Gjest dimi Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei! Dere må hjelpe meg. På fredag brant tørktrommel'n vår, om jeg dro ut for å handle en ny en. Vi har tørketrommel'n stående på kjøkkenet - så mitt krav til nykjøpet, var at den skulle være stillegående. Den er slett ikke så stille som jeg forventet. Vår 15 år gamle arve-trommel var mye stillere, enn nyanskaffelsen:( Dette sa jeg til selgeren, da jeg snakket med ham på tlf i går. Han avfeide meg med at det er en bra trommel til 6.000,- jeg hadde kjøpt (den tørker tøyet godt, det skal'n ha, men det forventer man også til den prisen.). Jeg sa også at teksten på den avanserte trommel'n er på dansk, og at jeg ønska norsk teskt. Det følger med tekst-strimler på forskjellig språk. Denne "strimmelen skal plasseres riktig under et plastdeksel. -Dette måtte jeg ikke knote med på egen hånd, plastdekselet kunne knekke (det var jo det jeg sa til HAM, så forteller han det til MEG! -Nei, fortsetter han, du kan lime den norske teksten OVER plastdekselet, hvis ikke må han sende en servicemann for å se på saken (les; en utgift for ham). Jeg står på mitt, jeg vil ha det ordentlig, nemlig! Jeg kjøpte også en micro i samma slengen. Og betalte forresten 500,- for å få tingene frakta hjem, fredag kveld. Micro'n var skada, jeg ringte og varsla, straks jeg hadde pakka den ut. De beklaget at de ikke hadde kapasitet til å bringe meg en ny før mandag (i går) - men jeg kunne få en ny en samme kveld, om jeg hentet den selv. (Poenget med 500,- i frakt.) Forbanna over micro'n, dro jeg ned til butikken fredag kveld, men det viste seg at jeg måtte returnere uten ny micro, fordi alle de andre micro'ene av samma sort hadde omtrent samma skade (pallefall?) I kveld har jeg også tørka klær. Og resttidsanviseren ble stående på 19 min. i ca 25 minutter. Noe må være feil, ikke sant? Og hele poenget med resttidsanviser er jo borte, hvis den ikke fungerer. Jeg er såååå misfornøyd med dette kjøpet, at selgeren er arrogant, og at han ikke har ringt meg angående micro'n og servicemannen i dag, at jeg tror jeg snart sprekker av sinne! Luka på trommelen var dessuten brennvarm i kveld! Hva sier kjøpsloven? Kan jeg heve kjøpet av trommelen? Kan jeg kreve tilbake noe av fraktkostnadene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90246-angrefrist-fortvilet-om-et-t%C3%B8rketrommelkj%C3%B8p/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei, Hvor kjøpte du den? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90246-angrefrist-fortvilet-om-et-t%C3%B8rketrommelkj%C3%B8p/#findComment-495599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dimi Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei, Hvor kjøpte du den? Med vennlig hilsen ExpertBonus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90246-angrefrist-fortvilet-om-et-t%C3%B8rketrommelkj%C3%B8p/#findComment-495604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snooker Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Det beste du kan gjøre er å ringe forbrukerkontoret i fylket ditt og be om råd. Ut over det, så må du ikke fire en tomme overfor selgeren. Gir du først litt etter, så blir det vanskeligere å få aksept for ditt syn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90246-angrefrist-fortvilet-om-et-t%C3%B8rketrommelkj%C3%B8p/#findComment-495612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Dette skal du bare klage på - du har garanti på kjøpet, og de har ikke en gang lov til å prøve å nekte deg å heve kjøpet. Gjør de det, har du Forbrukerombudet i ryggen Jeg ville gått tilbake med det samme. Var det Lefdal, forresten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90246-angrefrist-fortvilet-om-et-t%C3%B8rketrommelkj%C3%B8p/#findComment-495683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg skal svare på noen av spørsmålene dine. Først overskriften; "Angrefrist". Du har ingen angrefrist ved denne type kjøp. Du oppsøkte butikken - det var ikke snakk om salg utenfor selgers ordinære forretningsadresse - dermed gjelder ikke angrefristloven. Støy: Jeg tviler på at skuffelsen i forhold til støy gir deg noen hevingsadgang. Du har en undersøkelsesplikt som du kanskje ikke oppfylte i butikken. Selv om selger sier den støyer lite (og du sier mye), så er jo det en høyst subjektiv opplevelse, ihvertfall når du relaterer det til din tidligere trommel. Tror derfor ikke du kommer noen vei mht støyen. Når det gjelder andre momenter du er misfornøyd med, får du reklamere. Du har ingen umiddelbar hevingsadgang, men selgers plikter i forhold til retting/omlevering og bruk av tid er betydelig skjerpet i den nye forbrukerkjøpsloven. Se §§26-33 i loven. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-20020621-034.html&dep=alle&emne=forbrukerkj%d8p& 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90246-angrefrist-fortvilet-om-et-t%C3%B8rketrommelkj%C3%B8p/#findComment-495880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.