Gå til innhold

Knekkebrød -pasta, ris etc. v/slanking

bobby2

Anbefalte innlegg

Prøver å gå ned ca. 8 kg, uten å legge om kostholdet for mye. Kutter ut snop, store fete middager og cola.

Har byttet ut vanlig brød med knekkebrød, har det noe for seg??? Spiser jo egentlig mer av knekkebrød for å få samme metthetsfølelsen.

Begrenser inntaket betraktelig av karbohydrater, men ikke like mye som i dagens populære dietter, da jeg tror det er usunt

Prøver med en kombinasjon av lavere kaloriinntak og lavere karbohydratinntak - uten fanatisme. Kan dette gå?

Vet at det er mye karbohydrater i poteter, pasta og ris. Hva er likevel mest "gunstig"? Må ha varm middag hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mett og god

Ville heller satse på grovt brød istedetfor. Og da mener jeg *grovt* med så mye hele korn som mulig. Grovbrød med finmalt korn(som ser mørkt ut)funker ikke. Dansk/tysk rugbrød er veldig bra. Grove frokostblandinger uten sukker blir man mett av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank og fin

Ris og pasta er bedre enn poteter, og ris (natur-ris) er bedre enn vanlig pasta. Men det finnes også grov pasta som kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris og pasta er bedre enn poteter, og ris (natur-ris) er bedre enn vanlig pasta. Men det finnes også grov pasta som kan brukes.

Hei,

Og det finnes selvsagt grov ris/villris som også kan nytes.

Velbekomme:)

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ville heller satse på grovt brød istedetfor. Og da mener jeg *grovt* med så mye hele korn som mulig. Grovbrød med finmalt korn(som ser mørkt ut)funker ikke. Dansk/tysk rugbrød er veldig bra. Grove frokostblandinger uten sukker blir man mett av.

Frokostblandinger uten sukker eller annen søtning (honning etc) er det ikke mange av på markedet, men 4-korn er en av dem. (Husker ikke navnet på flere i farten). Les på innholdsdeklarasjonen, ikke bare kcal, men selve ingrediensene.

Syltetøy uten sukker finnes det også i handelen, evt. med redusert sukkermengde, om man trenger noen søtt på. Banan er også fint (men ikke i ubegrensede mengder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan regne ca 1,5 - 2 knekkebrød for hver brødskive. Det avhenger av hvilket merke/type knekkebrød man snakker om. Les også der på pakningen om du vil ha det som er grovest og evt. har færrest kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, ikke kast deg over alskens varianter av grapefrukt-dietten hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror alle disse vidunderdiettene er reinhekla kommerse påfunn.

Uansett hvordan man snur og vender på det handler vektredusering om følgende:

Redusere inntak av sukker og mettet fett (umettet fett som olivenolje er forsåvidt ikke mindre fetende, men ufattelig mye sunnere).

Ja-mat: Grovt brød, frukt, grønnsaker, ris, belgfrukter, fisk, magert kjøtt. Personlig har jeg ingen fordommer mot pasta (slik anti-karbohydratene har for tiden), det handler om hvilken saus som serveres til.

Sist, men ikke minst: Røre på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...