Gå til innhold

Litt flaut å jogge?

Anbefalte innlegg

Jeg er nok av den typen hvor folk ville fått seg en stor overraskelse (tror jeg) om jeg begynte å jogge. Føler det liksom på meg siden jeg omtrent aldri har gjort det. Kjenner de fleste naboene rundt her litt. Jeg veier nok også noen kg. for mye.

P.g.a jeg ikke liker tanken på at andre vil få seg en overraskelse, så synes jeg det er litt flaut å sette i gang. Andre som føler det på samme måte? Eller burde jeg ikke følt det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90439-litt-flaut-%C3%A5-jogge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noe på denna jorda du burde ta rennafart og drite i, så er det hva naboen og de som kjenner deg mener om ting du har lyst til å gjøre!

Har ikke folk anna å ta seg til enn å bry seg med sånt så er det de som burde få seg et liv...

Ut å løpe med seg :0)

Ulv I Faarikaal

Gjør som jeg: kjøp en magnetbremset ergometersykkel f eks til kr 1690, sett den foran TV'en og tråkk deg gjennom 30 min med ditt yndlingsprogram 3 ganger i uka. Begynn rolig og med lav belastning. Still opp belastningen og øk farten etter hvert. Hvis du har gjort riktig, skal bakbeina være temmelig gele når du går av og hjertet gå som en damphammer. Sykkel er en av de tre beste trimmetodene, men er absolutt den som går "dypest ned i hjerterota" som er din viktigste muskel.

Ulv I Faarikaal

Hvis det er noe på denna jorda du burde ta rennafart og drite i, så er det hva naboen og de som kjenner deg mener om ting du har lyst til å gjøre!

Har ikke folk anna å ta seg til enn å bry seg med sånt så er det de som burde få seg et liv...

Ut å løpe med seg :0)

Naboen min lo så han skreik da han så meg, men jeg sa jeg skulle komme med blomster til han på sykehuset likevel når hjertet hans svikta.

Annonse

Gjest Pricilla

Skjønner hva du mener.. jeg hater å jogge, så vil ikke det. Men vil gjerne trene på SATS, men tør ikke.. Noe så teit, men sant! Og grunnen til det er at det er så mange sporty og veltrente skrotter som glaner og ser rart på folk som meg som ikke orker noe, eller kan bruke apparatene riktig.

Vurderer nesten å ta noen drinker for å bli litt tøffere! ; ) Men en vakekr dag SKAL jeg trene på SATS jeg og... Bare jeg får samlet nok mot.. Hehe...

Skjønner hva du mener.. jeg hater å jogge, så vil ikke det. Men vil gjerne trene på SATS, men tør ikke.. Noe så teit, men sant! Og grunnen til det er at det er så mange sporty og veltrente skrotter som glaner og ser rart på folk som meg som ikke orker noe, eller kan bruke apparatene riktig.

Vurderer nesten å ta noen drinker for å bli litt tøffere! ; ) Men en vakekr dag SKAL jeg trene på SATS jeg og... Bare jeg får samlet nok mot.. Hehe...

Når du begynner på Sats får du en trener som viser deg hvordan apperatene virker , hvordan du bør begybnne , etc...

Pluss at på Sats ( i alle fall her) er de fleste ganske vanlige folk ;o)

Jeg liker heller ikke at alle naboene ser meg når jeg er ute og løper, derfor gjør jeg det enten på dagtid mens de er borte, eller på kvelden etter at det har blitt mørkt. Her jeg bor kjenner "alle" hverandre, i det minste vet de fleste hvem folk er.

Men på den andre side... det burde gi et ekstra push til å fortsette om det er noen som ser deg ;)

Go for it :)

Føler du det slik, kan du jo benytte det tidlige mørkets frembrudd på denne årstiden og jogge da. I skjul av mørket, kan du si:-)

Jeg tror alle jeg kjenner hadde ramlet av stolen, fått sjokk og/eller besvimt om JEG hadde begynt å jogge. Siden jeg ikke vil mine nærmeste så vondt, så lar jeg være.

*gjesp*

Gjest Surrealis

Sett deg i bilen og kjør til et sted hvor ingen kjenner deg, hvis det skulle være et problem. Evt. hvis du ikke har bil, kan du vel ta deg lange gåturer med et og annet joggeintervall innimellom.

Lykke til med joggingen/treningen. Du skal se det går lettere etter hvert! :-))

Gjest Surrealis

Gjør som jeg: kjøp en magnetbremset ergometersykkel f eks til kr 1690, sett den foran TV'en og tråkk deg gjennom 30 min med ditt yndlingsprogram 3 ganger i uka. Begynn rolig og med lav belastning. Still opp belastningen og øk farten etter hvert. Hvis du har gjort riktig, skal bakbeina være temmelig gele når du går av og hjertet gå som en damphammer. Sykkel er en av de tre beste trimmetodene, men er absolutt den som går "dypest ned i hjerterota" som er din viktigste muskel.

