Gå til innhold

Feil i årsoppgave

Anbefalte innlegg

Gjest frilanser

Fikk årsoppgave fra et firma jeg gjorde et frilansoppdrag for i fjor. Det tok evigheter før jeg fikk pengene, og etter utallige purringer fikk jeg endelig pengene langt uti desember.

Oppdraget gjorde jeg sammen med en venninne som er selvstendig næringsdrivende, mens jeg er frilanser som de skal trekke skatt av. I og med at jeg skulle ha 2/3 deler av honoraret og min venninne 1/3 del, så stemte beløpet sånn nogenlunde med at de hadde trukket skatt på meg.

Nå som fikk årsoppgaven ser jeg at de ikke har betalt inn skatt, og at det har delt honoraret 50/50 på oss.

Hva skal vi da gjøre? Vi kan så klart ordne opp oss i mellom, men da blir det feil i min venninnes årsregnskap og det er jo en feil i innberetningen til vår oppdragsgiver.

Skal så klart ringe dem i morgen, men er det noen som vet hva som skjer i slike saker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90516-feil-i-%C3%A5rsoppgave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...