Gå til innhold

F.U.: Hva skal barnet hete?

Gjest Spirea & Ørkenvandreren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• conan

13

• Spirea

10

• flisa

8

• SierDuDet

5

Mest aktive i denne tråden

Spør heller Herr om det. Har han baller til å utlevere hvor han plasserer satsen hen, har han sikkert også guts nok til å innrømme hvor lenge omgivelsene har blitt holdt for narr. Snakker om... *s*

Jeg tror ikke han var helt oppriktig mht satsplasseringen... :-)

Annonse

Jeg tviler på at han har Skyttermerket i bronse, sølv og gull.... :-)

Næsj... men han har to obskøne Ferdinand Finne skulpturer i barskapet... Har du skytemerke du da? Jeg har jumboplass i julegrisstevne med 45 revolver. En lang serie lave treff i det siste som virker på en mann....

Næsj... men han har to obskøne Ferdinand Finne skulpturer i barskapet... Har du skytemerke du da? Jeg har jumboplass i julegrisstevne med 45 revolver. En lang serie lave treff i det siste som virker på en mann....

Jeg har selvfølgelig Skyttermerket i alle valører, og driver ikke og søler mine glædesdråper rundt om kring, men plasserer dem målrettet der de gjør størst nytte for seg. Ved begge anledninger har jeg fått full uttelling, nå senest i romjulen, da resultatet av min finsikting for andre gang meldte sin ankomst i denne verden.. :-)

Annonse

Gjest solblomsten

Det er så meget som er mulig om dagen, at man aldri skal si at ting ikke er mulig. Så mulig er det ikke umulig at det er.

Nå må det også sies at når man ser på navnforslag her på dol, så kan man nok gå ut fra at enkelte er såpass tilbakestående at de jo også ville kalt jentene sine for Roger, Ole og Henrik.

Så alt er mulig.

Mannnen min heter Roger, og selv etter 10 år synes jeg det navnet er så stygt at jeg kvier meg for å fortelle hva han heter, eller rope på han ute.

Andre stygge navn er Simen og Rasmus, kunne aldri vent meg til disse heller.

Personlig liker jeg de gamle norrøne navnene som f.eks. Kristin eller Margrethe. Jeg har lite sans for moderne navn og synes vi skal være stolt av vår navnearv. Frøya og Thora er kanskje for uvanlig, men flotte navn.

Jeg kommer fra Island og der er det vanlig å oppkalle barn etter slektninger eller primært besteforeldre. Thora er et vanlig navn i min familie, men skrives med spesiell bokstav istedenfor th Skrives med th utenfor Island fordi da blir det uttalt riktig på engelsk. Har en veninne som heter Freyja (den islandske versjonen av Frøya). Begge navnene er vanlige for meg og spesielt Thora. Kristin og Margret er noen av de vanligste jentenavnene eller var i hvert fall på midten av 1900-tallet i de 10 første plassene for jentenavn.

Likte forslagene dine dersom du tok så typiske islandske navn.

Det er så meget som er mulig om dagen, at man aldri skal si at ting ikke er mulig. Så mulig er det ikke umulig at det er.

Nå må det også sies at når man ser på navnforslag her på dol, så kan man nok gå ut fra at enkelte er såpass tilbakestående at de jo også ville kalt jentene sine for Roger, Ole og Henrik.

Så alt er mulig.

Heter du egentlig Roger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...