Gå til innhold

Polititet skal utstyres med pepperspray, Amnesty var i mot

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ok

Jeg er forresten FOR den peppersprayen. Politiet har bruk for no sterkere lut å forsvare seg med når de er ute i gatene - jeg håper dette funker for dem.

Pepperspray framfor andre skader er å fortrekke for de fleste. Mange kunne nok vært reddet fra f eks utslåtte tenner.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Alt kan misbrukes. Det en må spørre seg om er jo alternativene politiet har. Er det bedre å bruke skytevåpen eller køller?

Forøvrig er alle peppersprayer farlige og kan gi permanente fysiske skader, også den typen politiet vurderer å bruke. Særlig ved store doser.

En må vurdere skadevirkningene av alternativene opp mot hverandre, men dette må være noe som bare unntaksvis brukes. Altså ikke som i USA der det ofte brukes som "hevn" på personer som har satt seg kraftig til motverge.

Det blir å se om det funker, jeg ser klart fordelen med å slippe skader for både politi og andre. Pepperspray har heller ikke den gassvirkningen som andre CS baserte greier, den gamle CS-gassen kan gjøre skade i store mengder.

Ulv I Faarikaal

I mangel av en skikkelig grovkalibret gunner, for man nøye seg med pepperspray. :-)

En annen fin ting er at et eller to MP3-skudd kan være definitivt, mens pepperet etterhvert forsvinnner, og en evt feil lar seg rette opp.

Pepperet gir en traume som _kan_ plage et offer i lange tider, men kanskje bedre enn å gå på krykker resten av livet.

Ulv I Faarikaal

For eller i mot pepperspray, det er jeg ikke sikker på, men fy faderen så tøff han var han journalisten som fikk testet peppersprayen på tv i går. Det så virkelig vondt ut......

Mvh

Dritvondt, øyet er en del av hjernen, og hjernen kortslutter fullstendig. Man mister helt interessen for alt annet.

En annen fin ting er at et eller to MP3-skudd kan være definitivt, mens pepperet etterhvert forsvinnner, og en evt feil lar seg rette opp.

Pepperet gir en traume som _kan_ plage et offer i lange tider, men kanskje bedre enn å gå på krykker resten av livet.

Fint og fint, litt svinn av kjeltringer må en jo regne med med bevæpnet politi, men er det egentlig noe å være lei seg for?

Er det er fordel at kjeltringen blir fullt restituert til å fortsette sin kriminelle løpebane?

Jeg har vanskelig for å se det. Litt varige synsheminger e.l. hadde jo ikke vært så helt for galt... ;-)

Ulv I Faarikaal

Fint og fint, litt svinn av kjeltringer må en jo regne med med bevæpnet politi, men er det egentlig noe å være lei seg for?

Er det er fordel at kjeltringen blir fullt restituert til å fortsette sin kriminelle løpebane?

Jeg har vanskelig for å se det. Litt varige synsheminger e.l. hadde jo ikke vært så helt for galt... ;-)

Kan nok være enig, men det kan være en risk for at det dreier seg om en i psykisk ubalanse eller et sykt menneske.

En bekjent ble skutt av politiet i en leilighet i Oslo's østkant. Jeg tenkte bare at nå er det en drittsekk mindre i verden. Jeg var ikke alene om å mene det.

Naboene feira dagen, og til og med foreldrene følte nok en viss lettelse. I begravelsen var det nesten ingen, og presten sa ikke'no.

Annonse

Kan nok være enig, men det kan være en risk for at det dreier seg om en i psykisk ubalanse eller et sykt menneske.

En bekjent ble skutt av politiet i en leilighet i Oslo's østkant. Jeg tenkte bare at nå er det en drittsekk mindre i verden. Jeg var ikke alene om å mene det.

Naboene feira dagen, og til og med foreldrene følte nok en viss lettelse. I begravelsen var det nesten ingen, og presten sa ikke'no.

Der ser du. Jeg har rett! ;-)

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her.... men er ikke MP3 _musikk_ da????

;-)

Ulv I Faarikaal

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her.... men er ikke MP3 _musikk_ da????

;-)

Sorry, det skulle være MP5. Det er en maskinpistol som politiet bruker, 9mm parabellum, 30 skudd magasin. Den nye heter MP 10, 10 mm, en FBI-utviklet greie. Fabrikkert av Heckler og Koch i Tyskland. Samme fabrikk som AG3.

http://www.hecklerkoch-usa.com/pages/military/mp5frameset.html

Sorry, det skulle være MP5. Det er en maskinpistol som politiet bruker, 9mm parabellum, 30 skudd magasin. Den nye heter MP 10, 10 mm, en FBI-utviklet greie. Fabrikkert av Heckler og Koch i Tyskland. Samme fabrikk som AG3.

http://www.hecklerkoch-usa.com/pages/military/mp5frameset.html

Etter å ha sett det bildet, tror jeg jeg velger å fortsette med MP3 i huset jeg ;-)

mvh

*i det vanskelige hjørnet*

AKA

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...