Gå til innhold

menneskers lukter, og forhold

Anbefalte innlegg

Jeg leste engang, at hvis man synes sin parntner lukter godt, så passer man bra sammen, synes man at hverandre lukter vondt passer man dårlig sammen. Dette var visst naturens måte å sette sammen individer på slik at avkommet skulle bli friskt osv..

Noen som vet noe mer om dette?

Jeg har vært sammen med min kjære en god stund, men etterhvert synes jeg at han har fått dårlig ånde (ikke le).

Før luktet hele han kjempegodt, det gjør han fortsatt, bortsett fra ånden!

Jeg vet det ikke er noe han spiser, eller at han pusser tennene dårlig eller sjelden som har noe å si. Han har ikke forandret livsstil eller vaner noe særlig siden vi ble sammen.

Betyr dette kanskje at vi utvikler oss fra hverandre?

Betyr det at vi kanskje ikke passer sammen "genetisk"..?

Det var jo ikke sånn før, det ble sånn for ca et par måneder siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90206-menneskers-lukter-og-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ånden har nok noe å si den og, det er jeg sikker på.

Ja, men ånden kan jo variere. Folk kan f. eks. ha fordøyelsesproblemer en periode eller slanke seg (spise lite) eller noe annet som kan gi dårlig ånde.

Selve kroppslukten - den som sitter i skjorta han brukte i går - er mer konstant.

Og jeg tror vi er som hundene, vi lukter på mulige partnere før vi bestemmer oss. Men vi snuser dem ikke i ræva, da.

Ulv I Faarikaal

Ja, men ånden kan jo variere. Folk kan f. eks. ha fordøyelsesproblemer en periode eller slanke seg (spise lite) eller noe annet som kan gi dårlig ånde.

Selve kroppslukten - den som sitter i skjorta han brukte i går - er mer konstant.

Og jeg tror vi er som hundene, vi lukter på mulige partnere før vi bestemmer oss. Men vi snuser dem ikke i ræva, da.

Jeg snuser i rompa, og så uler jeg mot månen og sikler og logrer med halen.

Hehe! Bra sagt.. :)

Jeg snuser i rompa, og så uler jeg mot månen og sikler og logrer med halen.

Da er du ordentlig søt, kan jeg tenke meg. Kjekk ulv, Babette klappe. Ikke bite, så, så.

Men a propos lukter: Det lukter helt for jævlig når man lager fårikål. Og smaker så godt...

Han var nettopp der, men de fant ikke noe hull. Tannstein kanskje.. :-/

Uansett årsak vil det kunne hjelpe med sinktabletter. Flytende klorofyll er også bra mot dårlig ånde. Begge tingene kan kjøpes på helsekostforretning. Noen får dårlig ånde av melk og melkeprodukter og har nytte av å kutte ut dette.

Dårlig ånde kan komme fra munnhule/tenner eller fra magen. Å pusse tungen, hvis det er belegg på den, er også et tips. Hvis det lukter surt, er det tenkelig at problemet kan stamme fra magen (syre). Bihulebetennelse kan også gi dårlig ånde, tror jeg.

Annonse

Uansett årsak vil det kunne hjelpe med sinktabletter. Flytende klorofyll er også bra mot dårlig ånde. Begge tingene kan kjøpes på helsekostforretning. Noen får dårlig ånde av melk og melkeprodukter og har nytte av å kutte ut dette.

Dårlig ånde kan komme fra munnhule/tenner eller fra magen. Å pusse tungen, hvis det er belegg på den, er også et tips. Hvis det lukter surt, er det tenkelig at problemet kan stamme fra magen (syre). Bihulebetennelse kan også gi dårlig ånde, tror jeg.

Det må nok være sinkmangel, han har hvite "flekker" på neglene, som ikke kommer av slag mot neglene... det kan tyde på sinkmangel, så det er nok det som er saken. Trodde ikke det kunne påvirke ånde :)

Takk for svar!

Vennlig hilsen

Knekkebrød

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...