knekkebrød Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvor kan man få dreads, billig og bra? Noen her inne som har erfaringer med dreads? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90260-dreads/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Tror det er temmelig dyrt jeg, samme hvor du går hen. Om du da ikke finner en plass hvor lærlingmodeller søkes... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90260-dreads/#findComment-495691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Tror det skal godt gjøres å komme unna med mindre enn et par tusen (som var summen jeg selv betalte for et år siden og da fikk jeg det kjempebillig siden de som gjorde det var lærlinger). Det beste er vel å sjekke www.dreadheadhq.com eller www.knottyboy.com. Der har de fine instruksjoner på hvordan man gjøre det selv. Få noen venner til å gjøre det. Erfaring? Ja. Hva vil du vite? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90260-dreads/#findComment-495722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
knekkebrød Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Tror det skal godt gjøres å komme unna med mindre enn et par tusen (som var summen jeg selv betalte for et år siden og da fikk jeg det kjempebillig siden de som gjorde det var lærlinger). Det beste er vel å sjekke www.dreadheadhq.com eller www.knottyboy.com. Der har de fine instruksjoner på hvordan man gjøre det selv. Få noen venner til å gjøre det. Erfaring? Ja. Hva vil du vite? Jeg vil vite om hvordan det er å vaske håret og tørke det, hvordan det er når det vokser ut, om man kan evnt farge det og om man MÅ klippe av hele "parykken" når det skal bli normalt igjen, og slike enkle detaljer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90260-dreads/#findComment-495741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg vil vite om hvordan det er å vaske håret og tørke det, hvordan det er når det vokser ut, om man kan evnt farge det og om man MÅ klippe av hele "parykken" når det skal bli normalt igjen, og slike enkle detaljer Du må klippe av alt ja... Det kjem litt an på kor lenge du har latt det vekse, og om håret nærast skallen er veldig samanfiltra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90260-dreads/#findComment-495747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg vil vite om hvordan det er å vaske håret og tørke det, hvordan det er når det vokser ut, om man kan evnt farge det og om man MÅ klippe av hele "parykken" når det skal bli normalt igjen, og slike enkle detaljer Du vasker håret som normalt. Dog, det anbefales å ikke vaske det på et par uker etter du har fått dem (jeg klarte å holde ut i ei uke. men sju dager med masse voks i håret var døden. og det klødde. nye dreads klør ofte. veldig). Noen går til og med så langt som å si at du bør vente flere MÅNEDER med å vaske, men det ser jeg ærlig talt ikke vitsen med. Mine overlevde ialelfall. Etter å ha vaska kan du tørke dem sånn nogenlunde med føner eller bare la det lufttørke. Det som er viktig er å få skvist ut så mye vann som overhodet mulig. Hvis du går med våte dreads kan det danne seg mugg inni dem. Når jeg har dusja, skviser jeg håret først før jeg rister på hodet til jeg nesten går i bakken, hehe. De pleier å være fuktige i et døgn ca, men det gjør ikke noe. Tror det skal litt til å få tørka dem HELT. Ialelfall når du har hatt dem en stund. Du kan trygt farge dem. Men du burde vente til de er en del måneder gamle sånn at de har "satt" seg litt. Du MÅ ikke klippe av hele parykken. Har ei venninne som nettop har børsta ut dreadsene sine (etter å ha hatt dem i mange år). Det tok mange UKER. Og håret ble veldig slitt og tynt (hun beholdte elleve stk sånn at det ikke skulle se så alt for tynt ut). JEG kommer iallefall til å klippe meg den dagen jeg går lei. Du kan la det være igjen 5-10 cm, så burde det gå "greit" å børste ut resten (jeg har aldri prøvd da, så jeg kan ikke garantere det) Det du må huske, er at håret kan se helt forjævlig ut de første ukene og til og med månedene. Først nå, ett år etter jeg fikk dem, begynner jeg å bli fornøyd. Også dette med kløe da. De første ukene var forferdelig! Har ei (anna) venninnne som skaffa seg dreads nylig, og hun endte med å gre dem ut igjen fordi det klødde så sinnsykt (hvis du skaffer dreads og er misfornøyd går det rimelig greit å gre dem ut igjen på et tidlig stadium. vil anbefale å vaske håret med maaasse balsam først. og jeg regner med håret vil være litt slitt) Det høres ut som et slit. Jeg var skikkelig i tvil først, for det virka som om det var så masse jeg måtte gjøre for at håret skulle holde seg. Det ER ikke så ille. I begynnelsen må du vokse masse for at de skal holde seg sammen (tar minst en måneds tid før de begynner å "modnes"), det er litt slitsomt. Voksing og rulling (du tar hver dreads og ruller dem i håndflaten for å holde dem runde og pene) veldig ofte og spesielt etter man har dusja. Det anbefales overalt på dreads- sider å bruke "spesialsjampoer" (disse skal være uten både det ene og det andre og hjelpe til med "modninga" og slikt). Jeg kjøpte sånn sjampo i begynnelsen (måtte bestille fra usa. dyrt) fordi jeg var overbevist om at alt ville gå gæli hvis jeg brukte vanlig sjampo. Dette tror jeg ikke no på lenger, så nå bruker jeg vanlig sjampo og har ikke tatt noen skade av det. MEN, når de først har begynt å komme seg. Og begynner å bli faste og fine. Så er det utrolig lite "vedlikehold" som skal til. Jeg har helt slutta med voks (det anbefales visst å vokse en gang iblandt selv etter at dreadsene er "modne", men så lenge håret føles bra, gidder jeg bare ikke. Er så stress med alt det gugget i håret). Jeg gjør stort sett ingenting faktisk. Ikke bevisst iallefall. Det blir liksom til at man sitter og ruller og tvinner håret ubevisst, og det er bare bra. Ellers så vasker jeg det et par ganger i uka. Når det er nyvaska pleier jeg å rulle hver dread. That's it. Oh, og apropo voks. Så er bivoks best. "Vanlige" vokser er fulle av ... uhh... nå sto det helt stille her.. no vaselingreier iallefall. Dette kan i verste fall føre til at håret bruker lengre tid på å "floke" seg, så bivoks er det beste alternativet. Selv bestilte jeg også dette fra internett (er ett år siden, og jeg har enda halve boksen igjen), for jeg kunne ikke finne noe anna enn bivoksPLATER der jeg bodde. Ei venninne av meg kjøpte sånne plater og smelta voksen inn i håret med hårtang. Det går også an. Tjah... var det no mer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90260-dreads/#findComment-495826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.