birdie Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Sliter litt med å få til sjonglering av ulike skriftstørrelser på en og samme side. I stilarket mitt har jeg fontklassene td, p (de to er like), linker, header og meny. Jeg har alt i tabell. Dersom det kun er en bolk med tekst i en celle er det jo greit, da setter jeg tekstklassen som "span class" evt. inne i "a href"-tagen dersom den skal skille seg fra standard td. Men dersom det er flere avsnitt inne i én celle? Kan det stemme at "p" overstyrer en ren "span class"-tag? Kan i så fall tekstklassen oppgis inne i "p"-tagen? Eller må jeg bruke dobbel "br" dersom jeg ønsker luft i en celle? Eller er det rett og slett ingen vits i å ha opplysninger for "p" i stilarket? 0 Siter
birdie Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 Det er ikke så dumt å tenke litt... :oP Det enkleste er å ta vekk opplysninger for "p" i stilarket, sant? Smør på flesk og alt det der? Så lenge all tekst uansett befinner seg inne i en "td", mener jeg..? 0 Siter
citoyen Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Det er ikke så dumt å tenke litt... :oP Det enkleste er å ta vekk opplysninger for "p" i stilarket, sant? Smør på flesk og alt det der? Så lenge all tekst uansett befinner seg inne i en "td", mener jeg..? P er en strukturell tag. Når du har til hensikt å bruke CSS til design (slik du tydeligvis har så lønner det seg å innføre skillet fullstendig. Slik sparer man seg for en del inkonsistens og forvirring. Bruk altså HTML-tags kun til logisk struktur i dokumentet. Er det et avsnitt (paragraph) så bruker du , er det ikke et avsnitt, så bruker du ikke . Så enkelt kan det være 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.