Gå til innhold

FU: er peanøtter bra eller ikke bra?

Anbefalte innlegg

På den matplansjen jeg fikk fra legen står det at man kan spise peanøtter med skall, altså de usaltede max. 2-3 ganger i uka og de saltede en skjelden gang. Jeg hadde høyt kolesterol og spiste av de saltede flere kvelder i uka og likevel gikk kolesterolet ned, men jeg trente og hadde lagt om kostholdet ellers.

Gode nyheter, det!

Og som alltid gjelder det med balansegangen, så det er bare å innrette seg etter det...kose meg ordentlig når jeg spiser dem, men ikke for ofte ;-)

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Takk for svar.

Ja, det blir nok å satse på en balanse. Ikke for mye på en gang, men det gode er jo at det er umettet fett, da.

Fikk ihvertfall vite litt mer om peanøtter og hva de inneholder av alle svarene her :-)

Peanøtter er røstet dvs varmehandlet og innsatt med olje for at saltet skal sitte fast på dem.

Rå peanøtter er ikke godt !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...