Gå til innhold

Hvor mye kan man legge på seg på én dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hvis du spiser som en hest en dag, så legger du ikke på deg av det før etter noen dager i hvert fall, men hvor mye aner jeg ikke. Det er jo avhengig av hvor høy forbrenning man har da... Så tror ikke det er noe fasitsvar her.

du må innta ca 7000 cal. i tillegg til daglig forbruk for å legge på deg *en* kg.

m.a.o det er så godt som umulig å legge på seg særlig på bare en dag..

For spiser man mye en dag så spiser man jo automatisk mindre de neste fordi man er mett..

Takk for svar,mye man lurer på :)

m.a.o det er så godt som umulig å legge på seg særlig på bare en dag..

For spiser man mye en dag så spiser man jo automatisk mindre de neste fordi man er mett..

Takk for svar,mye man lurer på :)

Min erfaring er motsatt av det du sier, til en viss grad i alle fall. Spiser man moderat så venner magesekken seg til å motta moderate mengder mat, men spiser man _mye_ så utvider magesekken seg og den krever stadig mer for å bli fyllt opp. Om viteskapen er enig med meg her aner jeg ikke, men jeg har hørt flere si at det i alle fall kjennes sånn også hos dem.

du må innta ca 7000 cal. i tillegg til daglig forbruk for å legge på deg *en* kg.

Da snakker du selvsagt om fettvekt, men man kan fint gå opp mye i VEKT. Altså vann, fett, alt man legger på seg.

Det går fint ann å legge på seg flere kg vann på en dag, og selv om dette selvsagt ikke er permanent vekt, så vil dumme kvinnfolk som ikke vet bedre tro det når de går på vekta.

Annonse

Da snakker du selvsagt om fettvekt, men man kan fint gå opp mye i VEKT. Altså vann, fett, alt man legger på seg.

Det går fint ann å legge på seg flere kg vann på en dag, og selv om dette selvsagt ikke er permanent vekt, så vil dumme kvinnfolk som ikke vet bedre tro det når de går på vekta.

Det var derfor jeg lurte..

Jeg er ikke et hysterisk kvinnfolk,men ser jo likevel at vekten kan vise 2-3 kilo opp etter en dag med mye mat.

Klikker ikke av det når jeg vet det ikke er rell vektøkning.

Jeg trener aktivt og har én dag i uken hvor jeg spiser det jeg vil og så mye jeg vil.

Trener den dagen også så apetitten er ok.

Takker for svar! :)

Det var derfor jeg lurte..

Jeg er ikke et hysterisk kvinnfolk,men ser jo likevel at vekten kan vise 2-3 kilo opp etter en dag med mye mat.

Klikker ikke av det når jeg vet det ikke er rell vektøkning.

Jeg trener aktivt og har én dag i uken hvor jeg spiser det jeg vil og så mye jeg vil.

Trener den dagen også så apetitten er ok.

Takker for svar! :)

En jeg kjenner trener veldig seriøst innenfor Fitness. Han har så godt som ikke en jævla gram med fett på kroppen, men en dag per uke så kliner han til med en spisedag hvor han spiser all mulig slags mat, og denne dagen går han opp ca 5 kg.

Dette er selvsagt stort sett vann, og det forsvinner igjen. Men hvis man ikke vet det så kan man jo fort få angst når man stiger på vekta og ser at man har gått opp fra 60 til 65 kg :)

Ditt viktigste redskap for å sjekke formen din er speil og målebånd. Vekta kan lyve veldig. Spesielt for deg som trener aktivt.

Gjest yodajoda

heisann, joda..men nå *mente* jeg fett. Vet at noen tror de kan gå ned et ubegrensa antall med kg i uka, men de lurer bare seg selv. Det er vann som siver ut (og vett ..ikke fett;)

Min erfaring er motsatt av det du sier, til en viss grad i alle fall. Spiser man moderat så venner magesekken seg til å motta moderate mengder mat, men spiser man _mye_ så utvider magesekken seg og den krever stadig mer for å bli fyllt opp. Om viteskapen er enig med meg her aner jeg ikke, men jeg har hørt flere si at det i alle fall kjennes sånn også hos dem.

Enig med du! Har jeg spist masse god, usunn mat en kveld, er jeg gjerne skrubbsulten neste morgen.

heisann, joda..men nå *mente* jeg fett. Vet at noen tror de kan gå ned et ubegrensa antall med kg i uka, men de lurer bare seg selv. Det er vann som siver ut (og vett ..ikke fett;)

Selvsagt, man kan ikke gå ned mange kg fett per uke, noe mange ser ut til å tro. Setter man seg inn i hvordan kroppen fungerer så finner man fort ut at det er så godt som umulig å gå ned mer enn ca 0.5 kg fett per uke, og selv det er SVÆRT vanskelig, så sant man ikke virkelig vet hva man driver med. Og de som tror man kan gå ned flere kg i fettvekt per uke, vet selvsagt ikke en dritt om hva de driver med.

Det er 0 problem å gå ned 5 kg i vekt på kort tid. Problemet er at ca 100 % av det man går ned er vann og muskler, noe som igjen tilsier at fettprosenten til individet går opp, i stedet for ned.

Hadde folk giddi å lære seg litt elementær kunnskap om kropp, kosthold samt trening, før man begynner å "slanke" seg, så ville vi ikke sett så mange mennesker med "jojovekt" som det vi ser i dag. Vi ville heller ikke hatt så mange som ødelegger seg med spiseforstyrrelser, og vi ville helt klart ikke hatt så mange som ødelegger forbrenninga si og pga dette - som er et direkte resultat av uheldige slankingen - blir dømt til et liv som overvektig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...