Gjest frilanser Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Fikk årsoppgave fra et firma jeg gjorde et frilansoppdrag for i fjor. Det tok evigheter før jeg fikk pengene, og etter utallige purringer fikk jeg endelig pengene langt uti desember. Oppdraget gjorde jeg sammen med en venninne som er selvstendig næringsdrivende, mens jeg er frilanser som de skal trekke skatt av. I og med at jeg skulle ha 2/3 deler av honoraret og min venninne 1/3 del, så stemte beløpet sånn nogenlunde med at de hadde trukket skatt på meg. Nå som fikk årsoppgaven ser jeg at de ikke har betalt inn skatt, og at det har delt honoraret 50/50 på oss. Hva skal vi da gjøre? Vi kan så klart ordne opp oss i mellom, men da blir det feil i min venninnes årsregnskap og det er jo en feil i innberetningen til vår oppdragsgiver. Skal så klart ringe dem i morgen, men er det noen som vet hva som skjer i slike saker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90516-feil-i-%C3%A5rsoppgave/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.