punkyB Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Er det noen som vet om et program på nett hvor man kan tegne et rom med innventar - i mitt tilfelle en peis ? Trenger å se hvordan forskjellige løsninger blir seende ut. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Det er en oppgave for profesjonell CAD programvare, f eks AutoCAD, som koster masse penger :-) En liten "dverg" finnes på nett: http://download.com.com/3000-2189-6964228.html?tag=lst-0-1 0 Siter
Gjest conan, SierDuDet, Goliath, +++++ Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Trenger du peis? Det er mange av oss som kunne tenke seg å varme deg! *sikle* 0 Siter
conan Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Trenger du peis? Det er mange av oss som kunne tenke seg å varme deg! *sikle* Jeg er stor gutt og klarer å prate for meg selv, takk. :-) 0 Siter
andungen Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 3D Home Architect 5 Pro. Fra Broderbund.(søk på Kazaa) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 3D Home Architect 5 Pro. Fra Broderbund.(søk på Kazaa) De få peisene er VELDIG amerikanske da :-) Jeg tror hun ønsker å tegne en peis selv ? Denne var litt fin, med litt krymping, klipp og lim, burde det gå å få den inn i et bilde av rommet. http://www.nordpeis.no/h3.htm 0 Siter
punkyB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 De få peisene er VELDIG amerikanske da :-) Jeg tror hun ønsker å tegne en peis selv ? Denne var litt fin, med litt krymping, klipp og lim, burde det gå å få den inn i et bilde av rommet. http://www.nordpeis.no/h3.htm Takk for linker begge to, jeg får ikke sett på de her fra jobben :-) Jeg vet sånnca. hvilken peis jeg skal ha - noe slikt http://www.finn.no/finn/realestate/viewpicture?id=3550881&picture=advek20022898011200_200228912.jpg&alt= Men den skal være litt høyere den øverste biten av peisen pga. avtrekk - enten blir den ca. 70 cm høy eller så går den opp til taket. Så vet jeg ikke helt hvor bred jeg skal ha den . Den går ca. 70 cm ut men jeg vil ha den kanskje 140 cm bred. Men da kan det være greit å ha muligheten til å visualisere dette for å sehvordan det blir i rommet. 0 Siter
punkyB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 Jeg er stor gutt og klarer å prate for meg selv, takk. :-) Vil det si at du ikke stiller opp?????!!!???? *lettere skuffet* 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Takk for linker begge to, jeg får ikke sett på de her fra jobben :-) Jeg vet sånnca. hvilken peis jeg skal ha - noe slikt http://www.finn.no/finn/realestate/viewpicture?id=3550881&picture=advek20022898011200_200228912.jpg&alt= Men den skal være litt høyere den øverste biten av peisen pga. avtrekk - enten blir den ca. 70 cm høy eller så går den opp til taket. Så vet jeg ikke helt hvor bred jeg skal ha den . Den går ca. 70 cm ut men jeg vil ha den kanskje 140 cm bred. Men da kan det være greit å ha muligheten til å visualisere dette for å sehvordan det blir i rommet. Pappmodell ? :-) 0 Siter
punkyB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 Pappmodell ? :-) Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - et 3d program som viser hvordan det blir. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - et 3d program som viser hvordan det blir. Så-så :-)Jeg syns det var et godt forslag. Men jeg tror du kommer langt med et vanlig tegneprogram og et bilde av rommet når den skal være såpass firkanta og hvit ? 0 Siter
punkyB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 Så-så :-)Jeg syns det var et godt forslag. Men jeg tror du kommer langt med et vanlig tegneprogram og et bilde av rommet når den skal være såpass firkanta og hvit ? Det er ikke noe problem for murern å lage den - er mest for hjelp til meg i prosessen med å bestemme meg for hvordan jeg vil ha den. Har du svaret så kan du jo godt komme med det *S* 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Det er ikke noe problem for murern å lage den - er mest for hjelp til meg i prosessen med å bestemme meg for hvordan jeg vil ha den. Har du svaret så kan du jo godt komme med det *S* Det skal være lett å tegne med f eks PSP. De proffe CADprogrammene er litt kinkige å lære da. 0 Siter
conan Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Vil det si at du ikke stiller opp?????!!!???? *lettere skuffet* Jeg tegner gjerne en peis for deg jeg, så ta ikke den... :-D 0 Siter
punkyB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 Jeg tegner gjerne en peis for deg jeg, så ta ikke den... :-D Hjelp meg med å bestemme meg da. Den skal stå på en vegg som er 165 cm bred. Peisen vil gå 70 cm ut - jeg lurer på å ha den hele 140 cm bred - og gå opp til taket. Dvs. 'kappen' - den øverste biten på peisen på bildet går helt opp - istedenfor ca. 30 cm som den gjør nå. Alternativet er å ha den ca. 70 cm . Siden jeg vil ha den helt opp til taket så tenker jeg at den må være lit bred også. Hva sier du ? 0 Siter
conan Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Hjelp meg med å bestemme meg da. Den skal stå på en vegg som er 165 cm bred. Peisen vil gå 70 cm ut - jeg lurer på å ha den hele 140 cm bred - og gå opp til taket. Dvs. 'kappen' - den øverste biten på peisen på bildet går helt opp - istedenfor ca. 30 cm som den gjør nå. Alternativet er å ha den ca. 70 cm . Siden jeg vil ha den helt opp til taket så tenker jeg at den må være lit bred også. Hva sier du ? Jeg tror nesten jeg bør se dette rommet som peisen skal være i, for å kunne uttale meg fornuftig... :-) 0 Siter
punkyB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 Jeg tror nesten jeg bør se dette rommet som peisen skal være i, for å kunne uttale meg fornuftig... :-) Ja selvfølgelig - skal du kunne gi et kvalifisert svar på problemstillingen ..... 8 i kveld - passer det ? 0 Siter
conan Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Ja selvfølgelig - skal du kunne gi et kvalifisert svar på problemstillingen ..... 8 i kveld - passer det ? Ok, jeg tar med isbjørnskinnet slik at det blir lettere å forestille seg hvordan deg blir.. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.