Gå til innhold

Hjelpe meg litt med musikk?

Anbefalte innlegg

For tiden snurrer (eh...) følgende på husets anlegg:

'Kvirre virre vatt' (Sony 1997) - mange tøffe tolkninger av barnelåter spilt av ymse norske pop-, rockband og andre populærutøvere.

Denne cd-en liker både store og små. Æresord.

Det tror jeg så gjerne, og den skulle jeg gjerne hatt. Ingen treff på søk dog ...

Takk for tipset - jeg kan jo kikke i butikken.

Fortsetter under...

Billie Holyday,(tror det skrives slik) kjent avdød jazzsangerinne. Meget sensuell stemme.

Billie Holliday, ja. Jeg har endel Louis Armstrong, men henne har jeg jaggu glemt ... Hun har en nydelig versjon av "God bless the child" hvis jeg ikke husker feil ..

Det tror jeg så gjerne, og den skulle jeg gjerne hatt. Ingen treff på søk dog ...

Takk for tipset - jeg kan jo kikke i butikken.

Fant denne:

http://www.hitsquick.com/music/cdx/386922

og denne...

http://www.mic.no/nmi.nsf/home/ballade?opendocument&url=http://www.mic.no/nmi.nsf/doc/art2002032213480749521171

Hva skal jeg søke på - husker du navn/tittel?

Mariza> Album: Fado em min.

Du har vel funnet den alt, men jeg ble nysgjerrig og lastet ned et par låter i full fres - ikke helt min stil, men nydelig klar stemme.

Ellers er det gode gamle Ozzy som teller for meg. Har vel lastet ned det meste som finnes av han.

Liker mye annet også, men det må være noe som dunker - så denne tråden skal jeg følge med på å se om det er noen tips å få :)

Du har da sikkert også oppdaget Kent?

Du bør også anskaffe deg de tidligere platene deres, som er litt hardere enn "Vapen & ammunition" Plata som bare heter "Kent" anbefales på det varmeste. De tidligere platene deres er forresten på salg for en slikk og ingenting (59 eller 69, husker ikke helt) på dcon.com nå.

Enjoy!

Nei, Kent er ikke helt min greie. Men takk for forslaget.

Annonse

Mariza> Album: Fado em min.

Du har vel funnet den alt, men jeg ble nysgjerrig og lastet ned et par låter i full fres - ikke helt min stil, men nydelig klar stemme.

Ellers er det gode gamle Ozzy som teller for meg. Har vel lastet ned det meste som finnes av han.

Liker mye annet også, men det må være noe som dunker - så denne tråden skal jeg følge med på å se om det er noen tips å få :)

Jeg har funnet, men ikke fått hørt på enda. Winmx går seg helt varm her :)

Har du no annet enn Ozzy som du vil foreslå?

Jeg har funnet, men ikke fått hørt på enda. Winmx går seg helt varm her :)

Har du no annet enn Ozzy som du vil foreslå?

Du må da ikke bruke Winmx, dårlige greier og mesteparten av det man får lastet ned er ødelagt.

Bruk heller KaZaLite eller min favoritt iMesh - den sistnevnte har dog i det siste vært noe treg, men der finner du omtrent alt du søker på, og meget bra kvalitet.

Jeg tror kanskje ikke min musikksmak er helt som andres, men du kan jo få noen tips. Hvis du liker sånt, har du vel allerede det meste.

Aerosmith, Led Zeplin, Poison, Def Lepard, Metallica, Whitesnake, Linking Park, P.O.D, Limp Bizkit, Lenny Kravitz, Deep Purple, Puff Daddy, Pantera, AC/DC mm........

Du må da ikke bruke Winmx, dårlige greier og mesteparten av det man får lastet ned er ødelagt.

Bruk heller KaZaLite eller min favoritt iMesh - den sistnevnte har dog i det siste vært noe treg, men der finner du omtrent alt du søker på, og meget bra kvalitet.

Jeg tror kanskje ikke min musikksmak er helt som andres, men du kan jo få noen tips. Hvis du liker sånt, har du vel allerede det meste.

Aerosmith, Led Zeplin, Poison, Def Lepard, Metallica, Whitesnake, Linking Park, P.O.D, Limp Bizkit, Lenny Kravitz, Deep Purple, Puff Daddy, Pantera, AC/DC mm........

Jeg bruker kun winmx - det er det eneste jeg er fornøyd med.

Limp Bizkit er ok - ellers må jeg nok konstatere at vi har ulik smak ja - du henger igjen i steinalderen :)

Jeg bruker kun winmx - det er det eneste jeg er fornøyd med.

Limp Bizkit er ok - ellers må jeg nok konstatere at vi har ulik smak ja - du henger igjen i steinalderen :)

He,he steinalderen ja :) Gjelder bare musikken isåfall, men greit nok. Jeg liker jo andre ting også av nyere dato, men det eneste jeg kommer på i farta er Avril Lavigne - noe brukelig der.

Det hender jeg hører reklamer for artister på TV, og minner meg selv på at DEN skal jeg laste ned, men før jeg kommer så lagt, har det selvfølgelig detti ut av hue på meg igjen.

Papir og penn klar lønner seg :-)

He,he steinalderen ja :) Gjelder bare musikken isåfall, men greit nok. Jeg liker jo andre ting også av nyere dato, men det eneste jeg kommer på i farta er Avril Lavigne - noe brukelig der.

Det hender jeg hører reklamer for artister på TV, og minner meg selv på at DEN skal jeg laste ned, men før jeg kommer så lagt, har det selvfølgelig detti ut av hue på meg igjen.

Papir og penn klar lønner seg :-)

....bare en ting til Zirine.

Hvis du har lyst til å strippe for samboeren din - er Chaka Kahn`s I feel for you, heftig og godt egnet.

Dundrende rytme, men du må ha skikkelig annlegg å spille på.

Bare et tips :)

Annonse

Imperiet som tolker Evert Taube kan man like. Portishead er jeg veldig glad i. Elvis Costello. Loreena McKennit synger godt (irskinspirert), Charlie Mingus er ålreit til rødvin (jazz). Anja Garbarek! Cowboy Junkies, Goldfrapp, Massive Attack...

Mye bra du ramser opp her - Anja Garbareks "balloon mood" er stor. Hvis du liker Massive Attack, så har du kanskje også fått med deg cd'en til hjernen i MA - Tricky? Den er dritbra. Har du hørt Goldie - det er også bra. Det samme med danske SafriDuo, Morcheeba (spesielt Big Calm), Khmer med Nils Petter Molvær, Sneaker Pimps (cd'en becoming)...

Cowboy Junkies og Goldfrapp har jeg ikke hørt no av, så de laster jeg ned. Dette blir spennende :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...