Gjest mobildust Skrevet 24. januar 2003 Skrevet 24. januar 2003 hei, jeg har en mobiltlf. med kontantkort fra telenor som jeg har mistet puk koden til, slik at jeg ikke får "startet" den. Spørsmålet er: må jeg få den låst opp først hos forhandler, og så bruke kontantkortet, eller kan jeg bare kjøpe et nytt kontant kort abonnement hvorsomhelst og låse opp mobilen med det? 0 Siter
shandy Skrevet 24. januar 2003 Skrevet 24. januar 2003 Kjøp ei startpakke f.eks. Det har de på bensinstasjoner og de fleste andre steder. Koster bare 200kr ca. Så kan du gå inn på nettet og få 50 i påfyll ekstra. 0 Siter
Gjest mobildust Skrevet 24. januar 2003 Skrevet 24. januar 2003 Kjøp ei startpakke f.eks. Det har de på bensinstasjoner og de fleste andre steder. Koster bare 200kr ca. Så kan du gå inn på nettet og få 50 i påfyll ekstra. Hei, takk for svar følger rådet ditt. 0 Siter
petter smart Skrevet 24. januar 2003 Skrevet 24. januar 2003 Du må nok få låst den opp før du kan sette i et nytt sim-kort og fortsette å bruke tlf. Ellers hadde det vært lite poeng i PUK-koder. 0 Siter
shandy Skrevet 25. januar 2003 Skrevet 25. januar 2003 Du må nok få låst den opp før du kan sette i et nytt sim-kort og fortsette å bruke tlf. Ellers hadde det vært lite poeng i PUK-koder. Så det ikke før nå, men det DU skriver er feil. PUK-koden må skrives når pin-koden er tastet feil tre ganger. Det låser IKKE telefonen kun sim-kortet. For å låse telefonen, må man aktivere telefonlås. Det har ingenting med PUK-koden å gjøre. Så det er bare å kjøpe ny startpakke som JEG sa. 0 Siter
tiliti Skrevet 25. januar 2003 Skrevet 25. januar 2003 Å kjøpe ny pakke og nytt telefonnummer fungerer fint, dersom du ikke har telefonen låst til det abonnementet (en enkel operatørlås vil funke uansett om du bytter nummer, så lenge du holder deg til den leverandøren), eller har den beskyttet av sikkerhetskoden ved bytte av simkort, og har glemt sikkerhetskoden din. Men ellers er det bare å ringe den du har abonnement hos og be dem sende deg puk og simkodene på nytt. Det er kun dersom du tastet PUK-koden feil 3(?) ganger at kortet blir helt låst og må byttes/låses opp. 0 Siter
petter smart Skrevet 27. januar 2003 Skrevet 27. januar 2003 Så det ikke før nå, men det DU skriver er feil. PUK-koden må skrives når pin-koden er tastet feil tre ganger. Det låser IKKE telefonen kun sim-kortet. For å låse telefonen, må man aktivere telefonlås. Det har ingenting med PUK-koden å gjøre. Så det er bare å kjøpe ny startpakke som JEG sa. Nå er ikke jeg noen ekspert på området så det er fullt mulig du har rett. Men dersom mobilen din blir stjålet så kan du jo ringe tele-leverandøren din og få den stengt. Blir det noe helt annet enn i dette tilfelle? 0 Siter
shandy Skrevet 27. januar 2003 Skrevet 27. januar 2003 Nå er ikke jeg noen ekspert på området så det er fullt mulig du har rett. Men dersom mobilen din blir stjålet så kan du jo ringe tele-leverandøren din og få den stengt. Blir det noe helt annet enn i dette tilfelle? "Men dersom mobilen din blir stjålet så kan du jo ringe tele-leverandøren din og få den stengt. Blir det noe helt annet enn i dette tilfelle?" Nei, du stenger kun abonementet, altså SIM-kortet via teleleverandøren. Det er fortsatt bare å sette et nytt SIM-kort i telefonen og bruke den videre, dersom den ikke har telefonlås. Dette gjelder uansett om telefonen blir stjålet, eller du blir bedt om PUK-kode. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.