Gå til innhold

kneskade

katr

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 22 år som har et problem med det høyre kneet.

For 2 år siden var jeg innblandet i en bilulykke. I ettertid ble det sagt at det mest sannsynlig var en vridning av kneet mot høyre. Det gjorde veldig vondt der og da, men gikk fort over til at jeg ikke kjente noen smerte foruten når jeg belastet kneet. 4 mnd sener ble jeg operert fordi jeg av og til hadde en følelse av at kneet låste seg. Da ble det kun gjort en tiljevning av menisken.

Nå nesten 2 år senere har jeg fortsatt problemer med kneet. Smertene varierer fra framsiden av kneet på høyre side og til innsiden av kneet.

Har tatt MR for 5 mnd siden, der viste det seg at det kun var betennelse i leddbånd, og ble henvist til fysioterapaut.

Han sier at det er noe galt med det fremre korsbåndet, har vist for stor bevegelighet, og han mener at det er grunnen til at jeg ofte får betennelse.

Fastlegen min mener også at det kan være noe galt med korsbåndet og ble derfor henvist til kir på nytt. Denne legen mente at det kunne være menisken, men trodde ikke at det var korsbåndet. Han satte meg i midlertid opp på operasjon som jeg fortsatt sitter å venter på å fastsatt.

Men jeg har ikke skaddet kneet mer enn den første gangen... Så hvorfor så de ikke at det var noe galt da de operete første gang?

Og MR som ikke viste noen tegn på skade.

Og vet du hvor lang tid det tar før man får brev fra sykehuset om dato for operasjon?? Har ventet i snart 4 mnd...

Er litt utolmodig siden jeg tar grunnfag kroppsøving..

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-katr.

Slik er det nok dessverre av og til at man " henger seg opp" i det man først finner, dvs. denne gangen menisk-skaden, og kanskje ikke vektlegger andre funn (dvs. korsbåndet). Det siste kan skyldes at man ikke trodde at korsbåndskaden skulle gi deg noe problemer i fremtiden, men det har det jo blitt til. Ellers vil jeg si at den videre oppfølging har vært ganske så mønstergyldig.

Og så til ventetiden for ny operativ behandling. 4 mndr. uten å høre noe, er i det meste laget. Ring til sykehuset for å snakke med den som har med ventelistene å gjøre. Er det fortsatt lang ventetid, så kan legen din sjekke med andre sykehus. Idag er dette nemlig mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...