Gå til innhold

Feriepenger

Anbefalte innlegg

Gjest dumihodet
Skrevet

Hvordan finner jeg ut hvor mye jeg får utbetalt i feriepenger?

Skrevet

Feriepengene er 10,2 % av din bruttoinntekt året før.

Skrevet

Feriepengene er 10,2 % av din bruttoinntekt året før.

Er det ikke 12 % da? I hvert fall hvis man har 5 ferieuker..?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Står det ikke feriepengegrunnlag på lønnsslippen din?

Feriepenger er merenn 10.2 %, men neimen om jeg husker hvor mye.

Skrevet

Jo, selvsagt. Jeg glemte at det er 5 ferieuker nå. :-)

Skrevet

Det skal stå på lønnsslippen din, det. "Feriepengegrunnlag". Se på lønnsslippen for desember.

Hos oss står det ferdig utregnet, men hos noen må man selv regne ut. Er det ikke 11,5 % ??

Skrevet

Det er som AkkOgVe sier; 12% hvis du har 5 ferieuker.

Du regner altså 12% av det som på lønnsslippen (årsoppgaven event.) kalles for Feriepengegrunnlag.

Det er ikke nødvendigvis det samme som brutto lønn, da ikke alt inngår i Feriepengegrunnlaget:-)

Skrevet

Er ikke alle som har 5 ferieuker....10.2% er det lovpålagte. Men det stemmer at det er 12% for de som er så heldige å ha 5 ferieuker ja.

Skrevet

Jobber du i det offentlige, er organisert, har en avtale om 5 ferieuker eller rett og slett har en grei arbeidsgiver, så har du 12%. Hvis ikke 10.2%, lønns og trekk oppgavene skulle ha vært sendt ut senest i går, og der står det feriepengegrunnlag og opptjente feriepenger. (Da kan du jo regne deg fram til hvor mange prosent du har)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...