Gå til innhold

Hvordan f.... få justert lysstyrken

Anbefalte innlegg

Idag bare føkker jeg opp pc'n ....

Og ikke klarer jeg å få justert lysstyrken. Den skal sannsynligvis justeres ved å trykke på F3-tasten , der er det et lite ikon/firkant som viser en skjerm med sol på. Men jeg har prøvd F3 sammen med shift-alt-ctrl osv. men det funker ikke. HVORDAN !!?? Er det en kombinasjon av disse.

Jeg har en bærbar Fujitsu Siemens Amarilo hvis noen kjenner seg igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90784-hvordan-f-f%C3%A5-justert-lysstyrken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På bærbare finnes det som regel en FN-tast som man må holde inne for å få disse funksjonene til å virke. På min gamle Fujitsu Lifebook var den nederst til venstre på tastaturet.

Jeg har den - men trykker jeg på den så blir skjermen svart og det skjer ingenting ....

Men jeg har en litt syk PC nå da .... jeg fjernet litt mange filer (brukte system mechanic) - blant annet fra registry. Innstallerte windows på nytt - men det ligger jo mye gammelt igjen .....

Jeg trodde det ble laget en backup FØR jeg begynte å herje - men fant ikke det. Nå avinnstallerte jeg system mechanic .... kanskje dumt. Det er noen log-filer der så jeg kan se hva som har blitt gjort , men kan jeg få det ugjort?

Vet ikke om dette er forståelig ..... er det noen måte å få rydda opp? Eller skal jeg formatere hele greia og innstallere alt på nytt ? Den var ferdig innstallert med programvare da jeg fikk den - men jeg tror jeg skal ha alle cd'er og div.

Ved oppstarten nå så ligger den gamle windowsen der også - men den virker jo ikke. Hvordan får jeg fjernet den?

Jeg er ikke så flink til å takke når du og alle andre svarer her - men jeg er veldig glad for all hjelp jeg både har fått og kommer til å få !!!! :-)

Jeg har den - men trykker jeg på den så blir skjermen svart og det skjer ingenting ....

Men jeg har en litt syk PC nå da .... jeg fjernet litt mange filer (brukte system mechanic) - blant annet fra registry. Innstallerte windows på nytt - men det ligger jo mye gammelt igjen .....

Jeg trodde det ble laget en backup FØR jeg begynte å herje - men fant ikke det. Nå avinnstallerte jeg system mechanic .... kanskje dumt. Det er noen log-filer der så jeg kan se hva som har blitt gjort , men kan jeg få det ugjort?

Vet ikke om dette er forståelig ..... er det noen måte å få rydda opp? Eller skal jeg formatere hele greia og innstallere alt på nytt ? Den var ferdig innstallert med programvare da jeg fikk den - men jeg tror jeg skal ha alle cd'er og div.

Ved oppstarten nå så ligger den gamle windowsen der også - men den virker jo ikke. Hvordan får jeg fjernet den?

Jeg er ikke så flink til å takke når du og alle andre svarer her - men jeg er veldig glad for all hjelp jeg både har fått og kommer til å få !!!! :-)

Du sparer antakelig deg selv for mye arbeid og frustrasjon hvis du formaterer og reinstallerer fra original-CDene. Bare pass på å ta backup av ting du vil ta vare på først :)

Du sparer antakelig deg selv for mye arbeid og frustrasjon hvis du formaterer og reinstallerer fra original-CDene. Bare pass på å ta backup av ting du vil ta vare på først :)

Nå har jeg formattert og innstallert på nytt *S*

Men fremdeles virker ikke den Fn-knappen. Skal bare være å trykke den inn sammen med den aktuelle F-tasten? Skjermen blir bare svart når jeg trykker den.

Nå har jeg formattert og innstallert på nytt *S*

Men fremdeles virker ikke den Fn-knappen. Skal bare være å trykke den inn sammen med den aktuelle F-tasten? Skjermen blir bare svart når jeg trykker den.

Ja, det skal fungere sånn. Sjekk manualen til laptopen din for sikkerhets skyld - om du ikke finner noe fornuftig der ville jeg tatt kontakt med leverandøren.

Annonse

fn knappen er vel til å skifte bilde mellom ekstern og intern skjerm? fn sammen med F9

Itte vet je ..... !!! :-)

Men det virker litt logisk at det er den - den er markert med en hvit firkant rundt - og det er det på alle de knappene som jeg vil ha trykket på også - altså et symbol med en hvit firkant rundt.

Jeg ser jo nesten ikke hva som står på skjermen nå .... :-((

fn knappen er vel til å skifte bilde mellom ekstern og intern skjerm? fn sammen med F9

Fn-tasten brukes for alle mulige systeminnstillinger. På min laptop (Dell Inspiron 8200) har jeg ikke mindre enn 17 funksjoner som aktiveres ved å holde ned Fn-tasten og trykke på ulike taster. Blant disse er skifte mellom skjermer, og justering av lysstyrke på den innebygde skjermen.

Still skjærmen mørkere med fn+F6 gir mørkere skjærm og fn+F7 gir lysere skjærm.

har manualen her:-)

Jeg ringte support - det var FN knappen - men lyset var på piltastene hos meg. Du hadde rett med at f4 bytter skjerm eller noe sånt...

:-)

nÅ HAR JEG SETT LYSET!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...