk-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Å virkelig kunne mene noe så grusomt mener jeg tyder på psykopati og psykopater er vel ikke de som egner seg best for å få barn. Det er mere enn tøft nok å ha en slik lidelse om de ikke skal bli så til de grader krenket i tilegg.

Manisk depressiv er en lidelse som så mange andre lidelser. Hvis ikke de skulle kunne få barn er det også veldig mange andre som ikke skulle hatt den retten. Det finnes hjelp i form av medisiner og tereapi som kan holde de frie fra denne sykdommen og dermed fullt skikket til å ha barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...