Gå til innhold

Kattepiss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svart pepper!

Strø rikelig av det rundt dørene og på trappa, og ellers i krokene der kattene liker å pisse. Om sommeren strøs det i blomsterbedene.

Dessverre skylles pepperet bort med regn o.l., så det må gjentas med jevne mellomrom.

Jeg brukte pepper som avskrekkningsmiddel da jeg hadde katt. Jeg hadde nemlig en del stueplanter, og de største som sto i potter på gulvet ble "trakassert" av katta, samt en som stod på benken på kjøkkenet.

Hver dag når jeg kom hjem fra jobben, hadde katta vært oppi pottene og gravd jord utover.

Så jeg gikk til innkjøp av pepper. Strødde godt med pepper oppi blomsterpottene, samt littegrann rundt.

Første dagen var det potespor i pepperet på kjøkkenbenken.

Jeg strødde mer pepper på, og gikk på jobb neste dag. Pepperet var urørt da jeg kom hjem, ingen fotspor og ingen jord var gravd opp av noen potter. Og slik fortsatte det. Aldri mer graving i pottene!

Etter den første dagen, rørte katten faktisk ALDRI mer jorden til potteplantene i huset. Aldri ! :-)

Tipper det er en temmelig ubehagelig opplevelse å få pepper i nesa når man er katt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90766-kattepiss/#findComment-499281
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...