Gå til innhold

frokostblandinger

Anbefalte innlegg

girl-next-door
Skrevet

Jeg har begynt å spise frokostblandinger til frokost istedet for brødskiver. Synes det er en bra start på dagen!

Men jeg lurer på om dette virkelig er mer sunt enn brød?

Skulle gjerne ha gått ned noen kilo.....

Jeg spiser forskjellige typer (corn flakes, kellogs spesial k, cheerios, quaker, bran flakes osv...) Spiser vanligvis to porsjoner med skummet melk.....

Skrevet

Disse inneholder masse sukker. OG er sannsynligvis ikke noe lurt å bytte ut med brød. Selv spiser jeg den som heter Fitness, ikke fordi jeg tror jeg blir slank, men fordi jeg ikke orker brød om morgenen.

Da kan jeg kun spise 40 gram, og det er IKKE mye, en kjempestor neve kanskje. Med to spiseskjeer lett syltetøy og ca. 2,5 dl. skummet melk, er dette ca. 320 kcal. Som er et "normalt" kalori inntak på morgenen om man ønsker å gå litt ned i vekt.

Skrevet

Velg de kornblandingene som er uten tilsetninger av sukker, så skulle det gå bra. Du nevnte Cheerios, og det er "fy", masse sukker.

Sjekk pakningenes innholdsfortegnelse, og finn dine favoritter.

Jeg er veldig glad i Havrefras, jeg:-)

Gjest mett og god
Skrevet

Jeg fant en frokostblanding på EuroPris (av alle steder) som er knallgod! De har to varianter, en med peanøtter og cashew(jeg synes den er best) og en med frukt. Den med nøtter har bare 260 cal. per 100 gram og det er lite.

Jeg pleier å la den stå en stund i melka slik at kornene blir mykere. Dette er bare snadder. Anbefales!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...