Gå til innhold

Tips om Sør-Amerika?

Anbefalte innlegg

Gjest reisefeber

Vi er et par som har tenkt oss på en tre ukers reise i juni/juli til Sør-Amerika, antakelig Peru eller Brasil.

Er det noen som har erfaringer/tips osv om hvor i disse landene vi bør dra, og hvor mange dager vi ternger på disse stedene, og hvor og når vi bør bestille flybilletter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90361-tips-om-s%C3%B8r-amerika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har bodd i Brasil i flere år, og vært i Peru (Lima).

Hvis dere "bare" skal være vekke i 3 uker, så glem å besøke flere land. Dere kunne brukt 3 uker bare i Rio de Janeiro, og fremdeles kun sett halvparten. (Glem São Paulo - det er kun industri, og uinteressant for turister.)

Hvis jeg var dere ville jeg besøkt Rio halve tiden, og nord-øst Brasil (Salvador (Bahia) eller Natal (Rio Grande do Norte) resten. Husk at det er vinter i Rio; i NØ Brasil er det sommer hele året.

Hvis dere er spesielt "naturinteresserte" kan dere besøke Pantanal (våtmarks-områdene) eller Manaus (Amazonas) istedet for NØ Brasil.

Husk at distansene i Brasil er enorme - bare fra Rio til Natal tar over 3 timer med fly.

Et tips er øyen Fernando de Noronha, som ligger halvannen time med fly ut i Atlanterhavet fra Natal. Ettersom det er et naturreservat så er det litt komplisert å komme seg dit, men de som har vært der sier at det er verd det.

Snakker dere noe portugisisk (spansk til nød?) Hvis ikke ville jeg meldt meg på et av kursene som starter nå. Dere får 300 ganger mer ut av reisen, for det er svært mange som ikke snakker noe engelsk.

Med vennlig hilsen

• 3 måneder senere...

Hei, vi var på tre ukers ferie i Sør-Amerika sommeren 2001.

Startet i Ecuador, Kom til Quito og var der noen dager. Reiste med buss til en fjelllandsby på 3600 meters høyde som het Zumbahue. Reiste videre til Baños, stedet med de varme kildene.. Hadde en fantastisk sykkeltur på 6 timer der.. Mange flotte fossefall og nydelig natur.

Deretter flydde vi videre til La Paz i Bolivia,. tok så buss til Titakacasjøen i Peru, Så da sivøyene (en skikkelig turistfelle,. og reiste til en øy og overnattet hos lokalbefolkningen der.. Skikkelig gøy!

- andre fantastiske steder i Peru er Cusco, reis videre derfra til Inkabyen Macchu Pichu,Ta en trekkingtur eller ta toget helt frem. Du kan velge mellom 4 dagers tur eller 2 dagers tur som vi gjorde. Gikk da i fjellet på smale stier og det var en HELT UTROLIG opplevelse.

Pisco i Peru ved vestkysten dro vi også innom, foå å ha vært ved kysten liksom. Helt greit.. en severdighet er å reise med båt ut og se på dyrelivet...

og Lima selvfølgelig som siste stopp.

Har også vært i Colombia og Venezuela, og har ennå til gode å se Argentina og Chile.. Disse stedene er det greit å ta på vinterstid i Norge, fordi da er det sommer der nede..

Håper dere finner et interessant reisemål.

Et siste tips. Hvis dere bor i Oslo eller omegn så ta kontakt med

EXOTIC reisebyrå på Grünerløkka,. de kan gi dere massssse tips,

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...