Gå til innhold

Har du prob med meldekortene?

Anbefalte innlegg

Joda så har det skjedd igjen!

Jeg må etter hver gang å ha sendt inn desse hersens meldekortene ned på aetat og skjekke om det virkelig har komt inn, og gang på gang skjer det at det ikke er det...

Det tar joover en uke før jeg får kortet i retur, med kopi av det kortet jeg sendte inn, og der er ingen feil...

Forklaringen jeg får på aetat er at; kortet kan ha blitt vått, skadet eller lignende...

MEN det var da ikke det da jeg sendte det fra meg!?!

Er det min feil om kortet har blitt vått eller skadet etter at jeg har dumpet det i postkassa?

Dette skjer gang på gang og nå lurer jeg på om det er flere med samme problemet!

Skulle hatt penger idag jeg, nå får jeg dem ikke før snarest onsdag i neste uke...

Og da må jeg ut med TO husleier, så dette blir enda en Fu.... hard måned.....

Røyk sammen med husverten min igår, da hun hadde låst av leil min fordi jeg ikke hadde betalt, hun kunne ikke skjønne at jeg hadde så mye problemer med pengene... Prøvde å forklare at det hele ikke er min feil, men hun nektet å høre.

Lovte å ordne det idag da jeg FORVENTET penger, men hva skjer? Jo det som står ovenfor..

Nå må jeg ligge over hos mamma og ikke har jeg klær eller noe iogmed at alt ligger i leiligheten.... Tilogmed astmasprayen min ligger der og jeg har ikke penger til å kjeøpe ny:(

Skjønner husverten jeg da at de må ha pengene sine, men ikke får jeg lånt penger med noen heller, og sosialkontoret mente at vi kunne inngå en nedbetalingsplan... Det er de lite villige til og det skjønner jeg også.... De trenger da pengene det er derfor de leier ut!

Nå er jeg så dritlei all dritten på aetat, og i tilleg så tilta det for meg på aetat kontoret.... Igjen....

Vet jeg klager mye på dette, men det går faktisk veldig inn på meg, og må bare få det ut, ellers så hoper det seg opp, og lysten på RUS er SÅ stor nå at jeg må ha noe å henge fingrene iiiiiii.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90634-har-du-prob-med-meldekortene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Loven og Retten, Vrangen

En ting er problemet med meldekort, ta det opp med aetat og de må hjelpe deg. Jeg har sendt inn noen hundre, og ikke hatt problemer.

Husverten har ikke lov selv å kaste deg ut eller låse deg ute. Ta med husleiekontrakt og kontakt politiet.

Skulle man ikke nå sende inn meldekortene elektronisk, eller er det noe jeg har drømt?

Det er kun de som har dagpenger som kan sende inn elektronisk :(

Ordningen omfatter ikke de som går på attføring...

De på aetat er så og si ukompetente at jeg begynner å lure på om det kun er rehabliterte attføringskunder som sitter der (spøk)

Men det er ikke mye hjelp jeg får der nei!

Har allikavell tenkt å levere oppsigelseattest på leiligheten på slutten av måneden, jeg orker ikke bo der lenger heller...

Politiet er lite hjelpsomme i slike saker i allefall der jeg bor!

Vet om flere som har hatt det samme probleme og de gjør ikke annet enn å fnyse av det og å be deg om å betale.

Jeg har selvfølgelig alle intensjoner om å betale husleien noe jeg alltid gjør selv om jeg må suge på tommeltåtten noen månder...

Får heller bare se det som en bra slankekur, men det hjelper lite når næringsnivået synker og hodepinen og svimlinegne blir værre og værre!

Har gått ned over 10 kg de siste månedene pga at jeg ikke har penger til mat...

Tilogmed på sosialkontoret har de sagt at jeg begynner å bli sykelig tynn.... Men skutt au!!!

Annonse

Be om å få levere det på nett, det er MYE enklere! Da får du passord og brukernavn tilsendt i posten, og det eneste du trenger å gjøre er å logge deg på annenhver lørdag og krysse ut tre-fire ruter. That's it.

Jeg leverer på den måten nå, sparer porto (veeeldig viktig ;) og er godt fornøyd med den ordningen!

Be om å få levere det på nett, det er MYE enklere! Da får du passord og brukernavn tilsendt i posten, og det eneste du trenger å gjøre er å logge deg på annenhver lørdag og krysse ut tre-fire ruter. That's it.

Jeg leverer på den måten nå, sparer porto (veeeldig viktig ;) og er godt fornøyd med den ordningen!

Vær obs dersom du bruker andre browsere enn internet explorer.

Min samboer mistet nesten alle rettigheter fordi 4 mnd av innsendinger bare "forsvant" på mystisk vis. (mens han ventet på saksbehandlig av dagpenger, som på grunn av tvilen om dette IKKE ble etterbetalt.)

Vær obs dersom du bruker andre browsere enn internet explorer.

Min samboer mistet nesten alle rettigheter fordi 4 mnd av innsendinger bare "forsvant" på mystisk vis. (mens han ventet på saksbehandlig av dagpenger, som på grunn av tvilen om dette IKKE ble etterbetalt.)

Jeg får ikke dagpenger, så jeg tar det ikke så tungt. Jeg må bare være registrert fordi jeg får overgangsstønad, og siden minste ungen er over tre år, må jeg være registrert hos Aetat...

Dessuten passer jeg alltid på å se etter at meldekortet på nett blir arkivert før jeg logger av :)

Bruker Internet Explorer, ja.

Det er kun de som har dagpenger som kan sende inn elektronisk :(

Ordningen omfatter ikke de som går på attføring...

De på aetat er så og si ukompetente at jeg begynner å lure på om det kun er rehabliterte attføringskunder som sitter der (spøk)

Men det er ikke mye hjelp jeg får der nei!

Har allikavell tenkt å levere oppsigelseattest på leiligheten på slutten av måneden, jeg orker ikke bo der lenger heller...

Politiet er lite hjelpsomme i slike saker i allefall der jeg bor!

Vet om flere som har hatt det samme probleme og de gjør ikke annet enn å fnyse av det og å be deg om å betale.

Jeg har selvfølgelig alle intensjoner om å betale husleien noe jeg alltid gjør selv om jeg må suge på tommeltåtten noen månder...

Får heller bare se det som en bra slankekur, men det hjelper lite når næringsnivået synker og hodepinen og svimlinegne blir værre og værre!

Har gått ned over 10 kg de siste månedene pga at jeg ikke har penger til mat...

Tilogmed på sosialkontoret har de sagt at jeg begynner å bli sykelig tynn.... Men skutt au!!!

Jeg får ikke dagpenger (har brukt opp kvoten min), men leverer meldekort på nett likevel. Går så greit, atte!

Jeg får ikke dagpenger (har brukt opp kvoten min), men leverer meldekort på nett likevel. Går så greit, atte!

Ordningen med å sende inn kortene elektronisk har ikke kommet for de med attføring enda:( desverre...

Har spurt, og de kunne heller ikke skjønne hvorfor det ikke hadde kommet:(

Får håpe jeg har fått meg jobb før den tid!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...