Hei. Egentlig en kjempegod ide. Men jeg ser mange som har prøvd dette med stor motivasjon i begynnelsen. Etterhvert står sykkelen bare i veien når det skal ses på TV...:-)))

mvh

Ulv I Faarikaal

Hei. Egentlig en kjempegod ide. Men jeg ser mange som har prøvd dette med stor motivasjon i begynnelsen. Etterhvert står sykkelen bare i veien når det skal ses på TV...:-)))

mvh

Motivasjon trengs uansett, jeg har sykla i et år på den jeg har nå. Jogging er ikke noe mer interessesant, men man kan jo ta med Walkman, eller bikkja (til naboen).

Annonse

Det er bare i hode ditt dette er ett problem. Det er ikke alle som gå på SATS som er topptrente. Det er folk i all slags form. Noen er helt utrente, noen er utrente og tykke, noen er godt trent og tykke, noen er godt trent og slanke. Med andre ord har du ikke noe å frykte i det hele tatt.

De som går der har jo ikke vært topptrent første gangen de heller.

Hvorfor ikke ta en prøvetime? Da ser du hvordan dette er. Du vil også få kyndig hjelp til apparatene, så det er ingen unnskyldning for å ikke sette i gang:-))

I løpet av neste uke bestemmer du deg for å prøve....ok?....:-))

Gjest Pricilla

Det er bare i hode ditt dette er ett problem. Det er ikke alle som gå på SATS som er topptrente. Det er folk i all slags form. Noen er helt utrente, noen er utrente og tykke, noen er godt trent og tykke, noen er godt trent og slanke. Med andre ord har du ikke noe å frykte i det hele tatt.

Hvorfor ikke ta en prøvetime? Da ser du hvordan dette er. Du vil også få kyndig hjelp til apparatene, så det er ingen unnskyldning for å ikke sette i gang:-))

Hei du! Veit at det ikke bare er topptrente der.. Men det er ikke så stor trøst når ejg er i ELENDIG form! ; ) Er jo litt flaut å være 21 år gammel og dårligere form enn en på 60 år. Men ett sted må man jo begynne! Er nok bare "ekkelt" i begynnelsen.. Er litt snål når det gejlder ting jeg ikke har gk\jort før. Skulle sett meg første gang jeg bowla.. var SÅ flau, men det var jo kjempemoro. Til og med første gang jeg skulle ta sol var jeg usikker.. Der er det ingen som ser på engang. Utrolig teit, men sånn er jeg..

Men jeg SKAL begynne.. Om ikke neste uke, så snart.. (Blakk)

Hei du! Veit at det ikke bare er topptrente der.. Men det er ikke så stor trøst når ejg er i ELENDIG form! ; ) Er jo litt flaut å være 21 år gammel og dårligere form enn en på 60 år. Men ett sted må man jo begynne! Er nok bare "ekkelt" i begynnelsen.. Er litt snål når det gejlder ting jeg ikke har gk\jort før. Skulle sett meg første gang jeg bowla.. var SÅ flau, men det var jo kjempemoro. Til og med første gang jeg skulle ta sol var jeg usikker.. Der er det ingen som ser på engang. Utrolig teit, men sånn er jeg..

Men jeg SKAL begynne.. Om ikke neste uke, så snart.. (Blakk)

De tankene du har rundt dette er du ikke alene om, de fleste har nok noe sånt i en eller annen sammenheng. Når det kommer til stykket så viser det seg at det ikke var noe å grue seg for likevel.

Jeg trener endel, nå har jeg stort sett trent på jobben, men har også vært innom SATS og andre treningsstudioer. Det er veldig mange som deg der, så du har ikke noe å frykte i det hele tatt. Mange som trener nesten uten vekter i begynnelsen. Ta en prøvetime, den er gratis, så ser du

hvordan det er.

Sett i gang så fort du klarer det økonomisk og hvisk til meg hvordan det gikk:-))

Sånn skal det lyde, mister.

Når det gjelder meg selv, har det aldri falt meg inn å tenke over hva andre mennesker måtte mene om min løping. Det gir jeg blanke i uansett. Det eneste problemet er at enkelte klager over at jeg ikke hilser ordentlig når jeg halser forbi dem. Og det er sant. Hvis jeg er sliten, orker jeg ikke mer enn å løfte en liten finger.

De som "besvimer" av andre som har begynt å trene er sikkert bare misunnelige.

Løper mrxx? Skal vi møtes på en glenne i skogen - svette og dyriske?

Sånn skal det lyde, mister.

Når det gjelder meg selv, har det aldri falt meg inn å tenke over hva andre mennesker måtte mene om min løping. Det gir jeg blanke i uansett. Det eneste problemet er at enkelte klager over at jeg ikke hilser ordentlig når jeg halser forbi dem. Og det er sant. Hvis jeg er sliten, orker jeg ikke mer enn å løfte en liten finger.

De som "besvimer" av andre som har begynt å trene er sikkert bare misunnelige.

Løper mrxx? Skal vi møtes på en glenne i skogen - svette og dyriske?

Hehe,...jeg jogger ikke,jeg liker det rett og slett ikke, fordi det tar for lang tid. Ikke nok med det, men jo mer jeg løper og jo bedre form jeg blir, jo lenger tid tar det.

Jeg trener vekter og har gjort det i mange år.

Men jeg blir gjerne med i glenna i skogen. Jeg likte den råe, svette og dyriske greia:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...