Gå til innhold

Depoitumskonto, alternativer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Næhæ? Så sinnsykt sleipt da!

Jeg kan gjerne passe på penga dine jeg, Ulv. Jeg har gode skussmål. Jeg jobbet i bank da jeg var 5år og vi lekte politi og røver. Jeg blir ikke ranet mer, for nå har jeg vakthund.

:-)

Ha!

De penga kunne jeg bare levert rett på pøbben.

Vakthund ?

Hva gjør den ? Sleiker folk til de overgir seg ?

Ha!

De penga kunne jeg bare levert rett på pøbben.

Vakthund ?

Hva gjør den ? Sleiker folk til de overgir seg ?

Neinei! Jeg brukte visst feile argumenter der..*mumlemumle*

Den tar et godt ballegrep på hannkjønn på to bein mellom 1.70-1.90 da hun elsker tennisballer og høyden er i hodehøyde. Ikke verre enn det.

Ulv I Faarikaal

Neinei! Jeg brukte visst feile argumenter der..*mumlemumle*

Den tar et godt ballegrep på hannkjønn på to bein mellom 1.70-1.90 da hun elsker tennisballer og høyden er i hodehøyde. Ikke verre enn det.

Åneidu.

Det er nok bare en vaffellukt- og og twistlyddetektor.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nei, pølse.

Det minste meg på da jeg jobba på gatekjøkken og bikkjeskinnet til Surritassvakta fikk en eller to av utgåtte grillpølser eller en hamburger midt på natta. Bikkja dro som en hest for å komme tidsnok før jeg stengte, hun hadde nemlig en gang kommet for sent et par ganger og det glemte hun ikke nei.

Snodig sak. Min bank har aldri krevd ei krone i gebyr eller kostnader for en depositumskonto.

Bytt bank - om du kan.

Jeg veit at Leieboerforeningen har omtalt dette, men jeg finner det fanden ikke igjen på www.lbf.no.

Du bør kanskje vurdere å melde deg inn. Min erfaring tilsier at det er smart.

Ulv I Faarikaal

Snodig sak. Min bank har aldri krevd ei krone i gebyr eller kostnader for en depositumskonto.

Bytt bank - om du kan.

Jeg veit at Leieboerforeningen har omtalt dette, men jeg finner det fanden ikke igjen på www.lbf.no.

Du bør kanskje vurdere å melde deg inn. Min erfaring tilsier at det er smart.

Hvilken bank er gratis ?

Ulv I Faarikaal

Hvilken bank er gratis ?

I forarbeidene til den nye husleieloven står det at UTLEIER skal dekke evt gebyr for opprettelse av depositumskonto. Der sparte jeg kr 750 gitt. Antagelig fordi det er utleiers krav og sikkerhet.

En annen ting er at banken også skal ha 2% uttaksgebyr.

Annonse

Hvilken bank er gratis ?

Jeg har i mange år hatt dep.konto i http://www.selbusparebank.no og har aldri betalt ett øre i noen gebyrer.

Heller ikke ved endring, dvs når jeg har flyttet og endret utleiers navn.

Men - som du har finni ut - det er utleier som skal dekke disse kostnadene. Så da har det vel ikke så mye å si, uansett.

Ulv I Faarikaal

Jeg har i mange år hatt dep.konto i http://www.selbusparebank.no og har aldri betalt ett øre i noen gebyrer.

Heller ikke ved endring, dvs når jeg har flyttet og endret utleiers navn.

Men - som du har finni ut - det er utleier som skal dekke disse kostnadene. Så da har det vel ikke så mye å si, uansett.

Kompisen skal leie ut ei "brakke", og vil spare penger. Han ville ikke ta sosialgaranti som sikkerhet i stedet for depositum, og det ble tatt ille opp av en fyr. Sosislgarantien dekker kun husleie, ikke skader og andre utgifter til vasking osv. Det var ikke så interessant. Heller ikke jusstudenten som kom rekende med sin egen kontrakt. Jeg råda han til ikke å ta inn jusstudenter i det hele tatt.

Kompisen skal leie ut ei "brakke", og vil spare penger. Han ville ikke ta sosialgaranti som sikkerhet i stedet for depositum, og det ble tatt ille opp av en fyr. Sosislgarantien dekker kun husleie, ikke skader og andre utgifter til vasking osv. Det var ikke så interessant. Heller ikke jusstudenten som kom rekende med sin egen kontrakt. Jeg råda han til ikke å ta inn jusstudenter i det hele tatt.

Det med garanti fra sosialkontoret trur jeg ikke er noe problem - problement er vel heller at noen som har slik garanti ikke er "mors beste barn".

Husleiekonmtraktene er såvidt enslydende, iallefall standardkontrakene fra Huseiernes Landsforbund og Leieboerforeningen, så det er ett fett hvilken du bruker.

Ulv I Faarikaal

Det med garanti fra sosialkontoret trur jeg ikke er noe problem - problement er vel heller at noen som har slik garanti ikke er "mors beste barn".

Husleiekonmtraktene er såvidt enslydende, iallefall standardkontrakene fra Huseiernes Landsforbund og Leieboerforeningen, så det er ett fett hvilken du bruker.

Nettopp.

Jeg lurte på det med ulikheten i de to kontraktene. Jeg selv har leid ut med gammeldags husleiebok, funker bra det og.

Det minste meg på da jeg jobba på gatekjøkken og bikkjeskinnet til Surritassvakta fikk en eller to av utgåtte grillpølser eller en hamburger midt på natta. Bikkja dro som en hest for å komme tidsnok før jeg stengte, hun hadde nemlig en gang kommet for sent et par ganger og det glemte hun ikke nei.

Hehe, nei de glemmer sjelden mat! Min får pølse på Gardermoen hver gang vi skal ut å fly -og det minner hun meg på om jeg skulle glemme det.

Og ved Sognsvann er det fast stopp ved kiosken etter å ha gått en runde... Men der er det is som gjelder.

Ga henne en gang en Pin Up når hun var valp der. Jeg så bort i to sek. hvor hun derpå slukte isen med pinne og det hele. 10dgr senere spydde hun opp pinnen.. Men hun ble ikke mindre glad i is av den grunn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...