Gå til innhold

Trenger treningsråd fra erfarne!

Gjest NotFitYet

Anbefalte innlegg

Gjest NotFitYet

Jente, 33 år, 1.70/78 kg.

Spiser ca 1500-1800 kcal. Ammer litt.

Trener 2 g/uka med vekter, samt før frokost gåtur/sykling x 1-2/uka.(Alt etter hvor god tid jeg har)

Nå lurer jeg på: Jeg vil se mest mulig fremgang på kortest mulig tid (tenker på muskeltilvekst/rumpa opp!:-) og bør jeg da trene:

15 rep x 3-4 sett

eller

6-8 rep x 3-4 sett?

Jeg vil prøve å bruke så tung belastning, at uansett måte, så vil siste rep være max jeg greier.

Tar proteintilskudd etter trening.

Takker for råd.

PS! Vil selvsagt også minske fettprosenten/"krympe" meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo faktisk anpå hvor godt trent du er når du skal velge hvilke reps nivå du skal ligge på. Sånn ut i fra det jeg kan lese virker det som om du har litt peiling. Jeg ville nok lagt meg på rundt 10-12 reps og heller gått ned til 6-8 reps etterhvert. Det er i så fall ekstremt viktig å ha riktig teknikk når du kjører tungt! Du har også en helt korrekt holdning med tanke på muskeltilvekst og trening. Kjør alltid settet helt ut til du ikke klarer flere reps men alltid 100% strikt form, det er svært viktig.

Treningsforum | http://www.treningsforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...