Gå til innhold

F.U.: Hva skal barnet hete?

Gjest Spirea & Ørkenvandreren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• conan

13

• Spirea

10

• flisa

8

• SierDuDet

5

Mest aktive i denne tråden

Ville iallefall ikke valgt et 20 på topp navn. Sara, Emilie, Emma osv. Syntes Agnethe, Siren, Kristiane, Eirun er fine navn!

Irene burde dere kalle barnet...

Navnet betyr fred og den første kjente som hadde dette navnet var Martyrten Irene fra Oldtiden Hellas.... Latinsk til og med!

Annonse

Blander meg inn litt her også :-)

Eirin,Vilde,Katrine,Line,Maria,Hege,Nina eller hva med Janette (dropp sj-lyden...blir så fjortis *s*)

Lykke til med begivenheten :-)

Du mener at man skal uttale navnet Janett og ikke Sjanett? Ikke for det, det er like grusomt uansett.

Personlig liker jeg de gamle norrøne navnene som f.eks. Kristin eller Margrethe. Jeg har lite sans for moderne navn og synes vi skal være stolt av vår navnearv. Frøya og Thora er kanskje for uvanlig, men flotte navn.

Jeg kjenner til tre små jenter som heter Tora og to som heter Frøya.

Navnene var kanskje uvanlige da "vi" var små, men sånt har en tendens til å endre seg litt...

Ellers er jeg jo enige i at navnene er fine! Jeg skulle faktisk selv hett Tora, det hadde vært mye bedre enn det jeg endte opp med. Men nok om det:-)

Annonse

Jo, Seline, eller Celine er normale navn.

Helene var ok, men så fikk jeg litt dårlige assosiasjoner til en med det navnet, og jaggu så var det plutselig ikke så kult lenger.

Ditt navn er for øvrig heller ikke så gæli! Mitt er derimot ganske gæli, synes jeg. I hvert fall på gutter, og jeg vil tro det er enda verre på jenter.

Tror ikke navnet ditt er så ille, jeg...

Kanskje ikke på meg. Jeg har lissom vendt meg til det, og det er for øvrig et veldig normalt navn, men jenter med mitt navn ville nok sliti med å få seg dater.

He, he! Ja, hvis du har et GUTTEnavn, ville det sikkert høres merkelig ut på ei jente - men alt er (u)mulig?

He, he! Ja, hvis du har et GUTTEnavn, ville det sikkert høres merkelig ut på ei jente - men alt er (u)mulig?

Det er så meget som er mulig om dagen, at man aldri skal si at ting ikke er mulig. Så mulig er det ikke umulig at det er.

Nå må det også sies at når man ser på navnforslag her på dol, så kan man nok gå ut fra at enkelte er såpass tilbakestående at de jo også ville kalt jentene sine for Roger, Ole og Henrik.

Så alt er mulig.

Blander meg inn litt her også :-)

Eirin,Vilde,Katrine,Line,Maria,Hege,Nina eller hva med Janette (dropp sj-lyden...blir så fjortis *s*)

Lykke til med begivenheten :-)

Janette, uttalt med j-lyd?!? *grøss* Det blir muligens ikke fjortiss lenger, men det blir harry istedet. Omtrent som å kalle ungen sin for Cindy eller Barbie.

Janette kommer jo av Jeanette, og da uttales det jo med SJ-lyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...